Headlines

Lidé, kampaně a události,

o kterých musíte vědět.

2.

1.

V prosinci začíná spolupráce finančního domu ČSOB s reklamní agenturou J. Walter Thompson, která

zvítězila ve výběrovém řízení na komunikačního partnera pro celou skupinu vyhlášeném v červenci. Tendr,

do kterého bylo pozváno 17 subjektů, přitom kritizovala i odborná veřejnost. Dosavadní agenturou ČSOB

byla DDB Praha. Vítězná JWT, jejíž

pobočka byla v Česku založena v roce

2006 a která patří do největšího komunikačního holdingu WPP, přišla

s „velmi zajímavým a silným konceptem, který se ztotožňuje s cíli a vizí

banky“. Proti způsobu, jakým ČSOB

vyhlásila své výběrové řízení, se

v srpnu ohradila asociace AKA. Veřejná soutěž měla být v řadě bodů v rozporu se zásadami Férového tendru.

Podle informací MAM z výběrového

řízení odstoupilo pět subjektů.

Evropská aliance eventových agentur LiveCom Alliance, jejímiž členy

jsou národní asociace devíti zemí,

představila v portugalském Portu

v rámci soutěže Bea World Awards

první „panevropský“ etický kodex

eventové branže. Jeho cílem je vytvořit profesionální, udržitelné a férové prostředí pro rozvoj branže prostřednictvím stanovení pravidel pro

spolupráci s klientem i dodavateli,

zajistit kvalitu poskytovaných řešení

a služeb nebo respektování platných

zákonů a daňového systému. „Etický

kodex dává najevo hodnoty, zásady

a profesní standardy, které definují

požadované chování,“ řekla k tomu

předsedkyně poroty soutěže Andrea

Faflíková ze společnosti Lego.

JWT vyhrála v tendru

finanční skupiny ČSOB

Reuters: Novu chtějí

Číňané a Marek Dospiva

Dlouhodobé spekulace o chystaném prodeji nejsledovanější české

televize, respektive celé skupiny

CME, přiživila minulý týden agentura Reuters. S odvoláním na tři své

zdroje napsala, že americká společnost Time Warner chce prodat

svůj podíl. Podle agentury se o něj

uchází čínská CEFC ve spolupráci

s Pentou. Hodnota transakce má

dosáhnout půl miliardy eur, tedy

skoro 11 miliard korun. Tržní kapitalizace CME se momentálně pohybuje kolem 623 milionů amerických

dolarů (13,5 miliardy korun). Mediální gigant Time Warner momentálně drží v CME 46,5 procenta akcií

s hlasovacími právy. Ale na základě

takzvaných warrantů, tedy cenných

papírů s opcí splatných do května

2018, může jeho podíl vyrůst až

na 75 procent. CEFC má podle zdrojů Reuters na nákup poskytnout

hlavní část financí. Žádná ze stran

však zjištění agentury nepotvrdila.

„CEFC nekupuje CME. Další spekulace nebudeme komentovat,“ prohlásil mluvčí čínské skupiny Jaroslav Bednář. Také mluvčí Penty Ivo

Mravinac článek označil za dohady.

Obě skupiny už zkušenost s mediálním podnikáním mají: Penta ovládá

vydavatelství Vltava Labe Media

a Číňané v minulosti chtěli investovat do firem Jaromíra Soukupa.

Ten se s nimi nakonec rozloučil.

Informace o možném prodeji CME

včetně Novy přichází v době, kdy se

hlavní akcionář Time Warner má

spojit s druhým největším americkým mobilním operátorem AT&T.

Americká vláda se ale snaží obchod

za více než 85 miliard dolarů zablokovat. Podle ní může ohrozit hospodářskou soutěž.

4.

▲

Generální ředitelé

CME Christoph

Mainusch (vlevo)

a Michael Del Nin

v barrandovském

studiu Novy.

3.

Kauba a Kabzan jdou

z Havasu do Ogilvy

▶

Legenda české

reklamy Eda Kauba

(vlevo) odchází

téměř po 20 letech

z agentury Havas

do skupiny Ogilvy.

▶▶

Magazíny PROČ

NE?! (Hospodářské

noviny, vlevo)

a Esprit (Lidové

noviny) získaly ceny

v kategorii magazínů

na 19. ročníku European Newspaper

Award.

Tým kreativců agentury Ogilvy

od ledna posílí zvučná jména. Pozici

kreativního ředitele bude zastávat

reklamní guru Eda Kauba, zatímco

na pozici digital creative leader nastoupí Vilém Kabzan. Oba do holešovické Ogilvy přicházejí z letenské

agentury Havas Prague, kam Kauba

přišel na post kreativního ředitele

už v roce 1999 (!). Eda v komunikačním byznysu pracuje víc než 25 let.

Byl i předsedou Art Directors Clubu,

od kterého v roce 2010 obdržel ocenění Zlatý ohníček za přínos české reklamě. Vilém je absolventem katedry

intermediální a vizuální komunikace

na pražské AVU. I on pracuje v reklamě na artdirectorských a kreativních

pozicích už dvě desetiletí.

Aliance eventovek

zveřejnila etický kodex

5.

PROČ NE?! a Esprit

dostaly evropskou cenu

Srpnové vydání lifestylového magazínu Hospodářských novin PROČ

NE?! dostalo ocenění European

Newspaper Award za obálku a rozhovor s fotbalovým trenérem Josém

Mourinhem. Fotografie pořídil David

Turecký, art directorem měsíčníku

je Jan Vyhnánek. Magazín se soutěže účastnil poprvé. „Oscary za novinový design“ rozdělovalo 16 členů

mezinárodní poroty. Už počtvrté

ocenili také magazín Lidových novin Esprit, který letos obdržel hned

dvě ocenění: první za titulní stranu

a módní story fotografa Matúše Tótha v březnovém vydání, druhé pak

za titulní stranu a unikátní příběh

sbírky historických vlaků Českých

drah, nafocené Davidem Tureckým

pro červnové číslo.

3

02-03_mm48.indd 3

24.11.2017 16:56:45