ROZHOVOR

S DAVIDEM DROGOU

Reklamní mág hovoří třeba o tom,

jaké značky má rád. Přinášíme také

přehled jeho kampaní.

Jak si vedla kampaň pro americký

řetězec IHOP, ze kterého se předloni

stal IHOb?

BLOOMBERG CHCE

VYZVAT TRUMPA

MÉDIA

str. 10 –11

Mediální magnát pumpuje do

kampaně desítky milionů dolarů.

Bude to na vítězství stačit?

KALENDÁRIUM OBOROVÝCH

AKCÍ 2020

AKCE

str. 14 –17

Přehled klíčových akcí letošního roku

z oblasti marketingu, médií i retailu

ZPŮSOBY ODMĚŇOVÁNÍ

AGENTUR

Výstupy z první diskuse u kulatého

stolu AKA, které se účastnili zástupci

agentur i zadavatelů

AGENTURY

str. 18 –19

str. 22 –23

PŘÍPADOVÁ STUDIE

Jak se měnila komunikační strategie

„dvojky na trhu s elektronikou“ ve

spolupráci s agenturou Brain One?

jehož agentura určitým způsobem

ovlivňuje tisíce lidí. Uvědomuje si

zodpovědnost za svoji reklamu?

Droga říká, že by měl problém

prodávat produkty, které by nebyl

ochotný dát svým dětem. Pokud při

výběru klientů skutečně hledí na

kvalitu jejich produktů a služeb, je

to dobře. Dost možná ho tento fakt

bude na konci profesní dráhy těšit

víc než všechna ta ocenění, která za

svou kariéru získal.

Jedním z klientů Droga5 je

i věhlasný list The New York Times.

Práce pro takto prestižní noviny

musela být radost. V době, kdy bují

fake news a negativní emoce, kdy

se média přizpůsobují ekonomic‑

kým tlakům, kampaň s názvem

„The Truth Is Worth It“ zdůrazňuje

potřebu kvalitní a nezávislé žurna‑

listiky. Jejím cílem je připomenout

čtenářům, že svým předplatným

financují práci tvrdě pracujících

reportérů po celém světě.

Kampaň získala na loňských

Lvech v Cannes dvě Grand Prix.

Zmínku o ní, stejně jako o dalších

úspěšných kampaních agentu‑

ry Droga5 najdete ve slíbeném

materiálu uvnitř tohoto vydání. QR

kódy vás jednoduše navedou přímo

k daným videím.

Přejeme vám fajn čtení a do roku

2020 kromě pracovních úspěchů

hlavně zdraví a štěstí.

Jan Klika

redaktor

Číslo týdne

str. 20 –21

ZNAČKA CZC

A JEJÍ VÝVOJ V ČASE

Vyšlo to parádně. Když se naskytla

možnost publikovat interview

s Davidem Drogou, neváhali jsme

ani chvilku. Mohli bychom si přát

lepší zahájení nového roku? Byť jde

o rozhovor, v tomto případě jsme

z něj udělali hlavní téma. Jeden

z nejuznávanějších světových

kreativců si to zaslouží. K interview

jsme přidali ještě případovou studii

z dílny Contagious, která předsta‑

vuje jednu z vydařených kampaní

z dílny agentury Droga5.

Minulý rok jsem poprvé navštívil

Cannes Lions. David Droga je na

tomto festivalu jako doma, dokonce

je jeho nejoceňovanějším krea‑

tivcem vůbec. Má na kontě přes

200 Lvů, což mluví samo za sebe.

Na jeho vystoupení se v Cannes

stojí dlouhé fronty. Bylo by lákavé

přinést s ním exkluzivní rozhovor

pro MAM, což jsem taky zkusil. Přes

tiskové oddělení festivalu jsem se‑

hnal kontakt na jeho PR manažerku

a napsal jsem jí. Reakce bohužel

nepřišla.

Díky našemu členství

v mezinárodním syndikátu oboro‑

vých časopisů sdružených okolo

soutěže Epica jsme se však dostali

k interview, které s Davidem Dro‑

gou udělal Nils Adriaans. Jde

o bývalého šéfredaktora magazínu

Creatie, což je nizozemský časopis

o reklamním průmyslu. Nils je

nyní na volné noze a materiál nám

nabídl. Jde o poměrně rozsáhlý

text, v němž se dočítáme o pohledu

Davida Drogy nejen na jeho práci.

Je dobré znát postoje člověka,

15 mld. $

Tak velký by podle magazínu AdAge do roku 2022 mohl být trh influencer marketingu. AdAge upozorňuje, že navzdory stoupajícímu

počtu značek, které influencery využívají, je tato oblast marketingu

„Divokým západem“. Měla by se profesionalizovat.

03

O JEDNOM OTOČENÉM

PÍSMENKU

TÉMA

str. 6 –9

Do nového roku

s Drogou

EDITORIAL

TÉMA

T