Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Ruce kutilů se vrhají do práce, McDonald’s za kuřecím, Horalky vstříc mladým a MAM zve za influencer

Češi nejčastěji nakupují potraviny v hypermarketech a supermarketech. Podle dat CVVM dále využívají i menší a specializované obchody, kam chodí spíše občas. Online nakupuje pravidelně a občas 22 procent Čechů, což od roku 2018 představuje růst o 10 procentních bodů.

Sedita uvádí Mini Horalky

Produktové portfolio rozšířila společnost Sedita o novinku Mini Horalky. Reaguje na oblíbenost menších „snacků“ mezi mladými, kteří si také více hlídají přísun cukru. Balení se skládá ze tří menších oplatek, které se na rozdíl od originálu oddělí jednoduchým „twistnutím“.

Na trh produkt uvádí kampaň „Stvořené pro share“od agentury Triad, která stála též za komunikací Horalek Peanut Butter. Je prodchnuta nádechem generace Z včetně tonality. Spot vytvořený s produkcí Blue Hour Cult staví na rovnováze mezi vtipnou dramatizací, autentickým ztvárněním a produktem v hlavní roli.


Ruce se chtějí pustit do práce

Vzájemný vztah mezi kutily a jejich rukama je často opakující se motiv v komunikaci Hornbachu. V nejnovějším televizním spotu sledujeme ruce, které se chtějí pustit do práce na projektu, zatímco hlavní hrdina se ještě povaluje na pohovce. Ruce proto uštědří svému majiteli neobvyklou lekci, která ho probere k tvůrčí aktivitě.

Reklamní spot vyrobila firma Tony Petersen Film pod vedením výkonného producenta Michaela Duttenhöfera. Pod kreativou je tradičně podepsána agentura HeimatTBWA. Režie se ujal Steve Rogers. Kampaň „Poslouchej svoje ruce“ poběží od konce srpna až do října současně v několika evropských zemích.

V televizi se v Česku reklamní spot představí na kanálech stanic skupiny FTV Prima. Kromě hlavního spotu v sobě kampaň zahrnuje aktivity na sociálních médích, online, tištěných médiích a ve venkovní reklamě. Jejich spojujícím prvkem bude záměrně výrazný a barevný pop-artový styl. Motivy nafotil, ilustroval a animoval Björn Ewers, kterého zastupuje společnost Cosmopola.


McDonald’s láká na kuřecí

McDonald’s uvádí nový McCrispy Deluxe s kuřecím masem, dostupný ve všech českých restauracích. Reaguje tím na rostoucí zájem o kuřecí produkty. Uvedení nového kuřecího burgeru doprovází netradiční marketingová kampaň, která reaguje na enormní množství digitálního obsahu.

Přichází proto s konceptem „Mockumentary“. S formátem mockumentu, tedy směsicí dokumentu a fikce přišla agentura Follow Bubble.

Snímek s názvem „Lajky, hejty, kuřecí“ vypráví příběh tří lidí, kteří na sociálních sítích vyjádřili v minulosti pochybnosti, zda je McDonald’s dobrou volbou pro milovníky kuřecího. Tým McDonald’s je proto kontaktoval, po dohodě navštívil a nabídl ochutnávku nedávno představeného burgeru McCrispy. Celé křupavé prso v kombinaci s medovo-hořčičnou omáčkou, novou žemlí a čerstvým salátem komentující přesvědčilo, že „kuře v Mekáči“ může být zkrátka stejně dobré jako jakékoli jiné.


Jsem gamer, říká každý pátý Čech

Hraní počítačových, konzolových či mobilních her není jen záležitostí dětí. Alespoň občas si zahraje 65 procent české populace mezi 16 a 80 lety. Rovnou za „gamery“ by se pak určitě nebo spíše označilo

18 procent dotázaných.

Ukázal to průzkum TIGO DNA pro herní sítě Smarty a JRC. Za vášnivé hráče her se plně či spíše považují hlavně mladší lidé — nejvíce ve věkové skupině 16—25 let (43 %). Ve skupině 36—45 let s tímto označením souhlasí 22 procent dotázaných. A zdaleka nejde jen o muže: za gamery se považuje 13,3 procenta respondentek

(a 22,5 procenta mužů).

Nadšených hráčů, kteří u her stráví minimálně 7 hodin týdně, tedy v průměru aspoň hodinu denně, je v dospělé populaci 22 procent.


O2 bojuje proti předsudkům

Operátor O2 rozšiřuje po ohlasu mezi zaměstnanci kampaň s podtitulem „Na nálepky si u nás nehrajeme“. Na sítích má téměř dva miliony zobrazení. Firma již zavedla nová interní školení, více podporuje zkrácené úvazky nebo například srovnává dny volna pro manželské i registrované páry. Nedávno také spustila interní kampaň proti nevědomým předsudkům.


Konference Influcon se blíží

Už 7. října vystoupí v pražském Clarion Congress Hotelu influenceři, značky, agentury a platformy a společně tak poprvé otevřou diskusi o influencer marketingu.

Hlavní stage je rozdělena do čtyř bloků, budou řešit trendy v agenturách a výzkum kredibility influencerů od Confessu, přístup značek, platformy Mety i pohled tvůrců.

MAM je mediálním partnerem, a proto může nabídnout svým předplatitelům možnost získat na Infucon dvě vstupenky za cenu jedné. ■


36/2024
Marketing & Media 36/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

9/2/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Article Ruce kutilů se vrhají do práce, McDonald’s za kuřecím, Horalky vstříc mladým a MAM zve za influencer waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Ruce kutilů se vrhají do práce, McDonald’s za kuřecím, Horalky vstříc mladým a MAM zve za influencer (363196): (3/3) (2 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i9376/item1144339-small.jpg

 i9376/item1144342-small.jpg

 i9376/item1145060-small.png

 p56/vth468118-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg[p1]

 r40/vth505579-0.jpg[p1]

 r40/vth500924-0.jpg[p1]

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i9376/vth468290-1.jpg

 i9376/vth468291-1.jpg