Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Playboy se převlékl do nového a Rusko omezilo Českou televizi, které naopak Fialova vláda schválila

❜❜ Rychlou módu v České republice nenakupuje 37 procent zástupců generace Z spolu s 33 procenty mileniálů, a více než 13 procent lidí z obou generací to plánuje. Výhýbání se této módě je podle Deloitte nejčastějším odpovědným přístupem u mladších generací.


Mediální novela jde do sněmovny

Vláda ve středu schválila velkou novelu mediálního zákona, jejíž součástí je mimo jiné zvýšení poplatků za veřejnoprávní média. Návrh nyní musí schválit obě komory parlamentu, kde mají vládní strany většinu, a potvrdit prezident.

Podle novely by se měl měsíční poplatek za Českou televizi, který se neměnil od roku 2008, navýšit

o 15 korun na 150 korun měsíčně. V případě Českého rozhlasu, kde je výše neměnná od roku 2005, půjde o desetikorunové zvýšení na 55 korun. Návrh obsahuje také model valorizace poplatků.

„Musíme hájit nezávislost médií veřejné služby. Jsme odhodlaní novelu sněmovnou a senátem protlačit, aby média měla svou stabilitu,“ uvedl ministr kultury Martin Baxa (ODS). Podle bývalého premiéra Andreje Babiše udělá jeho opoziční hnutí ANO cokoliv, aby navýšení poplatků zabránilo.


Mora oslaví 200 let s Kašpárkem

Značka spotřebičů Mora má nového ambasadora, michelinského šéfkuchaře Radka Kašpárka. Stává se tváří komunikační kampaně ‚Buďte šéfkuchařem rodinných receptů‘, která startuje v červenci. Bude k vidění na sociálních sítích, v online kampani, ve vlastních médiích značky a také prostřednictvím billboardů po Česku a Slovensku. Bude se dál rozvíjet a gradovat online i offline, a to také v příštím jubilejním roce, na nějž připadne 200 let od zrodu značky Mora.

„Spojení s Radkem Kašpárkem jako respektovaným profesionálem, navíc s výjimečným vztahem k české gastronomii na té nejvyšší, inovativní úrovni, je pro nás symbolické. Ukazuje, že tradice je důležitým výchozím bodem pro to, jak dělat věci nově a jít hrdě s dobou. Tak, jako to dělá i značka Mora,“ říká Regina Netolická, ředitelka komunikace Mora CZ a SK.


V Česku sílí využívání AI

Češi si stále více uvědomují, že umělá inteligence vstupuje do jejich každodenních životů. Skoro polovina populace má s umělou inteligencí spojena negativní očekávání, panují obavy z úpadku komunikace i možného zneužití.

Vyplývá to ze sociologického šetření společnosti Ipsos ve spolupráci s Katedrou žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy, podpořeného Technologickou agenturou ČR. Zkušenost se systémem ChatGPT má již třetina populace, před rokem to bylo pouze 15 procent. Lidé nejčastěji zkoušejí ChatGPT ze zvědavosti (83 %) a pro zábavu (72 %).


Playboy bude v novém kabátě

Modernější a uhlazenější grafika i písmo, nové rubriky, tematicky zaměřená čísla a také nové vedení redakce — to jsou novinky, které představuje prázdninové vydání časopisu Playboy.

Dosavadního šéfredaktora Vlada Olexu střídá na této pozici Pavel Kučera, který dříve působil jako editor časopisu ForMen, šéfredaktor měsíčníku 360° a také moderuje hudební podcast On Air. Prázdninové vydání se představí i ve zbrusu nové grafice a s novým fontem.

Novým artdirectorem se stal Martina Houdl, který předchozí zkušenosti sbíral například v časopise Esquire.

Česká mutace časopisu Playboy u nás vychází od roku 1991. Od roku 2017 patří pod skupinu Prima, kdy se vydavatelství Playpress stalo její součástí. Kromě časopisu Playboy vydává skupina Prima další tiskové magazíny.


Česká Effie přijímá přihlášky

Až do 18. srpna mají zájemci možnost přihlašovat se do 16 kategorií soutěže marketingové efektivity Effie Czech Republic. Novinkou bude cena pro Nejlepší využití audioobsahu, jejímž partnerem je společnost Active ze skupiny Czech Media Invest.

V Česku se ceny Effie udělují od roku 1997. „Internet a digitalizace ekonomiky přinesly ohromnou škálu nástrojů komunikace. To se logicky projevuje i v Effie. S tím souvisí i rozšiřování o nové kategorie a ceny a v neposlední řadě zefektivňování způsobu hodnocení,“ vysvětluje Kateřina Hrubešová, výkonná ředitelka Asociace komunikačních agentur, která soutěž vyhlašuje. (Více k letošnímu ročníku viz MAM 25/2024.)


Rusko omezí média z EU

Rusko na svém území omezí obsah z více než 80 médií z EU, včetně České televize a zpravodajského serveru Seznam Zprávy. Na listu, který minulý týden zveřejnilo ruské ministerstvo zahraničí, se nacházejí i slovenské listy SME a Denník N.

Podle ruské diplomacie jde o odvetná opatření za sankce, které 17. května uvalila Rada EU na ruskou mediální platformu RIA Novosti a ruské listy Izvestija a Rossijskaja gazeta. Rada EU v polovině května sankce na trojici ruských médií odůvodnila jejich „zásadní rolí při podpoře ruské útočné války proti Ukrajině a při destabilizaci sousedních zemí“. ■

27-28/2024
Marketing & Media 27-28/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

6/29/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Article Playboy se převlékl do nového a Rusko omezilo Českou televizi, které naopak Fialova vláda schválila waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Playboy se převlékl do nového a Rusko omezilo Českou televizi, které naopak Fialova vláda schválila (356292): (2/2) (1 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i9171/item1129509-small.jpg

 i9171/item1129511-small.jpg

 p56/vth459582-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i9171/vth459630-1.jpg