Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Český úspěch v Londýně, trojrozměrná Harfa, velkorysá menší sestra a ochlazená reklama.

❜❜ Zisky Netflixu v Q1 2024 díky opatření proti sdílení hesel přesáhly 2,3 miliardy dolarů. Zároveň streamovací gigant získal 9,3 milionu předplatitelů (celkem jich má bez mála270 milionů). Firma však oznámila, že od příštího roku přestane jejich počty sdílet, což znepojilo některé investory.

Prudká brzda růstu online reklamy

Očekávané ochlazení růstu online reklamy se potvrdilo. Podle dat Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) dosáhl loni objem výdajů do onlinu 59,5 miliardy korun a meziročního nárůstu jen pět procent.

O rok dříve přitom výdaje rostly o 18 procent. „V roce 2023 jsme čelili ekonomickému útlumu a dvouciferné inflaci a očekávali jsme proto jen mírný růst investic do onlinu. Což čísla z výzkumu inzertních výkonů potvrzují. Ačkoli se ekonomická situace zlepšuje, online reklama zažije letos turbulentní období v souvislosti s ohlášeným koncem podpory cookies třetích stran, proto poprvé v historii měření není možné odhadnout další vývoj,“ uvedl předseda předsednictva SPIR Michal Hanák.

Největší část inzertních výdajů připadá na display reklamu (42,2 mld. korun), která byla ze 72 procent nakupována programaticky.

Praha rozjíždí3D OOH reklamy

Nad vstupem do pražského obchodního centra Galerie Harfa začala fungovat rohová digitální inzertní plocha, která umožňuje zobrazení 3D reklamy. Příležitosti se jako první ujali zadavatelé Budějovický Budvar a Komerční banka.

Národní pivovar Budějovický Budvar tak učinil v rámci své aktuální kampaně na Budvar 33. Prostor a produkci na míru vytvořené 3D animované kreativy zařídila komunikační skupina Publicis Groupe.

Reklama Komerční banky na 3D billboardech bude probíhat od 18. dubna do 4. května. Jejím motivem je nadšení z ledního hokeje, kdy je banka sponzorem českého národního hokejového týmu. Zaměřuje se na podporu akvizice klientů na produkty Nové éry bankovnictví KB.

Banka kampaň uvádí ve spolupráci s mediální agenturou Dentsu a kreativní agenturou VCCP. Produkci dvacetisekundového spotu zajistilo studio PFX ve spolupráci s Bohemia Interactive.

Chance vsadila balík na fotbal

Novým titulárním partnerem české fotbalové ligy bude od července na pět let sázková kancelář Chance patřící do skupiny Tipsport. Za spojení bude platit Ligové fotbalové asociaci čtvrt miliardy ročně.

Investice má menší sestře Tipsportu pomoci stát se dvojkou trhu. Aktuálně v tržním podílu zaostává za Fortunou, dosavadním generálním partnerem ligy, o pět procentních bodů. Soutěž ponese název Chance liga, což má s výraznou vizibilitou na stadionech posloužit k posílení povědomí.

Česko i Tesco už žijí hokejem

Do startu hokejového mistrovství světa, které hostí Praha a Ostrava, zbývá týden a půl a značky spojené s největší sportovní událostí, která se v Česku koná, už spouští své komunikace. Mezi nimi je i Tesco, které se s šampionátem spojilo vůbec poprvé.

Kreativní koncept řetězce, který vznikl ve spolupráci s agenturou Socialsharks, zastřešuje slogan Tesco žije hokejem, jehož lakoničnost a výmluvnost byla prý důležitá pro zřetelné a jasné vyjádření významného sponzoringu značky. Výsledkem je pak ucelená komunikace pro ATL, online, offline i in‑store. „Se Socialsharks jsme se shodli na zábavném a odlehčeném pojetí celé kampaně, což ještě více podtrhují vtipná slovní spojení používaná jak ve světe hokeje, tak i obchodu,“ uvedla Zuzana Grinčová, marketingová ředitelka pro Tesco Česká republika.

Llama 3 od Mety prý není „lama“

Společnost Meta minulý týden představila svůj nový model AI Llama 3. Ten přichází devět měsíců po předchozí verzi 2, kterou dnes využívají služby Meta, prohlížeč Opera nebo výrobce čipů Groq.

Dva nové modely mají osm či sedmdesát milionů parametrů a podle Mety v mnoha statistikách překonávají konkurenci. Ohledně detailů tréninkových dat je společnost skoupá, nicméně uvádí, že Llama 3 byla trénována na sbírce 15 bilionů tokenů (asi 750 miliard slov). To je sedmkrát víc než v případě Llama 2.

SABRE Awards rozdala ceny

Ze 13 nominovaných českých projektů v evropské PR soutěži SABRE Awards EMEA získala ocenění v kategorii Transportation & Logistics společnost DPD s královéhradeckou agenturou Realness za kampaň pro školení kurýrů pro zlepšení zákaznické zkušenosti „DPD jste vy“.

PRovoke Media rozdala též ceny v soutěži inovací a insightů IN2 SABRE Awards. V kategorii Digital/Print Media: Business/Trade Media uspěla agentura Marketup se společností ABB za obálku časopisu Forbes namalovanou robotem. V kategorii Owned Media — Website vyhrála společnost AVE CZ odpadové hospodářství s agenturou Ewing za vytvoření nových stránek firmy.

SABRE Awards ocenila také evropské komunikační agentury. V regionu střední a východní Evropy trofej získala společnost Ewing. ■

17/2024
Marketing & Media 17/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

4/22/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Strana 13

Strana 13

22/2025

Téma čísla: Festivalová sezona 2025 | Značky chtějí víc než jen logo u pódia

Téma čísla: Festivalová sezona 2025 | Značky chtějí víc než jen logo u pódia

Festivaly se mění v komplexní zážitky, které reflektují trendy i očekávání GenZ. Rostou investice do komfortu, bezpečnosti a smysluplného propojení se značkami.

20/2025

Média a trh | Nařízení z Bruselu spojí mediální scénu

Média a trh | Nařízení z Bruselu spojí mediální scénu

Hranice mezi novináři a tvůrci obsahu se stírají. Je to skutečně problém? A jak to řeší EMFA? I o tom byla řeč na Novinářském fóru.

20/2025

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Article Český úspěch v Londýně, trojrozměrná Harfa, velkorysá menší sestra a ochlazená reklama. waiting for thumbnails …

Sending statistics … done (1574 ms)

Rendering Český úspěch v Londýně, trojrozměrná Harfa, velkorysá menší sestra a ochlazená reklama. (348225): (2/2) (2 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i8950/item1109856-small.jpg

 i8950/item1109859-small.jpg

 p56/vth449698-1.jpg

 p56/vth542706-1.jpg

 r40/vth534514-0.jpg

 r40/vth520923-0.jpg

 r40/vth520932-0.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg[p1]

 r40/vth505567-0.jpg[p1]

 r40/vth505579-0.jpg[p1]

 r40/vth500924-0.jpg[p1]

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 i8950/vth449730-1.jpg

 i8950/vth449732-1.jpg