Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

02 záleží na digitálním zdraví, Apple se omlouvá, novináři si rozdali ceny a T-Mobile je sám sebou.

❜❜ AB InBev bude marketingové investice disproporčně soustřeďovat do „megabrandů“, tedy vedoucích značek na jednotlivých trzích, jak uvedl Michel Doukeris, CEO skupiny. Ta se stále vyrovnává s poklesy prodejů kvůli rok trvajícímu bojkotu značky Bud Light.


02 chce zlepšit digitální zdraví lidí

Téměř pětina lidí v Česku má nízký index digitálního zdraví a nevyužívá technologie tak, aby byla dlouhodobě v pohodě. Projekt O2 Digitální zdraví to chce změnit.

Operátor O2 postavil svůj nedávno představený nový komunikační koncept na čtyřech strategických pilířích, k nimž patří podpora rovnováhy využívání technologií tak, aby pomáhaly digitálnímu zdraví. Odkazuje na výzkum, který pro O2 realizovala agentura NMS Market Research. Testovala 1900 lidí všech věkových kategorií na reprezentativním vzorku české populace. Na základě výzkumu a odborných poznatků spouští společnost O2 kampaň „Mám to ve své moci. Technologie mi nevládnou, já vládnu jim“.

Její součástí je i test digitálního zdraví pro zákazníky operátora přes aplikaci Moje O2, nebo pro ostatní na webu digitalnizdravi.cz. Na základě výsledků pak zájemci dostanou personalizované tipy na zlepšení.


Apple v reklamě „minul cíl“

Apple se omluvil za svou nejnovější reklamu na iPad Pro, přiznal, že při ní „minul cíl“. Reklama, kterou minulý týden zveřejnil generální ředitel Apple Tim Cook na sociálních sítích, vyvolala odpor mezi uživateli internetu, kteří měli dojem, že reklama oslavuje technologickou destrukci lidské kreativity a umění. Viceprezident pro marketingovou komunikaci Applu Tor Myhren se v prohlášení pro server AdAge omluvil.

Reklama ukazuje symboly lidské kreativity, jako jsou hudební nástroje nebo busta lidské hlavy, které jsou následně rozdrceny obřím hydraulickým lisem.

Nový iPad Pro je poté odhalen jako kovové desky hydraulického lisu. Cook ve svém příspěvku na X doprovázejícím video popisuje nový iPad Pro jako nejtenčí produkt s nejpokročilejším displejem a s neuvěřitelnou silou čipu M4.

Reklama na iPad Pro vyvolala rozhořčení také mezi mnoha lidmi v Hollywoodu a dalších kreativních odvětvích. „Destrukce lidské zkušenosti.“ napsal například Hugh Grant na X.


Křepelka pro Darju Stomatovou

Cenu Karla Havlíčka Borovského pro osobnosti, které dávají tvář české žurnalistice, získal letos šéfredaktor Českého rozhlasu Plus Josef Pazderka za přínosné zpravodajství, osobní nasazení a schopnost vést ostatní novináře.

Stalo se tak během vyhlášení soutěže Novinářská cena 2023, kterou pořádá Nadace OSF. Novinářskou křepelku pro mladé novináře do 33 let převzala reportérka České televize Darja Stomatová, která už dva roky reportuje z válečné zóny na Ukrajině.

Poprvé byla letos udělena Cena Daniela Anýže za zahraniční žurnalistiku, kterou si odnesl Jan Fingerland z Českého rozhlasu, jenž přibližuje události na Blízkém východě. Celkem bylo rozdáno 13 cen, premiérově také za ekonomickou žurnalistiku.


Coca-Cola ukazuje sílu diverzity

Že sport je pro všechny bez rozdílu a všichni můžou i fandit společně, připomíná společnost Coca-Cola v kampani k mistrovství světa v hokeji.

Nezapojila do ní jen reprezentanty Lukáše Sedláka s Filipem Chlapíkem a trenéra brankářů národního týmu a bývalou hvězdu NHL Ondřeje Pavelce, ale i hokejistku Kateřinu Mrázovou a parahokejistu Zdeňka Krupičku.

Příběhy demonstrující odvahu a sílu, které překonávají hranice bez ohledu na pohlaví nebo fyzická omezení, rozehrává značka prostřednictvím rozsáhlé PR kampaně a CSR projektu Dobrogóly (více o něm v rozhovoru na straně 27).

Součástí je i masivní
outdoorová komunikace a televizní spot, který mimořádně vznikl lokálně.


Kooperativa varuje před cizí pomocí

Od začátku května běží dosud nejrozsáhlejší kampaň pojišťovny Kooperativa, která postupně vypustí 14 spotů. S vtipem ukazuje „varovné“ příběhy lidí, kteří si šli při problémech pro pomoc jinam než k pojišťovně. Spoty vznikly ve spolupráci s Dawson Productions v režii Calle Astranda, mediálně ji zaštiťuje PHD.


T-Mobile sází na autenticitu

Nabídnout uchazečům odpovídající finanční kompenzaci už nestačí, záleží jim i na tom, aby pracovali ve společnosti, s jejímiž hodnotami se mohou ztotožnit.

I proto T-Mobile nestaví svou novou employer brandovou kampaň #jsmesamisebou jen na výčtu materiálních benefitů. Sděluje, že bez ohledu na to, odkud zaměstnanci pocházejí, jakými jazyky mluví, jaké mají koníčky nebo jak dlouho ve firmě pracují, nemusí se přetvařovat.

Kampaň má oslovit uživatele na sociálních sítích Facebook, Instagram, LinkedIn a Reddit, Google i online portálech. Zaměstnanci společností T-Mobile CZ a Slovak Telekom se představí v minutovém videospotu. ■

20/2024
Marketing & Media 20/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

5/13/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Article 02 záleží na digitálním zdraví, Apple se omlouvá, novináři si rozdali ceny a T-Mobile je sám sebou. waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering 02 záleží na digitálním zdraví, Apple se omlouvá, novináři si rozdali ceny a T-Mobile je sám sebou. (350435): (2/2) (1 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i9018/item1117201-small.jpg

 i9018/item1117203-small.jpg

 p56/vth452593-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg[p1]

 r40/vth500924-0.jpg[p1]

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i9018/vth452624-1.jpg

 i9018/vth452626-1.jpg