HEADLINES
6.
jektech mají v nejužším výběru společnosti Event Arena, AV Media, Next
Level a Fox Hunter. Pořadatelé ocení vítěze v celkem čtyřech kategoriích, které tvoří eventové projekty pro klienty
a obchodní partnery (B2B event), akce
pro zaměstnance (B2E event), setkání
s veřejností (B2P/P2P Event) a eventy
orientované na spotřebitele (B2C event).
V každé z kategorií se na shortlist probojovalo pět projektů. Jeden ze čtyř vítězů může dosáhnout také na Grand Prix
a jako absolutní vítěz dostane kromě
trofeje i poukaz na přihlášení do světové přehlídky Bea World Festival. Porotci
dále mohou vyhlásit Inovaci roku, tedy
ocenění pro převratné eventové řešení.
Finální hlasování čeká porotu jen den
před slavnostním vyhlášením výsledků na galavečeru, který se uskuteční
3. května od 19 hodin v novém sále
DOX+ v pražských Holešovicích.
Globální tváří Bati se stala
česká zpěvačka Lenny
Držitelka pěti hudebních ocenění Anděl Lenka Filipová mladší, vystupující
pod uměleckým jménem Lenny, se stala
globální tváří značky Baťa pro rok 2018.
Je to poprvé, kdy tuto pozici zaujala česká osobnost. „Kampaň vyzývá všechny
generace k přijetí vlastních nedostatků,
sebepoznání a respektování svého já
a zároveň se snaží upozornit na postavení žen ve společnosti a posílit jejich
pozici,“ vysvětluje Jana Barbati Chadová, vedoucí globálního marketingu Baťa.
„Zdůrazňujeme, že Lenny je globální
velvyslankyní, ale i to, že pochází z Česka, země původu společnosti Baťa, což
dodává spolupráci širší rozměr a větší
hloubku,“ dodává Thomas Archer Bata,
ředitel marketingu. V Česku a na Slovensku se Lenny objeví v in-store komunikaci, na sociálních sítích a také v kreativní
zóně Baťa na festivalu Colours of Ostrava.
Z pohledu výnosů
je Comcast největší
mediální korporace
na světě, patří pod
ni například televize
NBC, CNBC a MSNBC
nebo filmové studio
Universal Pictures.
8.
Comcast nabídl za Sky víc
než Murdoch
V ZÁŘI REFLEKTORŮ
& JSEM S TÍM V POHODĚ
LENNY TVÁŘ ZNAČKY BAŤA
Baťa si od spolupráce
s Lenny slibuje
aktivizaci zákazníků
a prezentaci značky
jako mladé, dynamické a nadané.
7.
První výroční ceny eventové
asociace mají shortlist
Česká eventová asociace (ČEA) zveřejnila užší nominace projektů ucházejících
se o vůbec první výroční ceny tohoto
sdružení. Největší úspěch zaznamenala agentura JAD Productions se čtyřmi
nominacemi. Ve dvou kategoriích byla
navržena za festival městské módy Teniskology, jednou za interaktivní městký festival Ynspirology a jednou za event
pro obchodní dům Kotva. Po dvou pro-
Mark Zuckerberg si
kvůli Cambridge Analytica nasypal popel
na hlavu a je po aféře.
Výsledky hospodaření
Facebooku jsou rekordní.
Americká mediální skupina Comcast
nabídla téměř 31 miliard dolarů za evropskou satelitní televizi Sky, o kterou
má zájem i společnost 21st Century Fox
magnáta Ruperta Murdocha. Vedení televize nabídku uvítalo s tím, že od teď
bude jednat s oběma zájemci. Nová nabídka zvyšuje tlak na společnost Fox,
která už vlastní 39 procent platformy
Sky a její dosavadní snaha o odkup zbývajícího podílu akcií byla kritizována
za to, že by tak Murdoch – který vlastní
i deníky The Times a The Sun – získal
příliš velký vliv na britská média, což
by nebylo v zájmu veřejnosti. Murdoch
tedy oznámil, že je ochoten kvůli tomu,
aby odblokoval odpor britských úřadů,
prodat ztrátovou zpravodajskou stanici Sky News společnosti Walt Disney.
Podle analytiků tak teď bude muset se
svolením společnosti Disney zvýšit svou
stávající nabídku. Prezidentem Sky je
přitom Murdochův syn James, kterému
je připisována klíčová role v procesu,
během něhož z ní vyrostl jeden z největších provozovatelů televizního vysílání
v Evropě, který je kromě Británie aktivní i v Německu, Rakousku a Itálii.
9.
Amazonu rychle rostou
příjmy z reklamy
První tři měsíce letošního roku přinesly Amazonu více než dvojnásobný růst
zisku oproti předchozímu roku. Za první čtvrtletí dosáhl 1,6 miliardy dolarů
(v přepočtu necelých 34 miliard korun).
Jen z transakcí na e-shopu Amazon.
com a za poskytování webhostingu,
prodej televizních pořadů nebo nákupy
zákazníků v supermarketech Whole Foods firma každý den utrží 550 milionů
dolarů. Celkové výnosy za první čtvrtletí dosáhly astronomických 51 miliard
dolarů. Nejrychleji přitom rostou příjmy
z reklamy. Přesáhly dvě miliardy dolarů
a meziročně tak poskočily o 139 procent. „Mohli bychom ukazovat ještě víc
reklamy na našich videoplatformách,
ale rozhodli jsme se, že to zatím dělat
nebudeme,“ prohlásil finanční ředitel
firmy Brian Olsavsky. Prezident Donald
Trump Amazon obviňuje, že platí směšné daně a žije na úkor americké pošty.
10.
Skandály Facebooku
neublížily, rostou mu zisky
Čistý zisk Facebooku za první čtvrtletí
letošního roku dosáhl bezmála pěti miliard dolarů (přes 104 miliard korun).
Meziročně tak narostl o 63 procent, což
vysoce překonalo očekávání analytiků.
Sociální síť to připisuje zájmu o mobilní reklamu. Na jejím hospodaření ani
provozu se nijak neodrazil skandál se
společností Cambridge Analytica, ze
kterého se stalo spíše politikum spojené
s mediálním obrazem firmy. Facebook
používají 2,2 miliardy lidí měsíčně
a 1,45 miliardy se jich na něj přihlašuje
každý den. Firma nabobtnala i z pohledu zaměstnanců, ke konci března jich
měla 27 742, meziročně o 48 procent víc.
2
4
MAM_2018_18_page_04-05.indd 4
27.4.2018 17:44:26
RP_18_