Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Lev osvěžil identitu Magnesie, Lemur spočítal přihlášky a hokejisté bojují proti stereotypům.

Výzkum provedený společnostmi GroupM, OOH, Lumen a majiteli mediálních společností Clearchannel a JCDecaux odhalil, že pouhé tři sekundy sledování OOH reklamy vedly k 26procentnímu nárůstu toho, jak dobře si lidé pamatují značku.

Lemur volí vítěze ze 161 projektů

Soutěž komunikačních projektů v oboru public relations Česká cena za PR — Lemur téměř dorovnala loňský rekord počtu přihlášek.

Do soutěže pořádané Asociací public relations (APRA) se letos přihlásilo 161 projektů a celkem bylo podáno 324 přihlášek, tedy o pět méně než loni.

Nejsilněji jsou obsazeny hlavní kategorie Společenská odpovědnost a filantropie (28 projektů) a Informační a osvětové kampaně (25 projektů).

V těchto dnech začíná hodnocení projektů. Sedm porot vedených zkušenými profesionály z řad zadavatelů rozhoduje o shortlistech, které budou oznámeny koncem května, kdy také odstartuje prodej vstupenek na slavnostní vyhlášení. To proběhne 20. června v kulturním centru DOX.


Nutella slaví 60 let novým logem

Pomazánka Nutella slaví kulaté výročí. Letos je to přesně
60 let, kdy byla světu představena první sklenice lískooříškové pochoutky. V rámci oslav značka proměňuje své logo na úsměv, vydává limitovanou edici sklenic a přichází s novou spotřebitelskou soutěží. Samotná historie pomazánky Nutella sahá až do roku 1946.

Po druhé světové válce, kdy bylo kakao vzácné, proměnila společnost Ferrero tento složitý problém v inovativní řešení a vytvořila sladkou pastu z lískových ořechů, cukru a trochy vzácného kakaa.

Sklenice z limitované edice jsou k dostání v deseti variantách a představují hrdiny, jaké spotřebitelé najdou i mezi svými přáteli a rodinou. Každý tak může pomazánkou Nutella obdarovat například svého superhrdinu, nejlepšího přítele nebo svou módní ikonu a vykouzlit jim úsměv na tváři. Limitovaná edice sklenic pomazánky Nutella je v prodeji od 1. dubna 2024. Výroční kampaň bude podpořena TV spotem, digitální kampaní, PR, v místě prodeje i prostřednictvím OOH.


Hokejová kampaň? Tak určitě!

Kaufland, Český hokej a Česká televize se spojily, aby v době hokejové horečky vyvolané mistrovstvím světa v Praze a Ostravě propagovaly pozitivní sportovní hodnoty. Vznikly tak čtyři minipříběhy kampaně „Tak určitě!“, které nemají moralizovat, ale humorem poukázat na obvyklé nešvary (nejen) z hokejového prostředí.

Minutu a půl dlouhé spoty vytvořil kreativní tým složený ze scenáristy Petra Kolečka, režiséra Vladimíra Skórky a producenta Dana Stejce, kteří se podíleli například na kultovním seriálu z hokejového prostředí Lajna. Od 22. dubna do 26. května, kdy světový šampionát vyvrcholí zápasy o medaile, poběží na všech kanálech České televize vyjma zpravodajské ČT24. Na tvorbě příběhu se zásadním způsobem podílel obchodní řetězec Kaufland, který je partnerem kampaně a který hokejovou hlášku „Tak určitě!“ používá ve své komunikaci.

 

Magnesia dává prostor lvu

Magnesia po 11 letech kompletně aktualizuje svou vizuální identitu. Prostor dostává symbol lva, který je s Magnesií spjatý od jejího počátku a nyní přichází ve výraznějším a moderním pojetí.

Změna vizuální identity přichází v době, kdy výrobce minerálních vod s roční produkcí 139 milionů lahví pro český trh potvrzuje své vedoucí postavení na trhu. Zároveň si zachovává i přední pozici na slovenském trhu minerálních vod a exportuje své produkty do dalších zemí.


Zavolíme! mění vizuální identitu

Studentský projekt Zavolíme! se po úspěšné debatě při prezidentských volbách věnuje i volbám do Evropského parlamentu. S podtitulem „Get informed“ má i novou vizuální identitu. Tu vybíral mezi studenty Střední umělecko‑průmyslové školy Jihlava‑Helenín.

Za vítězným návrhem stojí osmnáctiletá grafička Linda Vařílková. Vytvořila jen včetně několika verzí loga, barevné palety, animací a fontu.


Cookies sága pokračuje

Google potřetí odložil konec podpory cookies třetích stran v prohlížeči Chrome. Novým termínem je začátek roku 2025, ale jak už všichni v tomto případě vědí, nikdy nic nikdo nemá míti za definitivní.

„Uznáváme, že stále existují problémy spojené se sladěním různé zpětné vazby od průmyslu, regulátorů a vývojářů, a budeme i nadále úzce spolupracovat s celým ekosystémem,“ uvedla společnost.

V lednu Google experimentoval se zrušením cookies pro jedno procento uživatelů (asi 30 milionů lidí). Různé adtech společnosti však uvedly, že nastupující technologie Privacy Sandbox stále nedostatečně kompenzuje dosavadní funkce souborů cookies. ■

18/2024
Marketing & Media 18/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

4/29/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Article Lev osvěžil identitu Magnesie, Lemur spočítal přihlášky a hokejisté bojují proti stereotypům. waiting for thumbnails …

Sending statistics … done (1661 ms)

Rendering Lev osvěžil identitu Magnesie, Lemur spočítal přihlášky a hokejisté bojují proti stereotypům. (348730): (2/2) (6 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i8974/item1111014-small.jpg

 i8974/item1111016-small.jpg

 p56/vth450550-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg[p1]

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i8974/vth450581-1.jpg

 i8974/vth450583-1.jpg