HEADLINES
6.
KFC dohání konkurenci, už
se v něm můžete nasnídat
KFC zkusí ráno zákazníky přilákat třeba
na toasty.
KFC zavádí do menu snídaně ve všech
českých provozovnách. Následuje tak
Maďarsko a Polsko. V Česku bude nabídka podobná, navíc zde budou volská oka
s kuřecími stripsy, slaninou, rösti a zeleninou, takzvaný Snídaňový talíř. „Snídaně se ve vybraných restauracích v České republice už testovaly a měly dobrý
ohlas, proto jsme zavedli ranní menu
plošně,“ poznamenává Libor Hubík,
představitel KFC pro ČR a Rakousko.
Nabídka bude nejprve k dispozici pouze
v kamenných pobočkách a firma časem
zváží, zda bude platit i pro rozvoz.
Euro opouští měření
čtenosti časopisů,
zůstává ale členem
Unie vydavatelů a tištěný náklad ověřuje
u ABC ČR.
9.
Euro pozastavuje účast
v Media projektu
Týdeník Euro z vydavatelství Mladá
fronta apeluje na Unii vydavatelů, aby
otevřela diskusi o změnách způsobu
měření čtenosti tištěných titulů v rámci
Media projektu. „Cílem této iniciativy
je, aby výsledky měření odpovídaly
aktuálním trendům a byla tím zachována jeho relevance na dynamicky se
vyvíjejícím mediálním trhu,“ uvedla PR
manažerka vydavatele Pavlína Míčová.
Euro pozastavilo svou účast v Media
projektu, dokud nenastane shoda nad
potřebnými úpravami měření. „Je s podivem, že některé oborové tituly měly
deset čtenářů na každý výtisk, zatímco
jiné sotva tři,“ pochybuje nad stávajícími daty Míčová.
8.
Přijďte k nám nAKAfe, zvou
po roce agentury
7.
Osm českých agentur
získalo nominace v Sabre
Nadstandardních osm komunikačních
projektů nebo agentur z Česka postoupilo do regionálního finále světové
soutěže komunikačních řešení s důrazem kladeným na PR – Sabre Awards
EMEA. PR.Konektor a na influencer
marketing zaměřená agentura Hive ze
skupiny Konektor mají na shortlistu
v kategorii Cause-Related Marketing
kampaň pro čokoládu Milka. A v kategorii Energy and Natural Resources získal Konektor Social nominaci s webem
Obnovitelně.cz, který připravuje pro
Alianci pro energetickou soběstačnost.
Dvě nominace má agentura Ewing PR.
Postoupila v kategorii Employer Branding s náborovým projektem pro autobusového dopravce Arriva Transport
a v kategorii Publicity Stunt s kampaní
pro prezidentského kandidáta Michala Horáčka. Dvě nominace má projekt
Triad Advertising pro české a slovenské divize nadnárodního operátora O2,
který připomíná výročí 17. listopadu.
V kategorii Real Estate and Construction byla nominována Krizová poezie
– aktivity na podporu projektu Vila
na Petřinách, který pro společnost All
New Development připravila agentura
Donath Business & Media. Dva české
subjekty získaly ještě nominace v geografické kategorii – tedy za oblast
CEE. Agentura AC&C Public Relations
za projekt Razíme cestu pro LMC a Beef
Brothers s volební kampaní STAN.
Ewing PR má naději
na cenu za kampaň
pro Michala Horáčka.
Výsledky Sabre
Awards se dozvíme
23. května.
Ve středu 25. dubna se uskuteční třetí
ročník akce nAKAfe. Event je zaměřen
především na vysokoškoláky a absolventy. Jeho cílem je představit práci
v oboru komunikace přímo v prostředí
agentur. Za organizací stojí Asociace komunikačních agentur (AKA). Loňského
ročníku se zúčastnilo 500 zájemců. „Poučili jsme se a termín stanovili tak, abychom se vyhnuli zkouškovému období.
Předpokládáme, že počet návštěvníků
z loňska překonáme,” uvedl Marek Hlavica, výkonný předseda AKA. Návštěvníci se nově mohou registrovat na stránkách nakafe.aka.cz, a to buď na první
návštěvu v 17 hodin, nebo na druhou
v 19 hodin. Vybrat si mohou ze seznamu digitálních studií, kreativních agentur, aktivačních i mediálních agentur.
V Praze jsou v nabídce Boomerang Communication, Havas, Ogilvy, Geometry, Leo Burnett, Publicis, Mark/BBDO,
McCann, Comtech_Can, Wunderman,
Dorland, Wellen nebo VCCP. Brno reprezentují Aetna a Media Age. Ve Frýdku-Místku zájemce uvítá Leemon Concept.
Na webových stránkách asociace najdou
zájemci také mapu pro rychlou orientaci, po případě stručný popis agentury
nebo programu. V moderní reklamní
a komunikační branži se dnes uplatní
jak kreativní profese, tak ekonomické,
analytické nebo technologické talenty.
Akce je pro účastníky zdarma.
10.
Na českém internetu
přibývají starší uživatelé
Česká internetová populace dosáhla
v březnu nového maxima, konkrétně
7,77 milionu reálných uživatelů starších
10 let. Z tohoto čísla je 800 tisíc exkluzivně mobilních uživatelů, tedy těch, kteří
se připojují k internetu jen přes chytré
telefony a tablety. Data představilo Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). Nárůst
počtu uživatelů internetu je způsoben
postupným stárnutím obyvatel, pro které
je digitální svět běžnou součástí života.
Roste tedy hlavně nejstarší věková skupina 55+. „Pozitivní je i růst počtu exkluzivně mobilních uživatelů. Promítlo se
do něj také zrušení datového roamingu
v EU,“ zhodnotila výsledky Kateřina Hrubešová, výkonná ředitelka SPIR.
4
MAM_2018_17_page_04-05.indd 4
20.4.2018 17:51:47