Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Tištěné Lidovky končí, Electro World pohltí Datart. Blue Sky Travel slaví 25 let a Knihobot začíná s

❜❜ Podle úvodní zprávy průmyslového think tanku Credos britské reklamní asociace vzrostl za poslední tři roky podíl těch, kteří považují reklamu za hnací sílu pozitivních společenských změn, o 10 procentních bodů — z 34 procent v roce 2021 na 44 procent v první polovině roku 2024.


Která značka vede ve sponzoringu?

Mezi nejznámější „značky“ — objekty sponzoringu — se v oblasti profesionálního sportu řadí osobnosti Jaromíra Jágra, Ester Ledecké a Davida Pastrňáka, mimo sport pak filmová cena Český lev, Člověk v tísni a Kapka naděje. Potvrdil to reprezentativní výzkum „Partnerství a sponzoring v Česku 2024“ společnosti Incomind.

S oblastí sponzoringu a partnerstvím jsou celkově nejčastěji skloňovány Škoda Auto a ČEZ, následované společnostmi Tipsport, Plzeňský Prazdroj, Sazka, Česká spořitelna a Fortuna. Dlouhodobější nárůst povědomí o angažovanosti ve sponzoringu vykazují Red Bull a Komerční banka, významnější meziroční zvýšení pak zaznamenal obchodní řetězec Kaufland. S aktivitami v oblasti společenské odpovědnosti boduje také Lidl.


Blue Sky Travel má nové logo

V rámci oslav 25 let působení na českém trhu si cestovní kancelář Blue Sky Travel nadělila dárek v podobě nové korporátní identity, jejímž nosným prvkem je zcela nové logo. Návrhem a realizací těchto grafických prací byla pověřena komunikační agentura COT group. Nové logo cestovní kanceláře je tvořeno slovy Blue Sky Travel a monogramem vzniklým propojením čtyř písmen B. Podle agentury tak použití iniciály z prvního slova názvu společnosti posiluje mentální vazbu k cestovní kanceláři.

„Grafici sledovali při tvorbě loga dvě hlavní priority — nadčasovost a variabilitu. A v souladu s moderními trendy kladli důraz na maximální efektivitu využití loga v online prostoru,“ uvedla k tomu jednatelka agentury Eva Frindtová.

Pro použití během následujícího půlroku připravila agentura COT group rovněž výroční variantu loga — základní verze je v ní doplněna o symbol 25 let.


Electro World se mění na Datart

Po schválení spojení zlínské skupiny HP Tronic (Datart) a Nay (Electro World) soutěžními úřady v České republice i na Slovensku začíná realizace plánované integrace. Obě společnosti tak vytvoří společný holding, jehož vznik avizovaly už v roce 2023.

Prodejny v České republice budou postupně sjednocené pod značku Datart, na Slovensku pod značku Nay. Aktuálně probíhá komunikace změn směrem k zákazníkům.


Dobrovolníci míří do Himálaje

Himálajský patron (dříve Brontosauři v Himálajích) díky své kampani „Čechy taky“ přilákal dobrovolníky, kteří jeli rozvíjet školy v tibetských komunitách v podhůří Himálaje.

Svou úspěšnou školu v Mulbekhu Himálajský patron rozšiřuje o nové působiště v údolí Spiti v Indii a v údolí Mustang v Nepálu. Na obou místech nyní působí dobrovolníci, kteří se přihlásili v rámci letošní kampaně. Právě z úspěšného působení v Mulbekhu, do něhož lákaly dřívější kampaně, si dělá letošní spot legraci.

Tak trochu dokumentární spot natočený režisérem Jakubem Žídkem a kameramanem Tomášem Šťastným ukazuje, jak se sláva mulbecké školy a toho, co Češi v této oblasti dokázali, roznesla daleko, a každý by takovou pomoc uvítal.

Při licitování o způsobu narazí místní na mantinely a nezbývá než pro Čechy poslat chlapce Stanzina. Pro zveřejnění videa vybrali tvůrci sociální sítě Facebook a Instagram. Kampaň běžela pouhé dva týdny začátkem roku, a přesto přinesla solidní výsledky.


Knihobot spouští pořad Bookself

Pilotní sérii autorského pořadu Bookself spouští Knihobot na svém YouTube kanálu. O knihách mluví olympijský šermíř Alexander Choupenitch či herečka Marika Šoposká.

Značka svým pořadem chce zároveň ukázat, že knihy skýtají neuvěřitelné množství inspirace a jsou zdrojem zábavy, která spojuje lidi napříč obory i generacemi. První část rozhovorů začala 7. července.


Konec tištěných Lidových novin

Lidové noviny, nejstarší český deník, na konci srpna skončí ve své tištěné podobě a zůstanou jen v onlinu jako Lidovky.cz.

Vydavatelství Mafra tak poté, co ho loni od Andreje Babiše koupil skrze investiční skupinu Kaprain Karel Pražák, přistupuje k zatím nejzásadnějšímu kroku pod novým majitelem. Jak uvádí tisková zpráva mediálního domu, k úpravám ve vydání tištěné a online verze dochází vzhledem k vývoji na trhu. V květnu byl podle dat ABC ČR průměrný prodaný náklad Lidových novin 17 500 výtisků, o 12 procent méně než loni. Dosavadním předplatitelům nabídne Mafra bez změny ceny deník Mladá fronta Dnes.

Hospodářské noviny z vydavatelství Economia i nezávislý Deník N vycítily příležitost a čtenářům LN obratem nabídly své vlastní zvýhodněné produkty. ■

30/2024
Marketing & Media 30/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

7/22/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Article Tištěné Lidovky končí, Electro World pohltí Datart. Blue Sky Travel slaví 25 let a Knihobot začíná s waiting for thumbnails …

Sending statistics … done (569 ms)

Rendering Tištěné Lidovky končí, Electro World pohltí Datart. Blue Sky Travel slaví 25 let a Knihobot začíná s (358842): (2/2) (1 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i9212/item1134769-small.png

 i9212/item1134699-small.jpg

 p56/vth462815-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg[p1]

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i9212/vth462846-1.jpg

 i9212/vth462848-1.jpg