Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

OdvětČSOB spustila průlomovou kampaň, český start‑up aplikaci, Rohlík vzdává hold maminkám a Influc

❜❜Instagram i nadále zůstává nejpoužívanější sociální sítí mezi dospívajícími, ačkoli TikTok si získává větší popularitu jako zdroj zábavy. Vyplývá to z nejnovějšího výzkumu společnosti Piper Sandler, která zkoumá významné trendy u této věkové skupiny. 

Programatická kampaň ČSOB 

Adform ve spolupráci s Publicis Groupe a Tivio Studiem realizoval průlomovou programatickou kampaň v lineární televizi na českém trhu, zaměřenou na propagaci ČSOB na kanálu DVTV Extra. 

Díky technologii Adform DSP a SSP bylo možné efektivně nakupovat a optimalizovat reklamní prostor, což umožnilo cílené zobrazení 20sekundového nepřeskočitelného spotu, který zasáhl až 270 tisíc domácností. Kampaň přinesla téměř stoprocentní míru zhlédnutí a otevřela nové možnosti pro inzerenty, kteří hledají způsob, jak oslovit diváky mimo tradiční kanály. Tento inovativní přístup nabízí nejen detailní měření výkonu kampaní, ale také možnosti přesnějšího cílení na konkrétní divácké skupiny či pořady, což výrazně zvyšuje efektivitu reklamy. 

Co přinesl Influcon? 

Padesát procent času stráveného na platformách Meta je věnováno sledování Reels videí, zaznělo na prvním ročníku konference Influcon, která se konala 7. října v pražském hotelu Clarion. Konferenci zahájil zakladatel agentury World of Online Petr Srna, který se zaměřil na aktuální výzvy a příležitosti influencer marketingu. Upozornil, že investice do něj mohou být nákladné, přesto je však důležité se jim věnovat. 

Efektivitu influencerů potvrzují také výzkumy. „Máme minimálně o 21 procent větší šanci, že reklama s influencerem bude mít lepší výsledky,“ vysvětlila výkonná ředitelka agentury Confess Hana Kloučková. V Česku jsme zvyklí na „tradiční“ živé influncery. Zejména v asijských zemích jsou však trendem také virtuální influenceři. Je budoucnost právě v nich? Nad tím se zamyslel výkonný ředitel společnosti Yord Adam Rajnoha. Odvětví virtuálních influencerů má podle něj v současnosti hodnotu 21 miliard dolarů, přičemž do budoucna se očekává rapidní růst až na 135 miliard dolarů.

Na podobné kampaně si však pravděpodobně ještě chvíli počkáme. Prozatím pouze ty tradiční, živé influencery využívá třeba jeden z největších zadavatelů, firma L’Oréal. O svých zkušenostech se rozpovídali „advocacy director“ Tereza Law a „chief marketing and digital officer“ Jan Los. Úspěch značky podle nich spočívá v organickém zapojení a dlouhodobé práci s mikroinfluencery a nutnosti vytvářet obsah s hlubším příběhem a kreativním přesahem. Celou reportáž z InfluConu najdete na webu mam.cz.

Rohlik vzdává hold maminkám

Donášková služba Rohlik.cz přichází s novou kampaní, která vzdává hold všem maminkám. Právě ony jsou podle zakladatele společnosti Tomáše Čupra skutečnými superhrdinkami, které si zaslouží zvláštní pozornost. Podle něj jsou to právě maminky, které často nesou ta nejtěžší břemena, a proto se v Rohlíku rozhodli věnovat tuto kampaň právě jim.

Zajímavostí je, že samotný nápad na tuto kampaň vznikl díky umělé inteligenci. „Poté, co jsem týdny pracoval s agenturami a nenašel jsem tu správnou jiskru, jsem se frustrovaný obrátil o pomoc na ChatGPT. Za pouhých 30 vteřin nám dal neotřelý a inspirativní nápad včetně videokopie — poctu maminkám po celém světě,“ vysvětluje Čupr, jak umělá inteligence přispěla k vytvoření této kampaně. Realizace kampaně se následně ujala kreativní agentura B&T spolu se Stink Films, přičemž režisérem spotu byl Macareno Rubio.

Nová aplikace pro tvůrce

Start‑up Carl Data Company přichází s aplikací Carl for Social, která pomáhá tvůrcům na sociálních sítích optimalizovat obsah a spolupráce se značkami.

Aplikace analyzuje data a poskytuje konkrétní doporučení pro zlepšení výkonu bez nutnosti složitých analýz. Díky pokročilým AI modelům pomáhá tvůrcům od influencerů po velké značky pracovat s algoritmy a fanouškovskými trendy na platformách jako Instagram, TikTok a YouTube.

Kromě toho umožňuje sledování výsledků spoluprací a trendů v reálném čase, čímž zvyšuje efektivitu obsahu a pomáhá dosahovat stanovených cílů. Aplikace je v beta verzi zdarma pro iOS.

Prima spustila videoknihovnu

Skupina Prima spustila novou audiovizuální službu — Videoknihovnu Prima play, která umožňuje mediálním domům a provozovatelům webů rozšířit obsah o videa napříč žánry. Webové stránky mohou z vložené videoreklamy získat 30 % výnosů.

Prima očekává růst tržeb pro online divizi a zároveň poskytuje mediálním domům úspory nákladů na výrobu videí.

Prvním partnerem je mediální dům Czech News Center. Prima play obsahuje přes 15 tisíc videí a využívá AI pro sledování výkonu videí. Služba je dostupná i pro tvůrce videí, kteří mohou své materiály snadno nahrávat. ■

42/2024
Marketing & Media 42/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

10/14/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Sending statistics …

Rendering OdvětČSOB spustila průlomovou kampaň, český start‑up aplikaci, Rohlík vzdává hold maminkám a Influc (370229): (2/2) (1 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i9579/item1158994-small.jpg

 i9579/item1159001-small.jpg

 p56/vth476470-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg[p1]

 r40/vth500924-0.jpg[p1]

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i9579/vth476511-1.jpg

 i9579/vth476512-1.jpg