Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Sazby agentur rostou, technologičtí giganti se krotí a kampaně hobbymarketů bodují.

❜❜ Žena pracující na stejné pozici jako muž si v Česku vydělá v průměru o 17,4 procenta méně. Vyplývá to z aktuální studie PwC Women in Work. Česko v postavení žen na trhu práce patří mezi zeměmi OECD do horší poloviny. Alarmující je, že se jejich situace za 20 let téměř nezměnila.


Únorový Souboj spotů pro Bauhaus

Vítězem únorového kola MAM Souboje spotů se stala reklama „Když myslíte na dům nebo zahradu, slyšíte Bauhaus“. Od čtenářů získala téměř 70 procent hlasů.

Spot pro hobbymarket, který vsadil na akustický branding, vznikl ve spolupráci s agenturou Jinej gang. Jako vítěz si zajistil účast ve výročním kole. Na druhém místě skončil nový koncept Slevomatu „Kdo hledá, najde zážitek“ od agentury Wilhelm Kinga. Oba úspěšné spoty budou otestovány společností Behavio a výsledky přinese příští vydání MAM.

V uplynulém týdnu pak proběhla i další aktivita spojená se Soubojem spotů, a to webinář Debrief. Šéfredaktorka Radana Čechová, Vojtěch Prokeš z Behavia a šéf marketingu PRE Viktor Procházka rozebrali dosavadní úspěšné spoty.


Hornbach vítá jaro v bláznivém spotu

Záliba v zahradničení může připomínat až bláznovství. Zvlášť na jaře, kdy je potřeba se opřít do práce. A stejně bláznivým způsobem vítá jaro kampaň Hornbachu, kterou nasadí na všech svých trzích.

Začíná s obrovským kokonem na stromě, ze kterého se na svět klube zahrádkář, aby jeho nejisté novorozenecké kroky nadšeně přivítali ti „dříve narození“, kteří už s prací na zahradě stihli začít. Za kampaní stojí dlouholetá agentura Hornbachu Heimat/TBWA, režie spotu se ujala švédská skupina filmařů Traktor. Produkci má na svědomí tradiční partner v podobě berlínské odnože Stink Films.

Kampaň se objevuje napříč mediálními kanály včetně kinosálů, široké komunikace na sociálních sítích a v digitálu, stejně jako v outdoorové reklamě a v obchodech. Německý Hornbach s Heimat/TBWA tak opět ukazují, že „se toho nebojí“. Loni například ve stylu velkolepých dokumentů ukazovaly, co všechno zahrada dokáže vlastními silami a zdánlivě tak s kampaní „Nechte to na přírodě“ šly proti byznys modelu hobbymarketů.

foto Hornbach

Online se nejvíc nakupuje móda

Doručovací služba DPD, která je součástí mezinárodní skupiny Geopost, zveřejnila nový průzkum E-shopper barometer.

Jeho výsledky ukázaly, že zákazníci, kteří nakupují online pravidelně, tvoří 88 procent všech nákupů, když si objednají průměrně 4,1 balíku za měsíc. Oblíbené kategorie zahrnují módu (58 %), zdraví a krásu (48 %) a boty (45 %). Nejoblíbenější zemí pro nákupy je Čína (60 %), Německo (34 %)

a Slovensko (24 %) jsou na druhém a třetím místě.


Superhrdinky ze Zootu

Zoot v kampani Superhrdinky všedních dnů věnoval celý březen ženám. Jako superhrdinky vidí společnost i členky svého týmu, a proto se staly hlavními tvářemi celé kampaně.

Jejich obsazení dodává kampani autentičnost. Slouží také k poukázání na to, že ženy, které si zaslouží obdiv a pozornost, máme každý den kolem sebe. Celý měsíc březen v online kampaních a na sociálních sítích budou k vidění reálné ženy v roli modelek, které představují aktuální trendy pro jarní sezonu.

Kampaň doprovázejí atraktivní slevové akce. V každé objednávce navíc zákaznici čeká malé překvapení. Kreativu ke kampani vytvořil interní marketingový tým pod taktovkou jedné z tváří kampaně — brand manažerky Kataríny Gelačákové. O produkci vizuálu a videospotů se postaralo interní Creators Studio.

foto Zoot

Digitální nařízení EU v praxi

Nové nařízení EU o digitálních trzích, které omezuje některé praktiky technologických gigantů, jež narušují hospodářskou soutěž, vstoupilo v pátek v platnost.

Jeho důsledky mohli uživatelé v EU zaznamenat například v Google Vyhledávání, ze kterého nelze klepnutím na náhled mapy přejít do aplikace Google Mapy. Celkem Google provedl ve vyhledavači přes dvacet změn. Meta pak musela zpřístupnit používání Messengeru bez nutnosti založení účtu na Facebooku.


Hodinové sazby v oboru rostou

Hodinové sazby v komunikaci pro rok 2024 vzrostly meziročně o 5,88 procenta, což představuje nižší nárůst než v minulém roce, kdy se sazby zvýšily o 7,3 procenta.

Pravidelný roční průzkum hodinových sazeb v oboru, který uskutečňuje Asociace komunikačních agentur (AKA), ukazuje meziroční nárůsty ve všech sledovaných oblastech. Letošní zvýšení o necelých šest procent nedosahuje průměrné míry inflace, která v Česku za rok 2023 činila 10,7 procenta a výši sazeb pochopitelně ovlivňuje.

Asociace předpokládá, že v roce 2024 budou pokračovat investice do zvyšování kvality a vzdělávání pracovníků včetně implementace nových technologií. Z tohoto budou těžit zejména klienti, a to v oblasti vyšší efektivity a funkčnosti komunikace. Trend se výrazně projevil již i v kvalitě a množství prací přihlášených do soutěže Effie 2023. ■

11/2024
Marketing & Media 11/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

3/11/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Sending statistics …

Rendering Sazby agentur rostou, technologičtí giganti se krotí a kampaně hobbymarketů bodují. (344102): (2/2) (1 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i8848/item1100742-small.jpg

 i8848/item1100744-small.jpg

 p56/vth444371-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg[p1]

 r40/vth500924-0.jpg[p1]

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i8848/vth444405-1.jpg

 i8848/vth444406-1.jpg