Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Smutek v KKCG, Itálie ve Fio bance, rekord na českém retailovém trhu a nový projekt MAM.

Kdo vyhrál MAM Souboj spotů?

Šestnáct redakcí vybraných reklam z loňského roku, čtyři kola vyřazovacích duelů na základě hlasů čtenářů a na konci jeden vítěz. To je MAM Souboj spotů, nový projekt, jenž se rozeběhl minulý týden.

Úvodní klání se vrátilo do roku 2023, aby vybralo ten nejoblíbenější spot. ChatGPT nominovanou šestnáctku rozlosoval do dvojic a umístil do turnajového pavouka, kterým vítězové duelů postupovali až do finále. V něm se utkaly reklamy společností E.on a Penny. Kdo vyhrál? To už teď zjistíte na webu mam.cz, protože klání o titul probíhalo během uplynulého víkendu (a tedy po uzávěrce čísla).

V příštím vydání se podíváme na finalisty optikou testů společnosti Behavio, která se na projektu podílí, a Souboj spotů bude poté pokračovat pravidelnými měsíčními koly. Z nich vzejdou účastníci výročního turnaje za rok 2024.


Česko je pro značky atraktivní

Rekordní rok zaznamenal český retailový trh, na který během něj vstoupilo 39 nových značek. Mezi ty nejvýznamnější patří Victoria’s Secret, Popeyes, Signorvino, Rossopomodoro či Zadig & Voltaire.

Za uplynulých deset let, co tuto statistiku společnost Cushman & Wakefield sleduje, jich nikdy nebylo víc. Podle Jana Kotrbáčka, vedoucího týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, je český trh a především Praha pro retailové značky atraktivní a zůstává pro ně hlavní vstupní branou do střední a východní Evropy. „Pro mezinárodní módní a další společnosti je to jedno z nejatraktivnějších prostředí, a to zejména díky velice kvalitní skladbě nájemců a jejich dobrým obchodním výsledkům,“ vysvětluje a dodává: „Přítomnost velkého množství mezinárodních společností je mimo jiné výsledkem dlouhodobě rostoucí kupní síly obyvatel Česka a rozvoje obchodního prostředí.“

Pro letošek je nejvíc pozornosti upřeno na příchod fastfoodového řetězce Five Guys.


Arkády Pankrác kupuje fond Trigea

Majitelem pražského obchodního centra Arkády Pankrác by se po posvěcení od ÚOHS měl stát český nemovitostní fond Trigea ze skupiny Partners.

Dosud ho skrz firmu Atrium Pankrác vlastnila izraelská společnost G City. Podle agentury Bloomberg bylo loni v létě centrum, které má 96 procent ze své obchodní plochy (zhruba 40 tisíc metrů čtverečních) obsazeno, na prodej odhadem za 6,4 miliardy korun.

V majetku fondu je již například Retail park Ostrava nebo Retail park Haná Olomouc, do skupiny Partners patří mimo jiné i vydavatelství NextPage Media.


Fio banka rozvíjí světskou kampaň

Agentura Jinej Gang připravila i další pokračování kampaně pro Fio banku s názvem Pro všechny světské radosti, ve kterých své protagonisty Štěpána Kozuba a Petru Nesvačilovou poslali na dovolenou do Itálie. Spoty vznikly opět v produkci AdKolektiv, režíroval je Daniel Růžička, osvědčený tvůrčí tým se tak nezměnil. Natáčelo se na několika různých místech v Chorvatsku, Slovinsku i Itálii.

Spoty běží na stanicích Prima Group, Óčko Group a ATMedia nebo od ledna ve formě sponzorských vzkazů v České televizi. Kampaň začala reklamami s 45sekundovou stopáží, pokračovat budou i 30sekundové. Některé mají i prodloužené online verze na sociálních sítích banky. Podporují je i online bannery, PPC reklama či POS materiály v pobočkách banky. Celkem vzniklo šest spotů, další tři se objeví v průběhu ledna. Ty propagují investování, hypotéku a splátkové úvěry.


Zemřel manažer KKCG Dan Plovajko

Krátce před Vánocemi a svými 48. narozeninami zemřel dlouholetý manažer skupiny KKCG Dan Plovajko. V holdingu jednoho z nejbohatších Čechů Karla Komárka působil bezmála 20 let. Přímo pro KKCG pracoval od října 2006 jako ředitel korporátního marketingu a komunikace, od srpna pak působil jako manažer. „Patřil ke klíčovým manažerům, kteří se zásadně podíleli na růstu a rozvoji firmy,“ uvedla KKCG ve oznámení o jeho úmrtí a s kondolencí Plovajkově rodině.

„Dan byl originál každým coulem s nakažlivou joie de vivre. Bude chybět,“ uvedla také mimo jiné Dita Stejskalová, byznys ředitelka a partnerka Ogilvy.

Před tím byl necelé dva roky PR manažerem cestovní kanceláře Fischer, která tou dobou také patřila pod křídla KKCG. Téměř rok byl též ředitelem komunikace TV Nova. Mezi lety 1999 a 2003 byl ředitelem PR a externí komunikace Českých aerolinií. Začínal jako account director v Leo Burnett Baltics v roce 2001.

„Profesně jsem se s ním na letišti už nepotkala, ale opakovaně jsme na jeho jméno a předchozí práci, zejména v ČSA, v rámci diskuzí s bývalými i současnými kolegy narazili,“ napsala na LinkedIn Kateřina Pavlíková, mluvčí Čedoku, která v komunikaci aerolinek a letiště pracovala mezi lety 2017 a 2021. ■

02/2024
Marketing & Media 02/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

1/8/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Article Smutek v KKCG, Itálie ve Fio bance, rekord na českém retailovém trhu a nový projekt MAM. waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Smutek v KKCG, Itálie ve Fio bance, rekord na českém retailovém trhu a nový projekt MAM. (330716): (3/3) (3 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i8084/item1079851-small.png

 i8084/item1079852-small.png

 i8084/item1079853-small.png

 p56/vth428843-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg[p1]

 r40/vth505579-0.jpg[p1]

 r40/vth500924-0.jpg[p1]

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i8084/vth428992-1.jpg

 i8084/vth428993-1.jpg