Google cookies
nenahradí ničím
podobným
Twitter testuje
nové nástroje
Renault má nové
pro e‑commerce logo ve 2D
Twitter potvrdil, že testuje nový
způsob zobrazování tweetů,
které odkazují na produktové
e‑commerce stránky. S využitím
nového formátu karty experi‑
mentuje s tweety, které obsahují
velké modré tlačítko „Shop“ a in‑
tegrují detaily produktu přímo do
samotného tweetu (včetně názvu
produktu, obchodu a ceny). Nový
formát by se podle serveru TechCrunch mohl stát platformou
pro autory a tvůrce. Tento odhad
potvrzuje také nedávno oznáme‑
né plány s předplatným „Super
Follow“, které uživatelům umož‑
ní sledovat exkluzivní obsah, ale
i komerční nabídky a slevy. Více
nákupních (shoppable) tweeto‑
vých formátů by mohlo pomoci
tvůrcům nasměrovat jejich
fanoušky k daným produktům.
Další automobilkou, která
v posledních měsících sáhla ke
změně loga, se stal Renault. Místo
trojrozměrného kosočtverce
představila automobilka dvou‑
rozměrné logo připomínající typ
používaný od sedmdesátých do
devadesátých let.
S tím rozdílem, že nově mají
strany kosočtverce jen po dvou
linkách, nikoliv po čtyřech jako
dříve. V poslední době jde o ně‑
kolikátou změnu mezi automo‑
bilkami. Na začátku letošního
roku za pomoci letky 303 dronů,
které synchronizovaně odpálily
stovky náloží ohňostroje tak,
aby vytvořily nové logo, před‑
stavila novou podobu korejská
automobilka KIA. Díky počtu
dronů se automobilka dostala
do Guinessovy knihy rekordů.
Nepřerušovaná křivka symbolu,
který značka začíná používat, má
představovat odhodlání zpro‑
středkovat okamžiky inspirace,
symetrické tvary pak mají zname‑
nat důvěryhodnost.
V loňském roce změnila logo
japonská automobilka Toyota a
také sáhla ke „zploštění loga“,
jelikož se s ním snáze pracuje
napříč různými platformami.
Součástí loga už nebude ani nápis
Toyota, což svědčí o sebevědomí
značky v tom, že je rozpoznatelná
i bez vysvětlování.
Ke změně loga sáhl v uply‑
nulých měsících také Nissan,
který jej udělal jednodušší, užší a
flexibilnější. Poprvé od roku 1997
změnila loni logo i automobilka
BMW, která jej také zploštila a u
vnějšího kruhu znaku zmizelo
černé pozadí.
K úpravám sáhly v nedávné
minulosti také automobilky Opel
nebo Volkswagen.
Google už před rokem oznámil,
že do dvou let ve svém interneto‑
vém prohlížeči ukončí podporu
pro cookies třetích stran, které
umožňují sledovat chování lidí
na internetu a inzerentům podle
toho cílit reklamu. Teď zašel ještě
dál. „Jasně říkáme, že jakmile
skončí podpora pro cookies tře‑
tích stran, nevyvineme alterna‑
tivní identifikátory pro sledování
jednotlivců na internetu, ani je
nebudeme používat pro naše pro‑
dukty,“ uvedl v oficiálním blogu
David Temkin, šéf Google pro
řízení reklamních produktů.
Podle firmy různé náhrady
cookies, které jsou na trhu vyví‑
jeny, neobstojí vůči vzrůstajícím
nárokům veřejnosti na soukromí
a zpřísňujícím se restrikcím ze
strany regulátorů. Googlu tak
investice do podobných nástrojů
nedává smyl. Výnosné možnos‑
ti cílení reklam se ale nechce
vzdát úplně. Má v plánu použít
nástroje jako takzvaný Federated
Learning of Cohorts (FLoC), jenž
anonymní údaje o uživatelích
shromažďuje do větších skupin,
na něž je možné cílit s vyšší
ochranou jejich soukromí. I tak
ale stoupá důležitost dat z první
ruky, kvůli nimž samotní zadava‑
telé budují vlastní nástroje jako
například různé možnosti před‑
placení služeb a produktů.
Inzerce
ZPRÁVY
Foto: RENAULT
ní gramotnosti, má na starosti
kreativní tým marketingové agen‑
tury We Are Signature. „Kovy
pro nás byla jasná volba. Nejen
z hlediska záběru a témat jeho
videí, ale také z hlediska zásahu
a cílové skupiny. Navíc platformu
Portu sám aktivně víc než rok
využívá,“ říká šéfka marketingu
Portu Tereza Fišer. Kampaň běží
na sociálních sítích Facebook
a Instagram, PPC kampaně na
Google, Seznamu.