HEADLINES

Lidé, kampaně a události,

o kterých musíte vědět.

2.

1.

Na  agenturním trhu dochází ke  dvěma

zajímavým změnám. Z  vedení významné mediální agentury Mindshare patřící

do skupiny GroupM, odejde její generální

ředitel Jiří Vítek. Vítka, který stál v čele

Mindshare od roku 2009, na vedoucí pozici vystřídá Martin Hanzal. Ten v  současnosti vede platformu Xaxis, která

ve  skupině slouží k  programatickému

nákupu. Ke  střídání má dojít v  nadcházejících měsících. K  druhému důležitému odchodu došlo v agentuře GetBoost,

která se zabývá propojováním značek

s youtubery. Po třech letech ji opouští její

spoluzakladatel Tomáš Gavlas. Ve  firmě

si jeho podíl rozdělí dosavadní společník David Růžička se svým bratrem Robinem. O  obou přesunech informovaly

marketingové servery Mediář a Mediaguru. Gavlas navíc komentuje důvody svého

odchodu z agentury i z festivalu Utubering na svém osobním blogu.

TV Nova začne od 1. března zastupovat

v  oblasti reklamy a  sponzoringu menší

tematické televizní kanály z  portfolia

společnosti AMC Networks. Konkrétně

jde o  dětskou stanici s  animovanými

seriály Minimax, filmový kanál Film+,

sportovní stanice Sport1 a  Sport2 a  informačně-zábavní stanici Spektrum.

Doposud reklamu těmto stanicím zajišťovalo mediální zastupitelství Atmedia.

„V  nejbližších dnech zveřejníme dodatek ke stávající obchodní politice, podle

které se budou stanice prodávat. Klientům nabídneme alternativní kanálové

mixy, ze kterých si budou moct vybrat.

Dodatek nebude mít vliv na  už uzavřené smlouvy a nedotkne se dosavadních

obchodních partnerů,“ uvedl obchodní

ředitel Novy Jan Vlček.

V Mindshare končí Vítek,

v Get Boostu Gavlas

Kellner si chce koupit Novu.

Ale tu bulharskou

Nejbohatší Čech Petr Kellner a  jeho

finanční skupina PPF se rozhlížejí

po  telekomunikačních a  mediálních

akvizicích v Bulharsku. Zájem mají jak

o zdejší aktivity norského operátora Telenor, tak i  o  odkoupení tamní televize

Nova. V  černomořském státě je druhou

nejsledovanější stanicí, její podíl na sledovanosti se pohybuje kolem 22 procent.

Podobně jako česká Nova má sesterské

filmové a sportovní stanice, které budou

4.

Bulharská Nova je

druhou nejsledovanější stanicí v zemi.

3.

Drogerie Teta se chystá

spustit e-shop

součástí transakce. Podle zdrojů bulharského ekonomického týdeníku Kapital

patří Kellnerova nabídka za Novu, která

dosud spadá pod švédský koncern MTG

Group, mezi nejsilnější. Není ale jisté,

kolik nabídek bylo koncernu ve stanovené lhůtě do  posledního lednového pátku podáno. O  prodeji bulharské Novy

se mluví už rok, protože MTG se dlouhodobě od  televizních aktivit přesouvá

k  multimediální zábavě (více na  straně

24). Podle odhadů by cena za  televizi

měla přesáhnout 100 milionů eur (zhruba 2,5 miliardy korun). V minulém roce

se v  některých médiích spekulovalo,

že chce Petr Kellner skrze operátora O2

koupit českou televizi Nova. Ta v tuzemsku patří pod společnost CME a  i  o  jejím prodeji se mluví už dlouho. Co se

týče akvizice Telenoru, v  jeho případě

se může PPF podle zdrojů Kapitalu stát

vlastníkem během pár týdnů. Hodnota

transakce ale není jasná. O telekomunikační byznys se Kellner zajímá i v Srbsku a Černé Hoře. „Pokud se obě transakce uskuteční, Kellner se stane jedním

z  nejvlivnějších lidí nejen v  Česku, ale

i  v  Bulharsku. Bude mít pod kontrolou

operátora s největšími příjmy i mediální

skupinu, která má největší obrat,“ hodnotí situaci bulharský týdeník.

⊲⊲

Novinářskou cenu

převzali její laureáti

v galerii Dox.

⊲

Všechno zboží

z kamenných Teta

drogerií má být už

brzy k dispozici také

on-line.

Na začátku jara se Teta drogerie chystá

spustit vlastní e-shop. V  jeho nabídce

bude veškerý sortiment této drogerie,

který nyní zahrnuje 13 až 14 tisíc položek. Ceny zboží v  kamenných prodejnách i na e-shopu budou totožné. Rozvoz

bude zajišťovat Česká pošta a soukromý

dopravce GLS. V rozhovoru pro zpravodajský server Aktuálně.cz to řekl David

Vejtruba, marketingový ředitel společnosti Solvent ČR, která Teta drogerie

provozuje. K  internetovému prodeji se

Vejtruba vyjádřil také na konferenci Retail Summit. „Když se podíváte na Jižní

Koreu, tak tam už kamenný retail skomírá, on-line prodeje tam mají nadpoloviční podíl,“ řekl Vejtruba s  tím, že

i v České republice na tom jsme z hlediska e-commerce dobře.

Atmedia přišla o stanice

AMC, zastoupí je Nova

5.

Peroutkovu cenu mají Jana

Klímová a Jakub Szántó

Letošními laureáty prestižní novinářské

Ceny Ferdinanda Peroutky se stali analytička Českého rozhlasu Jana Klímová

a  zahraniční zpravodaj České televize

Jakub Szántó. Zástupci Společnosti Ferdinanda Peroutky, která cenu uděluje,

u  Klímové vyzdvihli její schopnost podat složitá ekonomická témata atraktivní a  srozumitelnou formou široké

laické veřejnosti. Analytička aktuálně

působí v  investigativním týmu Radiožurnálu. V  minulosti psala pro týdeník

Respekt, Hospodářské noviny nebo MF

Dnes. Szantó, který působí v  Tel Avivu

jako stálý zahraniční zpravodaj ČT pro

Blízký východ, zaujal porotu svou profesionalitou a  přístupem. „Zabývá se historickým kontextem, vysvětluje, analyzuje, a zároveň nepoučuje, komu máme

fandit: cítí jen plnou zodpovědnost za to,

jak a  proč zprávu prezentuje,“ zaznělo

na  předávání v  pražském Centru současného umění Dox.

3

MAM_2018_07_page_02-03.indd 3

2/9/2018 7:01:09 PM