Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Svátek zamilovaných v Česku i v Kremlu

Byl tu 14. únor, a tak jsme se mohli znovu rozdělit na ty, kteří slaví svátek zamilovaných, a na ty, co záplavě růžových srdíček cynicky odolávají. Někteří mají tento den jen za reklamní tah, ale jestli je to tak, není moc vydařený. Tedy alespoň podle průzkumů několika firem, které k Valentýnu pozornost přitahovaly. U Heureky ho slaví necelá čtvrtina lidí a dává si až tak romantické dárky, jako je pračka. V případě Alzy slaví takřka třetina, u níž je po květinách a sladkostech nejpopulárnější kategorie erotických pomůcek. Nejoptimističtější bylo Allegro, podle něhož nakupuje dárky pro tento den 56 procent lidí. I polské tržiště si všimlo oblíbenosti erotického zboží u českých zákazníků. Mezi trendy prý patří nákup kondomů ve velkém („ideálně se 40 nebo 100 kusy“) nebo lubrikanty s příchutí, mezi kterými mají aktuálně vést ty s guaranou. No, když to říkáte…

U mě reklamní algoritmy odhadly, že nemá cenu mi nabízet valentýnské dárky. Místo toho se na mě právě 14. února přes sociální sítě hrnuly podvodné deep fake reklamy na všemožné investice, v nichž jsem poznal i své někdejší novinářské kolegy. Shodou okolností se fenoménu věnuje hlavní téma aktuálního vydání, které najdete na stranách 8 až 12.

Na deep fake tvorbu jsem si také několikrát vzpomněl, když jsem sledoval dvouhodinový rozhovor Tuckera Carlsona s ruským prezidentem Vladimirem Putinem. Ten by totiž jako novinářskou práci mohla popsat snad jen notně halucinující AI. Místo toho připomínal se všemi těmi jiskřivými pohledy a kradmými úsměvy spíše další verzi „svátku zamilovaných“. To by asi ani jeden z protagonistů nechtěl slyšet. Pro všechna ta vzájemná hlazení ega už jim ale chybělo snad jen něco s guaranou.


Jakub Křešnička
redaktor

08/2024
Marketing & Media 08/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

2/19/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Sending statistics …

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 p56/vth441029-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg

 r40/vth500935-0.jpg

 r40/vth497596-0.jpg

 r40/vth497604-0.jpg

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i8760/vth441030-1.jpg

 i8760/vth441190-1.jpg