Sítě si chválí
růsty tržeb
věřila svou dosavadní agenturu
MediaCom a svěřila jí rozpočet
i na další tři roky. Do spolupráce,
za níž stojí v dolarech miliardový
rozpočet, se více zapojí i další
subjekty v rámci WPP: loni za‑
ložená datová agentura Choreo‑
graph či agentura Essence, která
se postará o programatickou
reklamu.
Český svaz pivovarů a sladoven startuje
dlouhodobý projekt Kde se pivo
vaří, který představí například in‑
spirativní ženy, novinky, obalové
trendy nebo mladé talenty.
Wunderman
a Triad posilují
kreativu
Do týmu komunikační agentury
Wunderman Thopson nastoupil
jako výkonný kreativní ředitel
Gregg Harper. Rozený Brit vedl
kreativní aktivity v agenturách
Ogilvy (Dubaj), WPP (Budapešť),
či Havas Worldwide a CCCP (Am‑
sterdam). „První výzvou, které se
ve své nové roli aktivně účastním,
je výběrové řízení pro Snapchat,“
uvedl mimo jiné Harper.
Novou pozici „chief techno‑
logy officer“ zastává Jiří Malý,
který přichází ze stejné funkce ve
společnosti Programmatic. Jeho
tým doplnil i nový ředitel pro
marketingové technologie Martin
Liška, který se do agentury vrací
po působení v Accenture, Micro‑
softu a Shell. Posily mají agentuře
Martin Keder
podle jejího šéfa Bronislava
Kvasničky pomoci s posílením
tvůrčího potenciálu, rozvoji
technologických řešení a marke‑
tingové automatizace.
Nové kreativní vedení, které
si dalo za cíl osvěžit český trh
a propojit síly ATL a digitálu, má
pražská agentura Triad. Na pozici
„chief creative director“ nastou‑
pil Martin Keder, který působil
jako kreativní ředitel v historicky
nejúspěšnější agentuře na Sloven‑
sku Wiktor Leo Burnett. Novým
kreativním ředitelem a zároveň
„head of art“ je Richard Axell,
jenž přichází z Ogilvy. Do vedoucí
role povýšil i Michal Pivarči,
který působí v Triadu už sedmým
rokem. Aktivně spolupracovat
na kreativě i strategii v Praze pak
bude i Martin Woska, spoluma‑
jitel skupiny inovativních firem
Devín Band, jejichž součástí je
i Triad. Je držitelem pěti Grand
Prix včetně Effie Europe, či Gol‑
Autonaklik, česká techno‑ Billa se snaží budovat loajalitu
logická platforma a zároveň nej‑
větší online autosalon skladových
vozů v Česku, si vybrala agenturu
PR.Konektor, aby pro ni zajišťova‑
la veškerou mediální komunikaci.
5–6 procent, v takovém
rozmezí rostla v lednu návštěv‑
nost zpravodajských webů,
největší absolutní nárůst byl
na mobilních telefonech (více
než 320 tisíc nových uživatelů).
Podle NetMonitoru zaznamenala
růst také kategorie Ekonomika,
finance, právo. Uživatelé se rov‑
něž zajímali o nákup automobilů
a nemovitostí.
svých zaměstnanců a těm, kteří
u firmy pracují déle než rok,
nabízí v rámci benefitní cafeterie
čerpání dalších výhod, jejich
celoroční maximální výše činí
12 tisíc korun pro ty, kteří jsou
u firmy přes tři roky.
Economia, Burda
a Impression Media
vstoupily do reklamní sítě pro
programatický prodej video
reklamního prostoru Inview
Advertising patřící firmě Caroda.
Síť teď dosáhne na 11 milionů
internetových uživatelů napříč
Českem a Slovenskem.
Čisté tržby sítě Interpublic za rok
2021 vykázaly meziroční nárůst
o 12,9 procenta na 9,1 miliardy
dolarů, což je v přepočtu téměř
195 miliard korun (organické trž‑
by rostly o 11,9 procenta). Růst vy‑
kázaly všechny regiony, přičemž
nejvíce se dařilo v Jižní Americe
(o 22,8 procenta), nejméně pak ve
Velké Británii (o deset procent).
Pro letošek síť očekává organický
růst tržeb o pět procent.
Dařilo se i v Omnicomu, kde
tržby za celý rok dosáhly téměř
14,3 miliardy dolarů, což je
v přepočtu necelých 306 miliard
korun. To představuje meziroční
nárůst o 8,5 procenta v případě
celkových tržeb a růst o 10,2 pro‑
centa v případě organických
tržeb. I v případě Omnicomu
vykázaly zvýšení tržeb všechny
obory i regiony.
Publicis Groupe rostly tržby
o osm procent (organický růst
činil deset procent) na takřka
10,5 miliardy eur, což je téměř
256 miliard korun. Tento výsle‑
dek pak představuje i tříprocent‑
ní růst oproti předpandemické‑
mu roku 2019. Firma si chválila
především získávání nového
byznysu, jako bylo globální zajiš‑
ťování médií pro skupinu Meta
či kreativy pro TikTok. Síť pro
letošek čeká organický růst mezi
čtyřmi až pěti procenty.
Crestyl,
realitní společnost,
která plánuje vybudovat projekt
Savarin u Václavského náměstí,
podepsala dohodu s Nadací Mu‑
cha a hlavním městem Prahou,
která jí umožňuje vystavit cyklus
dvaceti pláten Slovanské epopeje
přímo v jednom z nových prostor.
Vafo Group, česká
společnost vyrábějící a distribuu‑
jící krmiva pro domácí zvířata
(např. Brit) se rozhodla ve všech
evropských pobočkách ukončit
dovoz surovin ze třetích zemí.
Svou budoucnost chce postavit
na značkách krmiva, jejichž uhlí‑
ková stopa se rovná nule.
05
Mars si v interním řízení pro‑
Gregg Harper
ZPRÁVY
Zásah i čtenost tiskových titulů
byly podle Media projektu ve
3. a 4. čtvrtletí roku 2021 stabilní
a nelišily se od jarního a letního
období. Dobře si vedou počítačo‑
vé tituly a TV programy.
Celkový naměřený zásah
tisku v uvedeném období dosáhl
82 procent populace ve věku
12 až 79 let, což znamená, že tisk
oslovuje více než 4/5 populace
v daném věkovém rozpětí. Přitom
podíl čtenářů deníků a suplemen‑
tů sám o sobě činí téměř 3/5 celé
populace a časopisy čtou 3/4 ze
všech obyvatel ČR.
Celková čtenost tisku na
jedno vydání činí 66 procent
populace ve věku 12 až 79 let, což
je stejná hodnota, jako v před‑
chozích výsledcích výzkumu za
2. a 3. čtvrtletí 2021. Mírně se
zvýšil počet titulů zařazených do
výzkumu, konkrétně šlo o dva
časopisy — Kondice a Euro,“
uvedl Václav Mach, výkonný
ředitel asociace Unie vydavatelů.
Také aktuální výsledky Radio
projektu za 3. a 4. čtvrtletí 2021
ukázaly, že se poslechovost
rádií pohybuje pořád na zhruba
stejné úrovni.
ČRo Radiožurnál udržuje
s náskokem pozici nejposlou‑
chanějšího rádia v ČR v denním
i týdenním poslechu. Rekordní
poslechovosti dosáhla ČRo Plus.
Celkem poslouchá Český rozhlas
denně 1620 tisíc a týdně 2733 ti‑
síc posluchačů. Na druhém místě
je Impuls a na třetím Evropa 2.
Foto: TRIAD ADVERTISING
den Drum a více než sto padesáti
domácích i zahraničních ocenění
za kreativitu i efektivitu.
Foto: DANIEL HROMADA
Čtenost tisku
beze změn