FOTOZPRÁVA

EDITORIAL

Upřímná recenze na dálnici

Internetový nákupní rádce Heureka nasadil venkovní kampaň, jejíž obsah je

přizpůsobený lokalitě nosičů. Podobně jako u televizní reklamy dodržuje princip

pozitivních a negativních recenzí. Stanici metra Muzeum třeba chválí za přestup

na linku A, mínusem

ale je, že „můžete

chytit céčko“. Největší

kontroverzi a ohlas

na sítích vyvolal

billboard u dálnice D1,

který považuje za zápor, že vede do Brna.

V opačném směru ale

stejně negativně hodnotí Prahu. Kreativu

připravila agentura

Saatchi & Saatchi.

Příliš nepohodlní novináři

a policejní zájem

T

rojice českých investigativních

novinářů – Sabina Slonková,

Jaroslav Kmenta a Janek Kroupa – pojala podezření, že je policie

vyšetřuje kvůli jejich zájmu o kauzy

Andreje Babiše. Své obavy z účelového

policejního zájmu redaktoři zveřejnili

v otevřeném dopise. Všichni tři byli

nedávno u výslechu, což přičítají

koordinovanému tlaku na nezávislé

novináře s cílem kriminalizovat pátrací

žurnalistiku. Policie jejich obavy odmítla. O moc víc říct nemůže – komunikačně je v nevýhodě, protože detaily

vyšetřování ani rozebírat nesmí.

Slonková, Kmenta a Kroupa tvrdí, že

se předvolání týkalo úniků informací

z vyšetřovacích spisů a živých kauz.

Svobodu slova a médií je určitě nutné

bránit, v tomto případě si ale myslím, že reakce tří novinářů je trochu

přehnaná. Pokud je systém trestního

řízení děravý jako cedník a tečou z něj

neveřejné informace do médií, je

vcelku logické, že se policie a Generální inspekce bezpečnostních sborů

zajímají, jak takové díry ucpat. Novináři své zdroje sdělit odmítli, na což mají

plné právo, takže policie bude muset

postupovat jinak. Nemohu se ale

ubránit dojmu, že by kultivaci českého

prostředí prospělo, kdyby z tuzemské

investigativní žurnalistiky vynášení

spisů a odposlechů zmizelo. Nikdy totiž nevíme, jestli je obraz kauzy úplný.

Filip Rožánek

šéfredaktor

Jiří Vávra,

kreativní ředitel,

Etnetera Motion

Povedený fór. Ale je tam moc

věcí, které musím ve správném

pořadí rychle pochopit. A i tak se

nedostanu k message. Úplně by

stačil co největší claim s logem,

udělal by větší službu. Takhle

bohužel většina cílovky jen zjistí,

že jede po D1.

AFINITA REKLAMY KE ZNAČCE

1

9

AFINITA REKLAMY K CÍLOVÉ SKUPINĚ

1

Václav Veselka,

on-line marketing

specialista, Coffee

Experts

Tato kampaň budí kontroverzi,

díky které se o značce mluví. Co víc

si může firma přát, než když si lidé

její reklamu fotí a potom sdílejí na

sociálních sítích?

9

KREATIVITA

1

9

CELKOVÝ KONCEPT

1

9

VIRÁL TÝDNE

Máte odzbrojující pohled? To

uživatelé Applu mají odemykací

Tiskové zprávy, náměty a ohlasy

posílejte na [email protected]

Pohled středoškolačky odemkne všechno.

Nejen její iPhone.

Zviditelněte své podnikání

v komerčních přílohách

týdeníku Marketing & Media!

Kontakt se zákazníkem

vychází 16. dubna

Komerční prostory pro konference

vychází 23. dubna

Akce na klíč

vychází 30. dubna

Rejstřík českých PR agentur

vychází 7. května

Kontakt pro inzerci a obchodní spolupráci:

Jakub Oth, [email protected], 737 926 633

Barevná a hravá reklama Applu propagující

funkci odemknutí mobilní obrazovky

pohledem za týden na YouTube nasbírala

kolem sedmi milionů zhlédnutí.

Přední výrobce elektroniky Apple

ve se ve svém novém spotu rozhodl

podpořit funkci Face ID Unlock modelu

iPhone X. V hlavní roli se tedy objevuje

studentka střední školy, která odemyká

obrazovku svého iPhonu jednoduše

tím, že se na ni podívá. Tím to ale

nekončí. Zjistí, že stejným způsobem

může odemknout naprosto všechno.

Rošťácky tak pobíhá po škole a odemyká skříňky, lavice i řetěz na krku

svého spolužáka metalisty. Probíhá

všechny učebny od výtvarné dílny až

po tělocvičnu. Představte si explodující

barvy a stovky míčů, které se vyvalí ze

zamčeného kabinetu. Hravost spotu

doplňuje svižná hudba. Režii měl renomovaný Dougal Wilson, který natočil

třeba slavné vánoční spoty britského

obchodního domu John Lewis.

2

MAM_2018_15_page_02-03.indd 2

4/6/2018 4:43:37 PM