Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Zlato pro L‚Oréal, bída pro Jaguar, parťák pro Sony a nedomyšlená regulace mířící na youtubery.

❜❜Podle dat NIQ Retail Spend Barometer utratili spotřebitelé během 3. čtvrtletí za FMCG 144 miliard korun. To představuje nárůst o 3,3 procenta ve srovnání s předchozím rokem, když objemový růst dosáhl 1,7 procenta. Trh se zbožím dlouhodobé spotřeby dosáhl hodnoty 26 miliard (+8,3 %).

Zmatky kolem dohledu nad tvůrci

Musí být všichni, kdo vytvářejí audiovizuální obsah, tedy i influenceři, podcasteři či youtubeři, evidovaní? Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) ve čtvrtek vydala překvapivé oznámení, že to je jejich povinnost. A to podle zákona z roku 2010!

Je to situace, jak z Kocourkova. RRTV z čista jasna tvrdí, že to vyplývá ze zákona o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, kterým je transponována evropská směrnice, jejímž cílem je mimo jiné ochrana dětí před rizikovými obsahy nebo stanovení pravidel pro šíření obchodních sdělení.

Ministr kultury Baxa tuto informaci a její vydání považuje za překvapivou a požádal RRTV, aby stanovisko stáhla a vydala jasné pokyny. „Není pravda, že každý, kdo vytváří audiovizuální obsah, má mít evidenci u RRTV,“ snažil se uklidnit situaci.

Jaguar šokoval novou identitou

Smazali téměř devadesát let své historie a ikonickou značku automobilů proměnili slovy šéfa kreativity společnosti ve „výjimečný modernismus“. Jaguar zaskočil marketingový svět totálním rebrandingem, který pohřbívá většinu jeho „brand assets“.

Jak s představením překopané identity britská automobilka uvedla, její nová éra začíná návratem k étosu „Copy Nothing“, jehož kořeny sahají až ke slovům jejího zakladatele. „Sir William Lyons věřil, že ‚Jaguar by neměl nic kopírovat‘. Naše vize Jaguaru dneška z této filozofie vychází. Jedná se o nové pojetí, které zachycuje podstatu Jaguaru, vrací mu hodnoty, díky nimž byl kdysi tak oblíbený, ale zároveň ho činí relevantním pro současné publikum,“,“ řekl šéf kreativity Gerry McGovern.

Zásadní změnu reprezentují čtyři symboly: znak, přímočarost, výjimečné barvy a znaky tvůrců.

Ydeal zakládá novou firmu

Elevaty.ai, nová konzultační společnost pro AI transformaci podniků, vzniká oddělením od agentury Ydeal. Poskytuje poradenství v oblasti AI strategie, auditu a analýzy procesů až po vývoj produktů poháněných umělou inteligencí. Dosavadní CEO agentury Zdeněk Valut se přesouvá do vedení konzultační firmy a jeho roli v Ydealu přebírá Martin Komárek, který dosud řídil klientské služby a produkty.

V roce 2025 pak vznikne holding Ydeal Group, v jehož čele bude Zdeněk Valut jako CEO. Tento krok posílí obě společnosti v jejich specializovaných oblastech a umožní jim plně využít tržní potenciál.

Česká kampaň zvítězila ve světě

V globální soutěži World Public Relations and Communication Awards, kterou pořádá Global Alliance for Public Relations and Reputation Management, zvítězila kampaň Effaclar Speed Run od agentury Good Game pro La Roche-Posay z L’Oréal Group. Uspěla v kategorii „Consumer/Customer Relations Campaign“.

Do klání ji vyslala asociace ASCOPA, která pro globální soutěž vybrala vítěze ze soutěže Zlatý středník. Ve finále byly i Smysl pro Tumor od České televize a Fuck Cancer s Loono či Podcast Pod svícnem od stejnojmenné iniciativy bojující proti domácímu násilí.

Sony jde do módy s Freshlabels

Společnost Sony si otevírá dveře k oslovení dalších zákazníků. Navázala partnerství s Freshlabels a v jejích obchodech si tak budou moci zákazníci pořídit designová sluchátka z řad 1000XM5 a LinkBuds. Pro Sony v Česku je to první takové partnerství, rovněž pro Freshlabels je to poprvé, kdy do svých obchodů a webu zalistovává elektroniku.

Partnerství se zrodilo díky společné filozofii, která má za cíl zákazníkům nabídnout tu nejlepší kvalitu s důrazem na co nejmenší dopad na životní prostředí. ■

48/2024
Marketing & Media 48/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

11/25/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Article Zlato pro L‚Oréal, bída pro Jaguar, parťák pro Sony a nedomyšlená regulace mířící na youtubery. waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Zlato pro L‚Oréal, bída pro Jaguar, parťák pro Sony a nedomyšlená regulace mířící na youtubery. (379227): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i9885/item1180796-small.jpg

 p56/vth486328-1.jpg

 p56/vth514925-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg

 r40/vth500935-0.jpg

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i9885/vth486357-1.jpg

 i9885/vth486358-1.jpg