Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Karel Pražák již oficiálně zjišťuje, jestli tisk funguje, PRE má lístek do finále a skupina Mind2Flo

❜❜ Alphabet, mateřská společnost Googlu, oznámila, že příjmy z reklamy v posledním čtvrtletí roku 2023 meziročně vzrostly o 11 procent na 65,5 miliardy dolarů. Příjmy vydavatelů z online reklamy podle PresseGazette naopak v podobné výši klesly.


Změny v Mind2Flo, Galgonek končí

Skupina Mind2Flo mění své interní uspořádání. Holding KKCG jako stoprocentní vlastník její mediální divize Mindsquared přebírá její kompletní řízení. Angažmá CEO Mind2Flo Jana Galgonka a jeho managementu v Mindsquared tak končí.

„Cílem rozhodnutí bylo zjednodušit a zpřehlednit řízení M2F a vytěžit potenciál jednotlivých členů vedení přímo v brandech Mindsquared a Flo. Značky a týmy budou pokračovat ve strategické byznysové spolupráci,“ uvedly v prohlášení zakládající investiční skupiny KKCG a Rockaway.

Řízení Mindsquared je tak od února plně v gesci Petry Pipkové. Podle informací MAM končí například „chief growth officer“ Ivan Valev nebo provozní ředitelka Lenka Auerová. Ta by však mohla dále působit ve Flo stejně jako Jan Galgonek, který v ní drží podíl 31,71 procenta.


Lednový Souboj spotů pro PRE

První letošní měsíční kolo Souboje spotů zná svého vítěze. V hlasování čtenářů MAM s přehledem zvítězila reklama „Poděkování za odběr PRE Proud eko“, kterou pro společnost Pražská energetika vytvořila agentura WMC Grey.

Lednový šampion mezi devíti premiérovými spoty získal 47,57 procenta všech hlasů. Na druhém místě skončila reklama pojišťovny Kooperativa a Boomerang Communication na životní pojištění Flexi (17,2 %), o třetí příčku se podělily se shodným ziskem necelých 12 procent hlasů mBank a Sazkabet.

„V kreativě vystihujeme insight, který zná každý, kdo se pokouší chovat aspoň částečně zodpovědně. V očích ostatních lidí vypadá jako šílený aktivista. Znám to velice dobře z vlastního života,“ říká kreativní ředitel WMC Grey David Suda k vítěznému videu.

„Ekoblázni“ tak postoupili do výročního finále Souboje spotů a v příštím čísle MAM je stejně jako reklamu Kooperativy prověří v testování výzkumná společnost Behavio.


McDonald’s těsně předstihl KFC

Data monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen ukazují, že největším inzerentem v segmentu fast foodů byl v loňském roce McDonald’s. A to s inzercí v hodnotě necelých 638 milionů korun v ceníkových cenách.

V těsném závěsu bylo KFC s objemem reklamy za necelých 607 milionů. Reklama třetího Burger Kingu měla hodnotu přes 57 milionů korun. Téměř třetina Čechů jí aspoň několikrát za měsíc ve fast foodu, nejčastěji je navštěvují na oběd.


Kdo získal ocenění Mluvčí roku?

PR Klub vyhlásil výsledky soutěže Mluvčí roku 2023. Nejlepším mluvčím soukromého sektoru se stal Václav Sochor, šéf korporátní komunikace společnosti Tipsport (na fotografii vlevo). Stříbro získal Zdeněk Kovář, tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje a bronz Klára Divíšková, tisková mluvčí Letiště Praha.

V kategorii Nejlepší mluvčí veřejného a neziskového sektoru vyhrál Aleš Cimbala, tiskový mluvčí Městského státního zastupitelství v Praze (vpravo), následovaný Jakubem Ghanemem, mluvčím Městské policie Brno, a Radkem Šalšou, manažerem PR a marketingu České bankovní asociace.

Nejlepším PR týmem roku byli oceněni zástupci britského velvyslanectví Eva Bouchalová, Adam Rektor Polánek a Miroslav Ledvinka (uprostřed). Druhé místo má Člověk v tísni a třetí příčku obsadil již zaniklý volební tým Petra Pavla.


Tisk funguje, inzerují vydavatelé

Česká unie vydavatelů (ČUV) připravila kampaň „Tisk funguje“. Cílem je podpořit tisk a představit ho zadavatelům inzerce, zástupcům státní správy i širší veřejnosti jako kvalitní zdroj informací určených k oslovení široké veřejnosti a jako silné reklamní médium.

ČUV spustí čtvrtletní kampaň od února. Účast potvrdilo 23 vydavatelů, kteří otisknou inzeráty nebo bezplatně umístí reklamní bannery ve více než stovce titulů a na svých webových stránkách.


Prodej skupiny Mafra byl završen

Majitelem mediální skupiny Mafra je od 1. února oficiálně investiční skupina Kaprain Karla Pražáka. Spolu se společností Londa, která provozuje rádia Impuls a RockZone, a chemičkou Synthesie, ji koupila od holdingu Agrofert.

Akvizice čekala na posvěcení antimonopolními úřady v Česku, na Slovensku, v Německu, Rakousku a Turecku. „Nákupem společností Mafra a Londa vstupujeme do zcela nové oblasti a příprava strategie dalšího rozvoje těchto společností nám potrvá o něco déle,“ uvedl k dalším plánům s mediálními subjekty Karel Pražák. Podle vyjádření skupiny to bude trvat v řádu několika měsíců.

Do představenstva Mafry přichází provozní ředitel Kaprainu Jan Kolací, jeho předsedou zůstává Štěpán Košík a místopředsedou Michal Hanák. Součástí obchodu však nebyl prodej administrativního centra na pražském Smíchově patřící společnosti Imoba — Mafra tak bude v nájmu. ■

06/2024
Marketing & Media 06/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

2/5/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Article Karel Pražák již oficiálně zjišťuje, jestli tisk funguje, PRE má lístek do finále a skupina Mind2Flo waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Karel Pražák již oficiálně zjišťuje, jestli tisk funguje, PRE má lístek do finále a skupina Mind2Flo (341083): (2/2) (2 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i8732/item1093736-small.jpg

 i8732/item1094235-small.png

 p56/vth439719-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg[p1]

 r40/vth500924-0.jpg[p1]

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i8732/vth439997-1.jpg

 i8732/vth439998-1.jpg