Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Nezvaný host v Seznamu, vítaná změna v medovém království a sedmdesátník po omlazovací kúře.

❜❜Evropská komise potvrdila, že platforma X momentálně nesplňuje podmínky pro označení „gatekeeper“ podle zákona o digitálních trzích (DMA). X tak nebude muset dodržovat pravidla EU o přístupu a spolupráci v rámci antimonopolních předpisů. 

Rok české hudby vrcholí 

Kampaň Rok české hudby načala svou poslední čtvrtinu. 

Autorkou celého konceptu včetně ústředního sloganu je Alžběta Charvátová. Ta má také na starosti kreativní dohled nad všemi komunikačními výstupy. 

Uměleckým ředitelem, dohlížejícím na odbornou úroveň a věcnou správnost, je skladatel a muzikolog Aleš Březina. Vizuální styl má „na svědomí“ Tuan Vuong ze Studia Najbrt, ilustrace dodal Patrik Antzcak. Na tvorbě rozhlasové reklamy se tvůrčí improvizací podíleli i Iva Bittová a Vojtěch Dyk. Videoreklama vznikla v produkci Stink Films pod taktovkou produkčního Jakuba Slámy s režisérem Jakubem Jiráskem. 

Kampaň je postavena tak, aby se do ní mohly zapojit všechny spolupracující subjekty od významných kulturních institucí až po regionální ochotnické soubory či „ZUŠky“. 

Marlenka omladila svou tvář 

Značka medových dortů Marlenka se převléká do nového hávu. Ve spolupráci s ostravským grafickým studiem Kantors Creative Club dochází po patnácti letech k poměrně zásadní proměně loga, obalů i všech komunikačních kanálů. 

Vývoj nového designu trval od prvotních úvah a průzkumů trhu až po výběr z několika potenciálních variant téměř dva roky. Na konci celého procesu je omlazený brand, který získal nadčasovější podobu. A to včetně stylizované tváře holčičky v logu, která Marlenku provází od samotného počátku. K čistějšímu a lépe čitelnému logu přispěl i nový logotyp, kdy došlo k redukci počtu barev a celkovému zjednodušení. 

Zásadní proměna se dotkla také obalů. Jejich základem je sjednocující krémová barva a charakteristické fotografie produktů. Výsledkem by měl být ucelený koncept, jenž bude v regálech nepřehlédnutelný a rozpoznatelný již z větší vzdálenosti. 

„Připravili jsme takovou změnu grafické tváře, aby se naše značka mohla směle měřit s těmi největšími z celého světa,“ uvedl zakladatel Marlenky Gevorg Avetisjan. 

Burger King slaví 70 let Whopperu 

Řetězec Burger King slaví 70. výročí zdokonalenou verzí svého nejznámějšího burgeru Whopper. Točí se okolo něj též kampaň kombinující audio a video spoty, OOH, komunikaci na sociálních sítích a PR včetně zapojení influencerů. 

Globálně uvedenou novou recepturu komunikuje každý z trhů v duchu svých lokálních specifik. Adaptace konceptu pro Česko, ale také polský a rumunský trh, se ujala pražská Zaraguza. Vedle propagačních materiálů pro restaurace měla na starost také výrobu autorských animací pro sociální sítě. 

Definice veřejné služby je blíže 

Nadační fond nezávislé žurnalistiky uspořádal debatu na téma financování a definice veřejnoprávních médií v Česku. Hlavními hosty byli generální ředitel České televize Jan Souček a předseda Asociace online vydavatelů Libor Matoušek. 

Diskuse se zaměřila na memorandum, které definuje veřejnou službu a stanovuje mantinely pro činnost ČT a Českého Rozhlasu, včetně investic do tvorby a technologií. Souček zdůraznil téměř stoprocentní shodu mezi veřejnoprávními a soukromými médii na obsahu memoranda, které nyní čeká na schválení Radou ČT. 

Důležitým tématem byla otázka financování. Současné poplatky už neodpovídají inflaci, a pokud nedojde k jejich navýšení, Česká televize bude nucena omezit premiérovou tvorbu o 40 procent a propustit další zaměstnance. Memorandum také garantuje, že ČT nebude rozšiřovat digitální služby zaměřené na psaný text, což bylo zásadní pro soukromá média. 

Součástí návrhu je i rozšíření plátců o vlastníky chytrých zařízení, což vyvolalo politické obavy, ale Libor Matoušek to považuje za logický krok. 

Diskuse o navýšení poplatků však stále pokračuje a budoucnost financování veřejnoprávních médií zůstává otevřená. 

V Seznamu zasahoval ÚOHS 

Nezvanou návštěvu v úterý přivítalo sídlo společnosti Seznam.cz. Inspekci v ní provedl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který prověřuje možné zneužití dominantního postavení. 

Podle Deníku N se úředníci zaměřili na všechna data spojená s vyhledáváním a to, zda Seznam nezneužívá data třetích stran ve svůj prospěch. Největší česká internetová firma se už v září ohradila, když antimonopolní úřad nestandardní cestou informoval o jejím prověřování. 

Velice turbulentní týden Seznamu pokračoval o den později oznámením, že společnost opouští po osmi letech Jakub Unger, dosavadní šéfredaktor Seznam Zpráv (více na straně 26). ■  

43/2024
Marketing & Media 43/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

10/21/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Article Nezvaný host v Seznamu, vítaná změna v medovém království a sedmdesátník po omlazovací kúře. waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Nezvaný host v Seznamu, vítaná změna v medovém království a sedmdesátník po omlazovací kúře. (371885): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i9657/item1161279-small.jpg

 p56/vth478324-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg[p1]

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i9657/vth478353-1.jpg

 i9657/vth478354-1.jpg