Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Becherovka a Zásilkovna mají nové vlastníky, Česká televize sváteční rekord a mluvčí nominace.

Zásilkovna mění majitele

Skupinu Packeta, která provozuje službu Zásilkovna, koupily společnost CVC Capital Partners a holding Emma Capital Jiřího Šmejce s kapitálovou podporou R2G podnikatele Oldřicha Šlemra. Hodnota transakce nebyla zveřejněna, podle odhadů má být ve vyšších jednotkách miliard korun.

Největšími akcionáři skupiny byly manželé Kijonkovi. Zakladatelka a šéfka skupiny Simona Kijonková byla mimo jiné oceněna v roce 2021 soutěží Zlatý středník jako Osobnost PR. Další podíly patřily společnosti Notino, Lukáši Bílkovi a Martinu Kukačkovi.

Podle prosincového průzkumu ResSolution Group je Zásilkovna nejčastěji využívanou doručovací službou, v posledním půlroce ji využilo 78 procent lidí ze vzorku 500 respondentů internetové populace starší 15 let. Podle přehledu Ad Intel společnosti Nielsen je také Zásilkovna třetím nejaktivnějším inzerentem v segmentu poštovních a kurýrních služeb po PPL a České poště.


Rekordní Vánoce v České televizi

Divácky nejúspěšnější Vánoce od začátku měření v roce 1997. Takové byly letošní svátky v České televizi. Její program sledovalo 47,6 procenta lidí se zapnutou televizí, což je dosud nejvyšší podíl.

Nejvyhledávanějším pořadem se stala premiérová štědrovečerní pohádka Klíč svatého Petra, kterou si nenechalo ujít 2,93 milionu diváků (4+, živě a odloženě v TV). Podíl na sledovanosti v jejím případě dosáhl 61 procent, což je shodný výsledek jako v roce 2022, kdy ČT vysílala Tajemství staré bambitky 2 (kterou celkem vidělo 3,2 milionu diváků). Druhé místo na Štědrý den obsadily Tři oříšky pro Popelku (2,27 mil. diváků), třetí příčku Pelíšky (1,97 mil.). Na Boží hod získala prvenství ve sledovanosti premiéra koprodukční pohádky Tři zlaté dukáty (2,3 mil).

Nejsledovanějším pořadem, který neběžel na ČT, byla pohádka S čerty nejsou žerty. Na Štěpána ji na Primě vidělo 872 tisíc diváků (15+).


Končí Česká pošta s prodejem tisku?

Česká pošta vypověděla distributorům tisku — společnostem PNS i Mediaprint & Kapa — smlouvy o prodeji novin a časopisů na pobočkách. Do konce roku běžela lhůta pro uzavření nové dohody.

Státní podnik argumentoval rostoucími náklady na prodej tisku a navrhl změnu distribuce i způsob prodeje. Jednání pokračovala i před Vánocemi, kdy však Česká pošta informovala zákazníky, že „na poštách už noviny a časopisy pravděpodobně neseženete.“


Českou legendu Francouzi prodali Polákům

Novým vlastníkem značky Becherovka, její výrobny i skladu, se stává polská skupina Maspex, která ji kupuje od francouzské skupiny Pernod Ricard. Hodnota transakce nebyla zveřejněna, ale zdroje agentury Bloomberg ji již dříve odhadly až na 300 milionů dolarů. „Becherovka posílí naši pozici v Česku a na Slovensku. V současnosti jí patří druhé místo v segmentu bylinných likérů v České republice. Zároveň má obrovský potenciál, protože dokonale zapadá do aktuálního trendu na trhu,“ uvedl spolumajitel a CEO skupiny Maspex Krzysztof Pawiński.

Pod skupinu Maspex spadají značky jako Tymbark, Łowicz, Absolwent, Bols či Żubrówka. V Česku se pobočka Maspex Czech (a na Slovensku Maspex Slovakia Trade) zaměřují na výrobu a prodej džusů, ovocných nápojů, limonád a energetických drinků. Na českém a slovenském trhu patří k hlavním brandům Relax, Tiger, DrWitt, River Original, Caprio a Kubík. Od roku 2020 se společnost stala také výhradním distributorem ledových čajů Nestea. V roce 2022 se portfolio rozšířilo o alkoholické nápoje se značkou Żubrówka.

„Z transakce budou profitovat i obchodní partneři, kteří získají přístup k širšímu sortimentu výrobků“ uvedla Wioleta Czaja, generální ředitelka poboček v Česku a Slovensku.

Kdo budou nejlepší mluvčí?

Profesní organizace PR Klub vyhlásila shortlisty dalšího ročníku oborové ceny Mluvčí roku 2023. Kdo ocenění získá, se ukáže na slavnostním galavečeru 31. ledna 2024 v prostorách pražského hotelu Stages Hotel Prague.

V kategorii Nejlepší mluvčí roku soukromého sektoru jsou nominováni: Klára Divíšková z Letiště Praha, Roman Gazdík ze skupiny ČEZ, Zdeněk Kovář z Plzeňského Prazdroje, Václav Sochor z Tipsportu a Patricie Šedivá z T­‑Mobile Czech Republic.

Mezi nejlepšími mluvčími z veřejného a neziskového sektoru jsou nominováni: Aleš Cimbala z Městského státního zastupitelství v Praze, Daniel Drake z ministerstva zahraničních věcí, Jakub Ghanem z Městské policie Brno, Jan Rýdl za Ředitelství silnic a dálnic a Radek Šalša z České bankovní asociace.

Jako PR týmy roku se do finále probojovaly: Britské velvyslanectví v Praze, ČEZ, Člověk v tísni, Tipsport a Volební tým prezidenta Petra Pavla. ■

01/2024
Marketing & Media 01/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

1/2/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Sending statistics …

Rendering Becherovka a Zásilkovna mají nové vlastníky, Česká televize sváteční rekord a mluvčí nominace. (329912): (1/1) (1 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i8047/item1078147-small.jpg

 p56/vth428044-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg

 r40/vth500935-0.jpg

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i8047/vth428470-1.jpg[p1]

 i8047/vth428471-1.jpg[p1]