Headlines
Lidé, kampaně a události,
o kterých musíte vědět.
2.
1.
V prosinci začíná spolupráce finančního domu ČSOB s reklamní agenturou J. Walter Thompson, která
zvítězila ve výběrovém řízení na komunikačního partnera pro celou skupinu vyhlášeném v červenci. Tendr,
do kterého bylo pozváno 17 subjektů, přitom kritizovala i odborná veřejnost. Dosavadní agenturou ČSOB
byla DDB Praha. Vítězná JWT, jejíž
pobočka byla v Česku založena v roce
2006 a která patří do největšího komunikačního holdingu WPP, přišla
s „velmi zajímavým a silným konceptem, který se ztotožňuje s cíli a vizí
banky“. Proti způsobu, jakým ČSOB
vyhlásila své výběrové řízení, se
v srpnu ohradila asociace AKA. Veřejná soutěž měla být v řadě bodů v rozporu se zásadami Férového tendru.
Podle informací MAM z výběrového
řízení odstoupilo pět subjektů.
Evropská aliance eventových agentur LiveCom Alliance, jejímiž členy
jsou národní asociace devíti zemí,
představila v portugalském Portu
v rámci soutěže Bea World Awards
první „panevropský“ etický kodex
eventové branže. Jeho cílem je vytvořit profesionální, udržitelné a férové prostředí pro rozvoj branže prostřednictvím stanovení pravidel pro
spolupráci s klientem i dodavateli,
zajistit kvalitu poskytovaných řešení
a služeb nebo respektování platných
zákonů a daňového systému. „Etický
kodex dává najevo hodnoty, zásady
a profesní standardy, které definují
požadované chování,“ řekla k tomu
předsedkyně poroty soutěže Andrea
Faflíková ze společnosti Lego.
JWT vyhrála v tendru
finanční skupiny ČSOB
Reuters: Novu chtějí
Číňané a Marek Dospiva
Dlouhodobé spekulace o chystaném prodeji nejsledovanější české
televize, respektive celé skupiny
CME, přiživila minulý týden agentura Reuters. S odvoláním na tři své
zdroje napsala, že americká společnost Time Warner chce prodat
svůj podíl. Podle agentury se o něj
uchází čínská CEFC ve spolupráci
s Pentou. Hodnota transakce má
dosáhnout půl miliardy eur, tedy
skoro 11 miliard korun. Tržní kapitalizace CME se momentálně pohybuje kolem 623 milionů amerických
dolarů (13,5 miliardy korun). Mediální gigant Time Warner momentálně drží v CME 46,5 procenta akcií
s hlasovacími právy. Ale na základě
takzvaných warrantů, tedy cenných
papírů s opcí splatných do května
2018, může jeho podíl vyrůst až
na 75 procent. CEFC má podle zdrojů Reuters na nákup poskytnout
hlavní část financí. Žádná ze stran
však zjištění agentury nepotvrdila.
„CEFC nekupuje CME. Další spekulace nebudeme komentovat,“ prohlásil mluvčí čínské skupiny Jaroslav Bednář. Také mluvčí Penty Ivo
Mravinac článek označil za dohady.
Obě skupiny už zkušenost s mediálním podnikáním mají: Penta ovládá
vydavatelství Vltava Labe Media
a Číňané v minulosti chtěli investovat do firem Jaromíra Soukupa.
Ten se s nimi nakonec rozloučil.
Informace o možném prodeji CME
včetně Novy přichází v době, kdy se
hlavní akcionář Time Warner má
spojit s druhým největším americkým mobilním operátorem AT&T.
Americká vláda se ale snaží obchod
za více než 85 miliard dolarů zablokovat. Podle ní může ohrozit hospodářskou soutěž.
4.
▲
Generální ředitelé
CME Christoph
Mainusch (vlevo)
a Michael Del Nin
v barrandovském
studiu Novy.
3.
Kauba a Kabzan jdou
z Havasu do Ogilvy
▶
Legenda české
reklamy Eda Kauba
(vlevo) odchází
téměř po 20 letech
z agentury Havas
do skupiny Ogilvy.
▶▶
Magazíny PROČ
NE?! (Hospodářské
noviny, vlevo)
a Esprit (Lidové
noviny) získaly ceny
v kategorii magazínů
na 19. ročníku European Newspaper
Award.
Tým kreativců agentury Ogilvy
od ledna posílí zvučná jména. Pozici
kreativního ředitele bude zastávat
reklamní guru Eda Kauba, zatímco
na pozici digital creative leader nastoupí Vilém Kabzan. Oba do holešovické Ogilvy přicházejí z letenské
agentury Havas Prague, kam Kauba
přišel na post kreativního ředitele
už v roce 1999 (!). Eda v komunikačním byznysu pracuje víc než 25 let.
Byl i předsedou Art Directors Clubu,
od kterého v roce 2010 obdržel ocenění Zlatý ohníček za přínos české reklamě. Vilém je absolventem katedry
intermediální a vizuální komunikace
na pražské AVU. I on pracuje v reklamě na artdirectorských a kreativních
pozicích už dvě desetiletí.
Aliance eventovek
zveřejnila etický kodex
5.
PROČ NE?! a Esprit
dostaly evropskou cenu
Srpnové vydání lifestylového magazínu Hospodářských novin PROČ
NE?! dostalo ocenění European
Newspaper Award za obálku a rozhovor s fotbalovým trenérem Josém
Mourinhem. Fotografie pořídil David
Turecký, art directorem měsíčníku
je Jan Vyhnánek. Magazín se soutěže účastnil poprvé. „Oscary za novinový design“ rozdělovalo 16 členů
mezinárodní poroty. Už počtvrté
ocenili také magazín Lidových novin Esprit, který letos obdržel hned
dvě ocenění: první za titulní stranu
a módní story fotografa Matúše Tótha v březnovém vydání, druhé pak
za titulní stranu a unikátní příběh
sbírky historických vlaků Českých
drah, nafocené Davidem Tureckým
pro červnové číslo.
3
02-03_mm48.indd 3
24.11.2017 16:56:45