HEADLINES
Lidé, kampaně a události,
o kterých musíte vědět.
2.
1.
Na agenturním trhu dochází ke dvěma
zajímavým změnám. Z vedení významné mediální agentury Mindshare patřící
do skupiny GroupM, odejde její generální
ředitel Jiří Vítek. Vítka, který stál v čele
Mindshare od roku 2009, na vedoucí pozici vystřídá Martin Hanzal. Ten v současnosti vede platformu Xaxis, která
ve skupině slouží k programatickému
nákupu. Ke střídání má dojít v nadcházejících měsících. K druhému důležitému odchodu došlo v agentuře GetBoost,
která se zabývá propojováním značek
s youtubery. Po třech letech ji opouští její
spoluzakladatel Tomáš Gavlas. Ve firmě
si jeho podíl rozdělí dosavadní společník David Růžička se svým bratrem Robinem. O obou přesunech informovaly
marketingové servery Mediář a Mediaguru. Gavlas navíc komentuje důvody svého
odchodu z agentury i z festivalu Utubering na svém osobním blogu.
TV Nova začne od 1. března zastupovat
v oblasti reklamy a sponzoringu menší
tematické televizní kanály z portfolia
společnosti AMC Networks. Konkrétně
jde o dětskou stanici s animovanými
seriály Minimax, filmový kanál Film+,
sportovní stanice Sport1 a Sport2 a informačně-zábavní stanici Spektrum.
Doposud reklamu těmto stanicím zajišťovalo mediální zastupitelství Atmedia.
„V nejbližších dnech zveřejníme dodatek ke stávající obchodní politice, podle
které se budou stanice prodávat. Klientům nabídneme alternativní kanálové
mixy, ze kterých si budou moct vybrat.
Dodatek nebude mít vliv na už uzavřené smlouvy a nedotkne se dosavadních
obchodních partnerů,“ uvedl obchodní
ředitel Novy Jan Vlček.
V Mindshare končí Vítek,
v Get Boostu Gavlas
Kellner si chce koupit Novu.
Ale tu bulharskou
Nejbohatší Čech Petr Kellner a jeho
finanční skupina PPF se rozhlížejí
po telekomunikačních a mediálních
akvizicích v Bulharsku. Zájem mají jak
o zdejší aktivity norského operátora Telenor, tak i o odkoupení tamní televize
Nova. V černomořském státě je druhou
nejsledovanější stanicí, její podíl na sledovanosti se pohybuje kolem 22 procent.
Podobně jako česká Nova má sesterské
filmové a sportovní stanice, které budou
4.
Bulharská Nova je
druhou nejsledovanější stanicí v zemi.
3.
Drogerie Teta se chystá
spustit e-shop
součástí transakce. Podle zdrojů bulharského ekonomického týdeníku Kapital
patří Kellnerova nabídka za Novu, která
dosud spadá pod švédský koncern MTG
Group, mezi nejsilnější. Není ale jisté,
kolik nabídek bylo koncernu ve stanovené lhůtě do posledního lednového pátku podáno. O prodeji bulharské Novy
se mluví už rok, protože MTG se dlouhodobě od televizních aktivit přesouvá
k multimediální zábavě (více na straně
24). Podle odhadů by cena za televizi
měla přesáhnout 100 milionů eur (zhruba 2,5 miliardy korun). V minulém roce
se v některých médiích spekulovalo,
že chce Petr Kellner skrze operátora O2
koupit českou televizi Nova. Ta v tuzemsku patří pod společnost CME a i o jejím prodeji se mluví už dlouho. Co se
týče akvizice Telenoru, v jeho případě
se může PPF podle zdrojů Kapitalu stát
vlastníkem během pár týdnů. Hodnota
transakce ale není jasná. O telekomunikační byznys se Kellner zajímá i v Srbsku a Černé Hoře. „Pokud se obě transakce uskuteční, Kellner se stane jedním
z nejvlivnějších lidí nejen v Česku, ale
i v Bulharsku. Bude mít pod kontrolou
operátora s největšími příjmy i mediální
skupinu, která má největší obrat,“ hodnotí situaci bulharský týdeník.
⊲⊲
Novinářskou cenu
převzali její laureáti
v galerii Dox.
⊲
Všechno zboží
z kamenných Teta
drogerií má být už
brzy k dispozici také
on-line.
Na začátku jara se Teta drogerie chystá
spustit vlastní e-shop. V jeho nabídce
bude veškerý sortiment této drogerie,
který nyní zahrnuje 13 až 14 tisíc položek. Ceny zboží v kamenných prodejnách i na e-shopu budou totožné. Rozvoz
bude zajišťovat Česká pošta a soukromý
dopravce GLS. V rozhovoru pro zpravodajský server Aktuálně.cz to řekl David
Vejtruba, marketingový ředitel společnosti Solvent ČR, která Teta drogerie
provozuje. K internetovému prodeji se
Vejtruba vyjádřil také na konferenci Retail Summit. „Když se podíváte na Jižní
Koreu, tak tam už kamenný retail skomírá, on-line prodeje tam mají nadpoloviční podíl,“ řekl Vejtruba s tím, že
i v České republice na tom jsme z hlediska e-commerce dobře.
Atmedia přišla o stanice
AMC, zastoupí je Nova
5.
Peroutkovu cenu mají Jana
Klímová a Jakub Szántó
Letošními laureáty prestižní novinářské
Ceny Ferdinanda Peroutky se stali analytička Českého rozhlasu Jana Klímová
a zahraniční zpravodaj České televize
Jakub Szántó. Zástupci Společnosti Ferdinanda Peroutky, která cenu uděluje,
u Klímové vyzdvihli její schopnost podat složitá ekonomická témata atraktivní a srozumitelnou formou široké
laické veřejnosti. Analytička aktuálně
působí v investigativním týmu Radiožurnálu. V minulosti psala pro týdeník
Respekt, Hospodářské noviny nebo MF
Dnes. Szantó, který působí v Tel Avivu
jako stálý zahraniční zpravodaj ČT pro
Blízký východ, zaujal porotu svou profesionalitou a přístupem. „Zabývá se historickým kontextem, vysvětluje, analyzuje, a zároveň nepoučuje, komu máme
fandit: cítí jen plnou zodpovědnost za to,
jak a proč zprávu prezentuje,“ zaznělo
na předávání v pražském Centru současného umění Dox.
3
MAM_2018_07_page_02-03.indd 3
2/9/2018 7:01:09 PM