Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

MAM spustil výzkum mezi marketéry, OpenAI udělá z pár slov film a Vinea má nový kabát.

❜❜ Kdo hledá, najde zážitek. Tak zní nový komunikační koncept Slevomatu z dílny Wilhelm Kinga. Hlavním motivem nové kampaně je lupa z ozubeného kola, které má společnost v logu. Cílem změny bylo oprostit se od lidového českého humoru, na který sázely předchozí koncepty.


Sledovanost TV klesla o šest minut

Češi v minulém roce trávili sledováním televize průměrně tři hodiny a třicet devět minut denně. Po dočasném nárůstu v pandemických letech tak pokračuje pokles; meziročně o šest minut.

„Sledovanost sice meziročně klesla, ovšem šlo o pouhá tři procenta. Televize je stále silné médium, u kterého tráví čeští diváci podstatnou část dne,“ komentoval výsledky Pavel Müller, šéf výzkumu a marketingu ve společnosti Atmedia. Dále dodal, že si televizi denně zaplo v průměru 70 procent diváků ve věku 15+ a alespoň jednou týdně dokonce 87 procent diváků. Televizní pořady tedy někdy sleduje 93 procent českých domácností.

Mnohem dramatičtější propad lze sledovat u diváků ve věku 15—24 let. Ti loni strávili u TV v průměru jen 45 minut denně. O rok dříve to bylo 51 minut, což představuje téměř 12procentní pokles.


Zapoj se i ty! Začal Výzkum marketérů

Je na čase znovu zmapovat, jak se oboru daří! Jelikož v trendech se ukrývá klíč k pochopení toho, co se v reklamní branži děje, s čím nejvíc zápasíme a čeho si nejvíce ceníme, MAM spojil síly s experty z Behavio Labs a spustil Výzkum marketérů 2024.

Chceme jím navázat na úspěšný výzkum z minulého roku, kdy jsme poprvé zjišťovali, co se českým markeťákům a markeťačkám honí hlavou. Co je baví sledovat a čeho se jim naopak nedostává. Která agentura je podle nich nejlepší. Či kterou konferenci si zpravidla nenechají ujít.

Zapojit se může kdokoli, kdo aktuálně na českém trhu pracuje v reklamě a marketingu. Od kreativců přes stratégy a analytiky až po PRisty. Freelanceři, agenturní zaměstnanci i ti, kdo pracují na straně klienta. Odměnou mu bude exkluzivní přístup ke kompletním výsledkům, elektronické vydání MAM zdarma a volný vstup na jeden vybraný workshop Behavio Labs.

Dej najevo svůj názor i ty! Cesta ke krátkému dotazníku vede přes QR kód v obrázku.


Zemřel kreslíř Pavel Reisenauer

V 62 letech zemřel Pavel Reisenauer, dvorní kreslíř týdeníku Respekt, se kterým byl spjatý od jeho vzniku v roce 1990. „Byl to on, kdo vtiskl časopisu tvář, a činil tak více než třicet let,“ uvedl šéfredaktor magazínu Erik Tabery. Držitel ceny Karla Havlíčka Borovského, kterou získal v roce 2009 za jedinečnou výtvarnou reflexi domácího i světového dění, nejdříve pomáhal Respektu s grafickou úpravou a posléze začal připravovat titulní strany.


Vinea se převléká do nového designu

Tradiční značka Vinea dostala moderní tvář, která má plně respektovat její historii. O redesign, který je postupně aplikován napříč jejím produktovým portfoliem, se postarala agentura Oh my dot.

Cílem je, aby nové etikety a plechovky brandu z portfolia společnosti Kofola rezonovaly mezi stávajícími zákazníky, ale dokázaly přilákat i mladší generaci. „Chtěli jsme vytvořit harmonické spojení tradice a inovace, udržet tím kontinuitu značky a také ji posunout do nového, dynamického prostředí trhu,“ vysvětlila manažerka značky Olga Kubíková.

Vzhled by měl korespondovat s potřebami zákazníků, posilovat identitu značky a přispívat k efektivitě na prodejních plochách. „Vsadili jsme na dominantní logo přesahující formát, které okamžitě upoutá pozornost, a výraznou barevnost vycházející ze složení nápoje,“ uvedl Juraj Dvorecký, kreativní ředitel Oh my dot.


Tiktokuj se mění na ShortsPRO

Platforma TikTokuj.cz, která před třemi lety začínala jako informační kanál o sociální síti TikTok a postupně se vyvinula ve full-service agenturu zaměřenou na GenZ, změnila identitu. Nově nese název ShortPRO.

„Všechny faktory již delší dobu směřovaly k tomu, že bude vhodné změnit název agentury, aby odrážel spektrum našich služeb a mohli jsme s ním fungovat zase několik dalších let. Proto jsme nově ShortPRO,“ uvedl CEO Vít Janda.


OpenAI šokuje s modulem Sora

„Soráč, videoprůmysle.“ To je vzkaz, který ve čtvrtek vyslala společnost OpenAI, když představila AI model Sora, který převádí text na video. Kvalita a komplexnost zveřejněných klipů je fascinující.

Sora umožňuje vytvořit minutu dlouhá fotorealistická videa, a to jen na základě textových promptů. „Model zvládá složité scény s více postavami, specifickými typy pohybu a přesnými detaily objektu i pozadí,“ uvedla OpenAI, podle které Sora chápe, jak objekty existují ve fyzickém světě a umí přesvědčivě vytvořit postavy, které vyjadřují emoce. Na druhou stranu přiznává, že model může mít potíže s přesnou simulací fyziky ve složitých scénách.

Sora je aktuálně dostupná jen „red teamers“, kteří model posuzují z hlediska možných škod a rizik. Zpětnou vazbu získává OpenAI i od některých výtvarných umělců, designérů a filmařů. ■

08/2024
Marketing & Media 08/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

2/19/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Article MAM spustil výzkum mezi marketéry, OpenAI udělá z pár slov film a Vinea má nový kabát. waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering MAM spustil výzkum mezi marketéry, OpenAI udělá z pár slov film a Vinea má nový kabát. (341844): (2/2) (1 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i8760/item1095394-small.jpg

 i8760/item1095640-small.png

 p56/vth441029-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg[p1]

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i8760/vth441192-1.jpg

 i8760/vth441193-1.jpg