Žebříček

6.

Sedmý PIAF přijímá přihlášky do soutěže Sedmý ročník mezinárodního festi‑ valu reklamy PIAF začal přijímat při‑ hlášky do soutěže. Její uzávěrka byla stanovena na 29. února. Mezinárod‑ ní porota složená z kreativců a mar‑ ketérů z osmi zemí posoudí soutěžní práce ve čtrnácti kategoriích nejdří‑ ve on‑line. Shortlisty budou známy během první poloviny dubna, porota pak zasedne v Praze během festiva‑ lu ve dnech 25. až 27. dubna. Povede ji jeden z nejoceňovanějších tvůrců současnosti – Ben Tollett z londýn‑ ské agentury Adam & Eve DDB. V porotě se objeví i Daniel Fisher z Martin Agency, německá kreativa je zastoupena řediteli agentur Lowe a Kolle Rebbe. Do poroty i na konfe‑ renci se vrací také Jason Romeyko ze švýcarského Saatchi & Saatchi, který strhl publikum svým vystou‑ pením na prvním PIAF. ADC Czech letos do poroty nominovalo Tomá‑ še Belka z Ogilvy & Mather Praha. Mnozí porotci, včetně prezidenta poroty, vystoupí také na konferen‑ ci PIAF, která se zaměří na inovace v oboru a sportovní marketing.

▶▶ Nova International by měla divákům na Slovensku nabíd‑ nout pořady vlastní produkce, které mají licenci pro zahraničí.

mohl být uveden v omyl. Konkrét‑ ně šlo o informaci, že propagovaná nabídka platí půl roku pro dvouletý balíček s konkrétním tarifem aktivo‑ vaným do konce března 2010. Podle nálezu soudy na nižších úrovních chybovaly, když potvrdily pokutu pro zpracovatele reklamy, zatímco v souběžném sporu se zadavate‑ lem reklamy dospěly k závěru, že je spot v pořádku. Stejná reklama však nemůže být podle Ústavního soudu hodnocena jinak u zadavatele a u zpracovatele. „Klíčová je reklama a její obsah, nikoliv subjekt odpověd‑ ný za protiprávní charakter,“ zdůraz‑ nil soud. Případ se teď vrátí k Měst‑ skému soudu v Praze. Ten musí zohlednit nález Ústavního soudu.

▶ Měsíční předplatné HBO Go vyjde na 250 korun. Ve videotéce je ke zhlédnutí i seriál Mamon s Matějem Hádkem.

8.

7.

HBO nově dostupné i bez televizního předplatného

Ústavní soud zrušil pokutu za spot T‑Mobilu Ústavní soud dal za pravdu společ‑ nosti Lion Communications a zrušil pokutu od vysílací rady za šest let starý televizní spot pro T‑Mobile. Vysílací rada tehdy zpracovateli udě‑ lila pokutu 300 tisíc korun za to, že ve spotu byly „příliš krátkou dobu a téměř nečitelnou formou“ zveřejně‑ ny důležité údaje, a spotřebitel tedy

◀ Problémová reklama běžela v lednu 2010. Lákala na nabídku dvou služeb v jed‑ nom balíčku. Podle vysílací rady ale nebylo dost vidět, že nabídka platí jen pro tarif Rodina.

Vstup Netflixu na český trh s VOD službami probouzí i další velké hráče. HBO začalo nabízet měsíční předplat‑ né své videotéky HBO Go i pro zákaz‑ níky, kteří nejsou klienty kabelové a satelitní televize. Cena služby je 250 korun měsíčně. Videotéka HBO je ovšem na rozdíl od Netflixu kom‑ pletně česky lokalizovaná. Registrace uživatelů je možná na webu operáto‑ ra IP televize sledovanitv.cz, přičemž platba za služby probíhá platební kartou nebo bankovním převodem. V databázi HBO Go je kolem 1500 hodin obsahu z produkce HBO i ji‑ ných společností. Na přelomu loňské‑ ho roku probíhala kampaň k seriálu Mamon Vladimíra Michálka. Ten mohli registrovaní zájemci sledovat bezplatně. Ryze český obsah na HBO Go tvoří kromě Mamonu třeba seriál Terapie či trilogie Agnieszky Holland Hořící keř. K lákadlům videotéky pa‑ tří i seriály Hra o trůny, True detecti‑ ve nebo The Knick. Tahákem by měl být i seriál Vinyl v produkci Martina Scorseseho, který bude mít premiéru v únoru.

9.

Nova International začne vysílat od února Oficiální vysílání nové stanice Nova International na území Slovenské republiky odstartuje 1. února v 5.55 pořadem Snídaně s Novou. Program stanice bude tvořený pořady z vlast‑ ní produkce televize Nova, které mají licenci pro vysílání i za hrani‑ cemi České republiky. Program no‑ vého kanálu tak utvoří pořady Novy, jako jsou Televizní noviny, Prásk!, Ulice, Atentát či Víkend. „Na podzim jsme kontaktovali slovenské sate‑ litní a kabelové operátory, se kte‑ rými aktuálně intenzivně jednáme o termínu zařazení stanice do jejich programové nabídky,“ prozradil Petr Horák, ředitel sekce nových projek‑ tů skupiny Nova. Stanice Nova Inter‑ national společně se stanicemi Nova Sport 1 a Nova Sport 2 vytvoří kom‑ pletní nabídku HD stanic skupiny Nova pro slovenský trh.

10.

Triad zvítězil v tendru Pepsi Triad Advertising zvítězil v tendru Pepsi a postará se o „fotbalovou“ kam‑ paň. Ta začne už v březnu a bude do‑ provázet zejména Champions League a Euro, které na přelomu června a července hostí Francie. „Z našeho vítězství v tendru máme samozřejmě velkou radost,“ říká Jaro Zacko, krea‑ tivní ředitel Triadu. „Líbí se nám, že se Pepsi nebojí odvážnější komunika‑ ce a přistoupila na náš návrh netra‑ dičního využití různých mediálních kanálů,“ doplnil. „Na agenturu Triad jsme dostali velmi dobré reference. O vítězství v tendru rozhodla krea‑ tivita a nápady, využívání ,starých‘ médií ,nově‘ a v neposlední řadě nad‑ šení a přístup ke spolupráci,“ řekla Zuzana Spurná, brand manažerka společnosti PepsiCo.

4 04-05_mm04.indd 4

22.1.2016 15:51:14