Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Češi se vyhýbají trendům v módě i AI, populární sítě čekají trable a Decathlon objevil Polárku.

❜❜ Sedm z deseti britských spotřebitelů uvedlo, že nedůvěřuje pravosti marketingových pobídek a nátlakových prodejních taktik, jako jsou odpočítávací hodiny a oznámení o „poslední šanci na nákup“.


OnlyFans čelí vážným obviněním

Tvrdí, že jsou „nejbezpečnější sociální sítí“. Podle zjištění agentury Reuters však OnlyFans, platforma pro začínající pornohvězdy, čelí jen v USA stížnostem 128 lidí, že sexuální obsah s nimi skončil bez jejich souhlasu na OnlyFans.

Většinu stížností podaly ženy na expartnery. Obsah tak byl vytvořen konsensuálně, ale zveřejněn byl bez jejich svolení. Na platformě se ale objevila i videa ze znásilnění. „Společnost vydělala peníze na mém největším traumatu,“ říká Sammy (21). Dva měsíce po znásilnění se nahrávka z něj objevila na OnlyFans.

Na síti dnes působí přes tři miliony influencerů, za jejichž obsah platí 239 milionů fanoušků. V roce 2022 OnlyFans vyplatilo tvůrcům celkem 5,6 miliardy dolarů, nicméně celou třetinu si rozdělilo pouhé procento z nich. Většina účtů vydělá méně než 145 dolarů měsíčně.


Decathlon mění positioning i logo

Položili si otázku, kým chtějí být a proč jako organizace fungují. V odpovědích našel Decathlon nový účel své značky, positioning i identitu.

Dosud se řetězec s dostupným sportovním vybavením prezentoval jako symbol demokratizace sportu. Jeho nové ambice jsou vyšší a vyjadřuje je manifest North Star (Polárka). „S ním se zrodil náš nový účel: pohnout lidmi prostřednictvím sportovních zázraků,“ uvedla globální CEO Barbara Martin Coppola. Nová strategie má vést ke zlepšení zákaznické zkušenosti, urychlení posunu k udržitelnosti a modernizaci celého řetězce. Novým prvkem loga je orbita, která odkazuje nejen na Polárku, ale vyjadřuje i závazek k cirkularitě.

V Česku budou změny identity probíhat postupně. Již nyní je součástí OOH reklamy, příští týden bude nasazen mírně adaptovaný globální TV spot. Ve druhém čtvrtletí projde úpravou web a CRM systém a až do příštího roku se protáhne proměna prodejen.


AI je pro Čechy španělská vesnice

Tři pětiny české populace nevědí, co je „deepfake“. Vyplývá to z průzkumu hubu Cedmo Trends, který působí při Univerzitě Karlově.

Realizátoři zjišťovali i povědomí Čechů o fungování jazykových modelů. Necelá třetina z 3007 respondentů prokázala znalost principů, polovina z nich na rovinu uvedla, že neví, jak fungují. Nástroje AI vůbec nevyužívá 74 procent populace, vícekrát týdně je používá pět procent a na denní bázi jen jedno procento.


V německém DM česky bez obalu

Česká společnost Miwa dodala do obchodů řetězce DM Drogerie Markt v Německu moduly minimalizující obalové odpady při prodeji nejrůznějších sypkých potravinářských produktů typu těstovin, rýže, müsli, vloček či oříšků.

Bezobalové stěny Miwa se během února a března 2024 otevřou v 15 obchodech DM v německých spolkových zemích Dolní Sasko, Severní Porýní-Vestfálsko a Hesensko, kde proběhne jejich pilotní provoz. České obchody řetězce DM zatím bezobalovými moduly nedisponují, v Česku je nabízí v některých obchodech například řetězec Albert. Řešení společnosti Miwa, se kterým uspěla již u několika evropských maloobchodních řetězců, je založeno na opakovaně použitelných standardizovaných kapslích a na maximálním využití chytrých dat. Jedna taková kapsle během svého životního cyklu ušetří téměř 2000 kusů jednorázových obalů.


Zákaz TikToku je v USA na spadnutí

V USA jsou blíž zákazu TikToku. Sněmovnou reprezentantů hladce prošel návrh zákona, který požaduje buď prodej sociální sítě TikTok americkému subjektu, nebo jeho úplný zákaz v USA.

Firma ByteDance, vlastník TikToku, by musela po schválení zákona prodat svá americká aktiva. V opačném případě by byla nucena stáhnout aplikaci z obchodů App Store a Google Play. O návrhu teď bude hlasovat Senát. Pokud připojí svůj souhlas, prezident Biden zákon podepíše.


Třetina lidí odmítá fast fashion

Více než třetina Čechů se vyhýbá rychlé módě, ale naprostá většina z nich tak nečiní kvůli udržitelnosti, ale pro její nízkou kvalitu. Vyplývá to z průzkumu Glami Fashion (Re)search.

Na otázku, co si myslí o rychlé módě, odpovědělo 29 procent respondentů, že s tímto konceptem souhlasí, dokud je taková móda cenově dostupná. Naopak 31 procent z nich se rychlé módě vyhýbá kvůli nízké kvalitě, zatímco šest procent takové nákupy odmítá vzhledem k obavám o životní prostředí. Dalších devět procent si uvědomuje související ekologické problémy, ale nemá dostatek financí na to nakupovat jinde, 24 procent respondentů stále neví, co si o rychlé módě myslet. Jen 35 procent Čechů uvádí, že nakoupili oblečení na Shein nebo Temu, zatímco 62 procent zkušenost s těmito platformami nemá. Tři procenta lidí si to nepamatuje. ■

12/2024
Marketing & Media 12/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte

3/18/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Sending statistics …

Rendering Češi se vyhýbají trendům v módě i AI, populární sítě čekají trable a Decathlon objevil Polárku. (344595): (2/2) (1 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i8861/item1101509-small.jpg

 i8861/item1101511-small.jpg

 p56/vth444936-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i8861/vth444969-1.jpg

 i8861/vth444971-1.jpg[p1]