Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Světové novináře zaujalo české pivo, u nás „uspěl“ tlustý bankrot a značky se snaží získat slávu ban

Lehce přes 299 miliard dolarů, tedy 7,1 bilionu korun, utratí globálně inzerenti jen během letošní sváteční sezony. Ukázaly to zpřesněné odhady organizace WARC, které zároveň potvrdily, že za celý rok investice do reklamy poprvé přesáhnou jeden bilion dolarů.

Epica Awards zveřejnila shortlist

Do finále globální soutěže kreativity Epica Awards, kde kampaně hodnotí novináři, se dostala jedna kampaň z Česka, devět nominací má Slovensko.

Tuzemské barvy reprezentuje projekt „Pivo ze vzduchu“ pro Plzeňský Prazdroj od agentury Triad ve spolupráci s Boomerang Communication, Punk Films a Bison & Rose. Ten už má bronz z ADCE Awards či dvě trofeje z české Effie.

Za Slovensko má po dvou nominacích projekt 400 metrů od slovenského Triadu pro operátora O2, kampaň „Daily Hate“ od MUW Saatchi & Saatchi pro Telekom a rebranding souboru Lúčnica od agentury Made by Vaculik. Po jedné nominaci mají projekty agentury This is Locco – „0,0 na mapě“ pro Heineken, Slovník odcizených slov“ pro Zastoupení Evropské komise a taška „Nezomri“ pro lékárenský řetězec Dr.Max.


Přilepený banán je zpět i se značkami

Dílo Comedian od Maurizia Cattelana, známý banán přilepený páskou, se v aukci Sotheby’s prodalo za 6,2 milionu dolarů.

Reakce značek na sebe nenechaly čekat. Liquid Death vytvořila limitovanou edici plechovky Mango Chainsaw, rovněž přilepené páskou, a prodává ji za 5,2 milionu dolarů. K plechovce přidává certifikát autenticity, lepicí pásku a desetiletou zásobu nápoje.

Značka Cheetos zase spustila aukci na Ebay, kde draží jediný Cheetos Puff přilepený páskou. Po 51 příhozech cena dosáhla 1100 dolarů.

Walmart se připojil s žertovnou instalací kuřete na pásce, prezentovanou jako „neocenitelné dílo“.

Podobné virální šílenství vyvolal banán už v roce 2019, kdy se prodal za 120 tisíc dolarů. Značky jako Popeyes, Carrefour nebo Burger King tehdy vytvořily vlastní verze přilepeného jídla, často s humorným podtextem a cenovkami od centů po tisíce dolarů.


Videoobsahu vládne internet

Internet je dominantním zdrojem pro sledování videoobsahu a televize, výrazně předčil kabelové i terestrické vysílání. Podle výzkumu NMS Market Research ho využívá 70 procent českých domácností. Anténu pro příjem signálu má 58 procent domácností, avšak aktivně ji využívá pouze 45 procent. Kabelový nebo satelitní příjem má pak 40 procent domácností. Trend online sledování posiluje zejména u mladší generace.


U Jelínka teď letí hrušky

Rudolf Jelínek spustil kampaň „Teď letí hrušky“ zaměřenou na prémiovou hruškovici z odrůdy Williams. Kreativní koncept s letadlem plným obřích hrušek hlídaných bodyguardy od agentury Safranada kombinuje humor, hravost a překvapení, aby zdůraznil jedinečnost produktu. Děj se odehrává na letišti v Chile.

„Chtěli jsme, aby kreativa byla hravá, odvážná a třeba i trochu ‚crazy‘. Protože jsme přesvědčeni, že právě taková je i hruškovice Williams – skvělý společník na zábavu,“ uvádí Irena Konečná, senior marketingová manažerka společnosti Rudolf Jelínek.

Za scénářem stojí Oto Klempíř, na spotu pracovala IS Produkce a režisér David Sís. Kampaň běží na kanálech Prima, Nova a ČT, online na YouTube, sociálních sítích, webech Seznam.cz, v tisku a také v prodejnách. Speciální polep nese i kamion na D1.


Košík rozšiřuje sortiment

Online supermarket Košík očekává rekordní vánoční sezonu a posiluje nabídku i cenovou strategii. Monitoruje ceny konkurence Lidl, Kaufland a Albert u 300 položek a zajišťuje, aby odpovídaly těm nejnižším na trhu.

Pro zákazníky rozšiřuje sortiment i v regionech, přidává privátní značky, jako francouzské Casino Group a plánuje uvést vlastní brand Baskeeto. Ve spolupráci s lékárnou Dr. Max nabídne volně dostupné léky a doplňky stravy, a od prosince rozšíří čerstvé ryby s rychlým doručením.


Křišťálová lupa zná vítěze

Osobností roku v 19. ročníku ankety Křišťálová Lupa — Cena českého Internetu se stává Simona Kijonková, která má výrazný podíl i na Projektu roku, jímž je Prodej Zásilkovny. A ocenění Influencer si odnáší Kovy.

Loňské vítězství v kategorii One (wo)man show obhájil Těhotnej kuchař, první cenu v kategorii Zpravodajství a publicistika získal poprvé web ČT24 a Zájmovým webem roku je dTest. Vítězem kategorie Veřejně prospěšná služba — cena České televize se stává Bankovní identita a mezi globálními projekty uspěly Livesport.cz a Windy.com. Anticenu letos získal Falešný „bankrot“ Brašnářství Tlustý.

Veřejnost za internetové obchodování ocenila e-shop Alza.cz, jako podcast roku Hype-cast a mezi nástroji a službami zvítězily Mapy.cz. O vítězích rozhodla odborná porota a internetová veřejnost. Do hlasování se letos zapojilo 80 tisíc hlasujících. Anketu pořádá server Lupa.cz. ■

49/2024
Marketing & Media 49/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

12/2/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Article Světové novináře zaujalo české pivo, u nás „uspěl“ tlustý bankrot a značky se snaží získat slávu ban waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Světové novináře zaujalo české pivo, u nás „uspěl“ tlustý bankrot a značky se snaží získat slávu ban (381530): (2/2) (2 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i9964/item1184660-small.jpg

 i9964/item1184662-small.jpg

 p56/vth488668-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg[p1]

 r40/vth500924-0.jpg[p1]

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i9964/vth488760-1.jpg

 i9964/vth488761-1.jpg