Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

McDonald’s má míče, Kofola koule, ČSOB Ester, filharmonie „Kevina“ a český marketing důležitý doku

❜❜Za pět let bude díky AI jen 20 procent lidí pracovat na plný úvazek, ostatní budou najímáni na jednotlivé projekty, uvedla na konferenci ANA Masters of Marketing Lara Vandenberg. Její marketplace Publicist propojuje značky a marketingové talenty na volné noze. 

Film o marketingu měl premiéru 

V pražském kině Dlabačov proběhla premiéra dokumentu Making a Marketer 2 od organizátorů brněnského Marketing Festivalu. Film, který natočili Jindřich Fáborský, Jan Koster a Adam Francouz, přináší pohled sedmi odborníků na dnešní marketing, a to včetně Ritsona či Sharpa. 

Dokument se zaměřuje na tři klíčová témata: vzdělávání marketérů, rozpory v marketingových teoriích a výzvy budoucnosti. Na YouTube je k vidění od 24. října. Fáborský pro MAM uvedl, že natáčení bylo náročné především z manažerského hlediska, ale zároveň mu dodalo pozitivní energii a novou perspektivu. Některé z hvězd dokumentu se na konci dubna objeví na Marketing Festivalu 2025. 

Kofola má koule, a to doslova! 

Kofola přináší nové vánoční příchutě, které rozšíří její limitovanou nabídku. Ve spolupráci s Marlenkou vznikla Kofola Marlenková a Medové kofo kuličky — oba produkty jsou inspirované známým medovým dortem. Kofola Marlenková svou medovo-oříškovou chutí připomíná Vánoce, zatímco kofo kuličky kombinují tradiční sirup Kofoly s cukrářským umem Marlenky. Vývoj produktů trval zhruba tři čtvrtě roku a zapojil oba týmy, které společně ladily receptury. 

Kromě novinek Kofola vrací i oblíbenou jablkovo-skořicovou příchuť. Vánoční edice pak tradičně doprovodí reklamní kampaní, jejíž start je naplánován na začátek listopadu (více v tématu na straně 7). 

Sám doma podpoří přenos filharmonie 

Česká filharmonie odvysílá 4. prosince od 20 hodin na svých webových stránkách část prvního večera z třídenní rezidence v Carnegie Hall. Zazní symfonické básně Vyšehrad, Vltava a Šárka z cyklu Má vlast Bedřicha Smetany. 

K této významné události připravila Česká filharmonie vtipnou kampaň „Nezapomeňte!“ inspirovanou filmem Sám doma. Vedle televizních spotů, ve kterých účinkují filharmonici a šéfdirigent Semjon Byčkov, zahrnuje i další formáty, jako jsou plakáty, online bannery či audioreklamy. 

Sýrová sezona se opět vrací 

Bezstarostné chvilky slibuje McDonald’s v kampani od agentury DDB Prague. Do všech 123 tuzemských restaurací řetězce se totiž od 23. října vrátila Sýrová sezona a spolu s ní i hamburgery Swiss King a Cheese King, ale i novinky pro milovníky hranolek nebo kuřecího masa. 

Ústředním prvkem kampaně jsou žluté skákací míče, které symbolizují dětskou bezstarostnost, pohodu a veselé momenty. Zákazníci se s nimi mohou setkat na ulicích, sociálních sítích i v televizi. 

Kampaň rádií proti poplatkům 

Soukromé rozhlasové stanice spustily kampaň, která vyzývá občany, aby poslali poslancům a senátorům svůj nesouhlas s mediální novelou navyšující poplatky pro Český rozhlas. 

Předseda APSV Jiří Hrabák uvedl, že se snažili o dialog s vládou, rozhlasem i ministerstvem kultury, ale většina jejich návrhů byla ignorována. Novela prý nezlepšuje nezávislost veřejnoprávních médií, ale naopak je poškozuje. Kampaň podporují Evropa 2, Frekvence 1, Rádio Impuls a další. 

Generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral se proti způsobu kampaně ohradil a uvedl, že používají gangsterské praktiky z 90. let. „Dopis poslancům obsahuje vesměs překroucené informace vytržené z kontextu, manipulaci s fakty a lži,“ uvedl. 

Ambasadorkou ČSOB je Ledecká 

Lyžařka a snowboardistka Ester Ledecká se stala novou ambasadorkou ČSOB, konkrétně služby ČSOB Premium. 

Iniciativa k uzavření partnerství přišla ze strany týmu trojnásobné olympijské vítězky a jak pro MAM uvedla Renata Němcová Pixová z ČSOB, vzájemné porozumění bylo takové, že obě strany po první schůzce věděly, že chtějí spolupracovat. „Společně jsme vymysleli, že se stane tváří služby ČSOB Premium. Nejen, že tento balíček prémiových služeb využívá, ale sama reprezentuje jeho hodnoty a je jeho cílovou skupinou,“ vysvětlila marketingová ředitelka ČSOB spojení s produktem pro afluentnější klientelu. 

Právě startující kampaň cílí na prémiový segment a využívá speciální tištěná média, digitální média, OOH a hlavně sociální sítě. „Víc než naše logo na kombinéze Ester je pro nás důležitější její ambasadorství a zkušenosti s našimi produkty,“ dodala Němcová Pixová. ■ 

44/2024
Marketing & Media 44/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

10/29/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Article McDonald’s má míče, Kofola koule, ČSOB Ester, filharmonie „Kevina“ a český marketing důležitý doku waiting for thumbnails …

Sending statistics … done (743 ms)

Rendering McDonald’s má míče, Kofola koule, ČSOB Ester, filharmonie „Kevina“ a český marketing důležitý doku (374467): (2/2) (2 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i9731/item1170659-small.jpg

 i9731/item1170669-small.jpg

 p56/vth480921-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg[p1]

 r40/vth500924-0.jpg[p1]

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i9731/vth481019-1.jpg

 i9731/vth481020-1.jpg