Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

MAM Zprávy

Strach vydavatelů ze sociálních sítí, změny v českých agenturách a konec lukrativního partnerství.

Důležitá informace pro facebookové inzerenty: Meta oznámila, že odstraní a/nebo sloučí některé ze svých možností přesného cílení reklamy, protože buď nejsou masivně používány, nebo jsou příliš podrobné či se týkají témat, která „lidé mohou vnímat jako citlivá“.

České VML má nové vedení

Už i na českém trhu se projevuje fúze agentur VMLY&R a Wunderman Thompson, které globální mateřská skupina WPP spojuje pod jednotnou značku VML. Iva Welker, dosavadní výkonná ředitelka VMLY&R, v ní od ledna zastává roli CEO pro lokální byznys a bude řídit týmy pro české a slovenské klienty. Zároveň bude pokračovat s budováním expertizy v „brand experience“ (BX). Bronislav Kvasnička, dříve CEO Wunderman Thompson, povede VML jako CEO pro globální byznys týmy pro mezinárodní klienty a bude rozvíjet oblast „customer experience“ (CX).

V řídící struktuře byly už obsazeny i další klíčové pozice. Ředitelkou strategie je Kristýna Ochvatová a kreativním ředitelem Miloš Kočí. Šéfem pro technologie je Jiří Malý, který vede tým šedesáti specialistů.

Součástí VML v Praze je také globální hub, který se zaměřuje na poskytování škálovatelných marketingových služeb pro mezinárodní klienty. Vznik tohoto patnáctičlenného týmu, který vede v roli ředitele pro růst Miroslav Křivánek, je přímým důsledkem specializace na marketingové operační modely a procesní efektivitu.

Integrační plán VML má mezi prioritami pro první čtvrtletí směrem ke klientům detailní definici a představení vylepšené nabídky služeb. Interně konkretizaci rolí a odpovědností představeného vedení agentury. Komunikačně bude hlavním úkolem pro letošní rok budování značky VML a profilace jednotlivých expertiz a jejich tváří.

Děti vidí, jak žijete, říká Kooperativa

Agentura Boomerang Communication připravila pro životní pojištění Flexi od Kooperativy další vlnu kampaně založené na oceňovaném konceptu Zrcadlení. Ten na dětech ukazuje, jak se v nich odráží chování rodičů. Tentokrát se zaměřuje na otce, který i na výletě v lese stále pracuje. Autory navedl výzkum, který realizovala agentura Perfect Crowd. Podle něj je pravě práce na úkor času s rodinou jedním z neduhů, jakým společnost trpí.

Spot opět režírovala Jasmína Blaževič v produkci Bistro Films. Objeví se v TV a online. Doplní ho plakáty v pobočkách a online kampaň se zobrazením modelovaných prvků z plastelíny. Vizuály kampaně nafotil Jan Brunclík.

Návštěvnost médií ze sítí padá

V roce 2023 zažila online média výrazný úbytek návštěvnosti, zejména ze sociálních sítí jako Facebook a X. Trend podle studie Reuters Institute bude pokračovat i v roce 2024.

Pomalý reklamní trh, konec podpory cookies třetích stran a menší návštěvnost z velkých sociálních sítí přispívají k ekonomickým problémům. Průzkum ukázal, že 63 procent respondentů se obává poklesu návštěvnosti ze sociálních médií. Návštěvnost z Facebooku klesla o 48 procent a z X o 27 procent. V reakci na to se 77 procent respondentů zaměří na vlastní přímé kanály, 22 procent sníží náklady a 20 procent experimentuje s alternativními platformami.

Tiger Woods končí po 27 letech s Nike

Jedno z nejlukrativnějších partnerství všech dob mezi značkou a sportovcem končí. Golfista Tiger Woods a Nike oznámili, že se jejich společné cesty, které oběma stranám po mnoho let přinášely tučné zisky, rozcházejí.

„Před 27 lety jsem měl to štěstí, že jsem mohl zahájit partnerství s jedním z nejikoničtějších brandů na světě,“ uvedl osmačtyřicetiletý hráč, který v barvách amerického výrobce sportovního vybavení strávil celou dosavadní profesionální kariéru.

Nike nad ním nezlomil hůl ani v době, kdy ho před patnácti lety kvůli sexuálnímu skandálu opouštěly jiné značky jako Accenture, AT&T, Gatorade, General Motors či TAG Heuer. 

„Bylo to parádní kolo, Tigře,“ zhodnotil Nike spolupráci, během které Woods vyhrál 105 turnajů včetně patnácti klání kategorie major.

FTMO kupuje agenturu eVisions

Nejrychleji rostoucí firma střední Evropy podle žebříčku Deloitte Technology Fast 50 CE, česká platforma pro tradery FTMO, kupuje marketingovou agenturu eVisions za vyšší desítky milionů korun.

Transakce je dalším krokem FTMO na cestě v rozšiřování aktivit. Obě firmy chtějí pomoci v další mezinárodní expanzi sobě i klientům.

Majitelé a zakladatelé eVisions Jaroslav Vidim a Lukáš Palkovič z agentury odcházejí. Její vedení zůstává v rukou dlouholetých zaměstnanců firmy — Roman Teuschel pokračuje v roli CEO a Petr Hlaváč na pozici COO. „Zásadní pro mě a náš tým je, že se na směřování agentury nic zásadního nemění — jsme full‑service digitální agentura, která klientům pomáhá překračovat hranice. Naopak, z celkové synergie s FTMO mohou těžit jak zaměstnanci, tak naši aktuální i budoucí klienti,“ komentuje situaci Roman Teuschel, CEO eVisions. ■

03/2024
Marketing & Media 03/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

1/15/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Sending statistics …

Rendering MAM Zprávy (338811): (2/2) (1 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i8391/item1089387-small.png

 i8391/item1089388-small.png

 p56/vth436333-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg[p1]

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i8391/vth437161-1.jpg

 i8391/vth437472-1.jpg