HEADLINES
6.
Murdoch nabízí Sky News
Disneymu
Mediální magnát Rupert Murdoch oznámil, že je ochotný prodat ztrátovou zpravodajskou stanici Sky News společnosti
Disney. Chce tak odblokovat odpor britských úřadů proti tomu, aby majetkově
zcela ovládl společnost Sky. Úřady se totiž bojí, že tím vznikne příliš velká koncentrace mediální moci, která by nebyla
v zájmu veřejnosti. Murdoch v současnosti vlastní 39 procent Sky, dále studia
20th Century Fox, televizi Fox News nebo
deníky Sun, The Times a Sunday Times.
Všechny aktivity pak zastřešuje firma
21st Century Fox. Konkurenční Disney se
k Murdochově nabídce tváří vstřícně, ale
usiluje i o získání filmových studií.
7.
Novináři: Policie nás chce
zastrašit kvůli Babišovi
Stanice Sky News je
ztrátová, ale stal se
z ní důležitý prvek pro
další obchodní záměry
Ruperta Murdocha.
Třídílné psychologické
drama Spravedlnost
vyrobila Česká televize ve spolupráci s DNA
Production.
Policie a Generální inspekce bezpečnostních sborů předvolaly k výslechu
tři známé české novináře – Sabinu
Slonkovou (Televize Seznam), Jaroslava Kmentu (Reportér) a Janka Kroupu
(Český rozhlas). „Policejním výslechům
jsme v minulosti čelili už několikrát.
Tentokrát jde ale zjevně o koordinovanou akci, jejímž vedlejším cílem je kri-
Sabina Slonková krátce pro Andreje Babiše
pracovala jako šéfredaktorka MF Dnes.
Babiš jí dnes nemůže
přijít na jméno.
minalizovat investigativní žurnalistiku,“ stojí v jejich společném prohlášení.
„Jsme přesvědčeni, že tato vyšetřování
nás a naše zdroje mají kromě jiného znejistit, zastrašit či odradit od další práce,“ tvrdí trojice. Podle nich se policie
zajímá o úniky informací v kauze Čapí
hnízdo, o nahrávky na twitterovém účtu
Skupiny Šuman nebo zdroje informací
o počátcích podnikání Andreje Babiše. „Otázky [v průběhu výslechů] směřovaly k odhalení zdrojů a ve hře jsou
i odposlechy telefonů,“ dodali redaktoři.
Policie se proti jejich prohlášení stručně ohradila. „Policie České republiky
v žádném případě nikoho nezastrašuje,
její činnost vždy sleduje účel trestního
řízení, které je dozorováno příslušným
státním zastupitelstvím,“ reagovala prostřednictvím účtu na Twitteru. „Pokud
existuje nějaké spiknutí, o kterém mluví
premiér v demisi a které jej má odstranit z politiky, nejsme jeho součástí. Jen
děláme svou práci. Sbíráme informace,
ověřujeme je, konfrontujeme s nimi aktéry a analyzujeme je a zveřejňujeme.
Všichni tři pracujeme v různých redakcích a nikdy v minulosti jsme svou práci
nekoordinovali, dokonce ani nekonzultovali. To se tímto okamžikem mění,“
podotkli novináři ke svému dalšímu
postupu.
8.
Nejvíc nominací na Zlatý
středník má Boomerang
Tradiční soutěž nejlepších firemních
médií Zlatý středník, kterou pořádá
oborové sdružení PR Klub, zveřejnila
shortlist 16. ročníku. Celkem se na něj
probojovalo 64 realizací. Vítězové 16 kategorií budou odhaleni při slavnostním
vyhlášení v pondělí 16. dubna. Největší
počet nominací si připsaly firmy, které
už mají za obsahový marketing řadu
ocenění. Osmkrát se do užšího výběru
dostaly práce agentury Boomerang Communication (například pro Kooperativu, Vodafone nebo Volkswagen). Ze čtyř
nominací se mohou radovat v KPMG,
třikrát je na shortlistu tvorba Zaraguzy
(pro automobilku Škoda a kosmetickou
značku L'Oréal). Po dvou nominacích
mají v užším výběru například Alza.cz
nebo USSPA. Kromě ocenění v jednotlivých kategoriích se mohou přihlašovatelé dočkat také Grand Prix, kterou
uděluje Výkonný výbor PR Klubu jako
ocenění za mimořádné výsledky v oblasti grafiky nebo obsahu, případně
za celkovou úroveň tištěného či elektronického média. Přihlášené práce posuzovalo celkem 46 odborných porotců
z oblasti marketingové komunikace.
9.
AKA má námitky proti
tendru Unipetrolu
Asociace komunikačních agentur (AKA)
se ohradila proti tendru společnosti
Unipetrol na komunikační agenturu.
Výběrové řízení podle ní nesplňuje parametry standardizované v iniciativě
Férový tendr. Zadavatele vyzvala, ať
upraví podmínky a agenturám doporučila, aby se do výběrového řízení
při současných podmínkách nehlásily.
AKA má problém především s tím, že
tendr není omezen na pět agentur, zadání nemá jasně daný rozpočet a nejsou
jasně stanovena kritéria, podle kterých
vybere Unipetrol vítěze, popřípadě zda
bude vybírat jednu nebo více agentur.
„Celý proces je koordinován s firemním
oddělením nákupu, které během roku
uskuteční desítky tendrů. Námitky Asociace komunikačních agentur vnímáme
a budeme se jimi zabývat,“ sdělil pro
MAM Pavel Kaidl, vedoucí externí komunikace Unipetrolu.
10.
Český seriál bude mít
možná americkou verzi
Americkou verzi třídílného psychologického dramatu Spravedlnost by mohla
produkovat firma herců Matta Damona
a Bena Afflecka. Česká televize prodala
licenci na tento formát podniku Entertaiment One Television Production. „Tato
společnost má právo do tří let vytvořit
novou verzi pořadu pro USA a Kanadu.
Producentem, se kterým v současné době
probíhají vážná jednání o realizaci remaku, je společnost Matta Damona a Bena
Afflecka – Pearl Street,“ upřesnil obchodní ředitel ČT Hynek Chudárek. Spravedlnost natočil režisér Peter Bebjak. Hlavní
roli kriminalisty, který vyšetřuje vraždu
soudce, ztvárnil Ondřej Vetchý.
4
MAM_2018_15_page_04-05.indd 4
6.4.2018 16:47:20