Google cookies

nenahradí ničím

podobným

Twitter testuje

nové nástroje

Renault má nové

pro e­‑commerce logo ve 2D

Twitter potvrdil, že testuje nový

způsob zobrazování tweetů,

které odkazují na produktové

e­‑commerce stránky. S využitím

nového formátu karty experi‑

mentuje s tweety, které obsahují

velké modré tlačítko „Shop“ a in‑

tegrují detaily produktu přímo do

samotného tweetu (včetně názvu

produktu, obchodu a ceny). Nový

formát by se podle serveru TechCrunch mohl stát platformou

pro autory a tvůrce. Tento odhad

potvrzuje také nedávno oznáme‑

né plány s předplatným „Super

Follow“, které uživatelům umož‑

ní sledovat exkluzivní obsah, ale

i komerční nabídky a slevy. Více

nákupních (shoppable) tweeto‑

vých formátů by mohlo pomoci

tvůrcům nasměrovat jejich

fanoušky k daným produktům.

Další automobilkou, která

v posledních měsících sáhla ke

změně loga, se stal Renault. Místo

trojrozměrného kosočtverce

představila automobilka dvou‑

rozměrné logo připomínající typ

používaný od sedmdesátých do

devadesátých let.

S tím rozdílem, že nově mají

strany kosočtverce jen po dvou

linkách, nikoliv po čtyřech jako

dříve. V poslední době jde o ně‑

kolikátou změnu mezi automo‑

bilkami. Na začátku letošního

roku za pomoci letky 303 dronů,

které synchronizovaně odpálily

stovky náloží ohňostroje tak,

aby vytvořily nové logo, před‑

stavila novou podobu korejská

automobilka KIA. Díky počtu

dronů se automobilka dostala

do Guinessovy knihy rekordů.

Nepřerušovaná křivka symbolu,

který značka začíná používat, má

představovat odhodlání zpro‑

středkovat okamžiky inspirace,

symetrické tvary pak mají zname‑

nat důvěryhodnost.

V loňském roce změnila logo

japonská automobilka Toyota a

také sáhla ke „zploštění loga“,

jelikož se s ním snáze pracuje

napříč různými platformami.

Součástí loga už nebude ani nápis

Toyota, což svědčí o sebevědomí

značky v tom, že je rozpoznatelná

i bez vysvětlování.

Ke změně loga sáhl v uply‑

nulých měsících také Nissan,

který jej udělal jednodušší, užší a

flexibilnější. Poprvé od roku 1997

změnila loni logo i automobilka

BMW, která jej také zploštila a u

vnějšího kruhu znaku zmizelo

černé pozadí.

K úpravám sáhly v nedávné

minulosti také automobilky Opel

nebo Volkswagen.

Google už před rokem oznámil,

že do dvou let ve svém interneto‑

vém prohlížeči ukončí podporu

pro cookies třetích stran, které

umožňují sledovat chování lidí

na internetu a inzerentům podle

toho cílit reklamu. Teď zašel ještě

dál. „Jasně říkáme, že jakmile

skončí podpora pro cookies tře‑

tích stran, nevyvineme alterna‑

tivní identifikátory pro sledování

jednotlivců na internetu, ani je

nebudeme používat pro naše pro‑

dukty,“ uvedl v oficiálním blogu

David Temkin, šéf Google pro

řízení reklamních produktů.

Podle firmy různé náhrady

cookies, které jsou na trhu vyví‑

jeny, neobstojí vůči vzrůstajícím

nárokům veřejnosti na soukromí

a zpřísňujícím se restrikcím ze

strany regulátorů. Googlu tak

investice do podobných nástrojů

nedává smyl. Výnosné možnos‑

ti cílení reklam se ale nechce

vzdát úplně. Má v plánu použít

nástroje jako takzvaný Federated

Learning of Cohorts (FLoC), jenž

anonymní údaje o uživatelích

shromažďuje do větších skupin,

na něž je možné cílit s vyšší

ochranou jejich soukromí. I tak

ale stoupá důležitost dat z první

ruky, kvůli nimž samotní zadava‑

telé budují vlastní nástroje jako

například různé možnosti před‑

placení služeb a produktů.

Inzerce

ZPRÁVY

Foto: RENAULT

ní gramotnosti, má na starosti

kreativní tým marketingové agen‑

tury We Are Signature. „Kovy

pro nás byla jasná volba. Nejen

z hlediska záběru a témat jeho

videí, ale také z hlediska zásahu

a cílové skupiny. Navíc platformu

Portu sám aktivně víc než rok

využívá,“ říká šéfka marketingu

Portu Tereza Fišer. Kampaň běží

na sociálních sítích Facebook

a Instagram, PPC kampaně na

Google, Seznamu.