ZAOSTŘENO NA HIGH STREET

Prestižní české nákupní adresy se

otřásly v základech. Už neplatí, že se

na ně probojují jen luxusní značky.

DOBRÉ STUDIO CHCE KAŽDÝ

Firmy se přestávají bát tvorby

vlastního obsahu, chápou, že musí

zaujmout, říká Petr Vlček z AVT.

AV TECHNIKA

str. 8–11

FAST FOODY A VÝDEJNÍ BOXY

Řetězce rychlého občerstvení zavádějí

automatické boxy na výdej jídla.

Zažijí automaty na jídlo renesanci??

RETAIL

str. 12 –13

BOŘISLAVKA S NOVÝM STYLEM

Oceňované centrum na Evropské

dostalo novou vizuální identitu

včetně loga a vlastního písma.

str. 20 –21

Foto na titulní straně: BOHUMIL POSPÍŠIL

DESIGN

str. 14 –15

Za posledních pár let se změnil

způsob, jak lidé sledují videoob‑

sah, na co se dívají a proč. Pande‑

mie tento trend ještě výrazně

urychlila, změny se dotýkají

celého ekosystému od diváků

přes marketéry, až po tvůrce

obsahu a umělce.

Společnost eMarketer odha‑

duje, že už v letošním roce bude

sledovat streamovaný obsah

až 106 milionů amerických

domácností, což bude více než

v případě tradičních placených

kanálů. Díky televizím s připo‑

jením na internet se očekává, že

podíl nelineárního obsahu bude

stoupat i nadále.

Například YouTube uvádí, že

i když většina lidí sleduje videa

stále primárně na mobilech, už

120 milionů amerických do‑

mácností si pouští jejich videa

v televizi namísto konzumace

klasického lineárního obsahu.

Podle dat společnosti Comscore

tvoří 82 procent streamovaného

obsahu jen pět platforem —

Netflix, YouTube, Amazon Prime,

Hulu a Disney+, a jen dvě z těchto

platforem prodávají reklamu.

Z hlediska dosahu a stráveného

času vede YouTube, odpovídá

41 procentům.

Podle odborníků přichází doba

„advanced TV“, která přináší

lepší dynamické možnosti pro TV

reklamu třeba v oblasti sofistiko‑

vanějšího targetingu na základě

dat. Pro zadavatele je nezbytné

plánovat napříč všemi TV formá‑

ty od klasického vysílání až po

video­‑on­‑demand. Platí to zejmé‑

na pro oslovení mladší generace,

jelikož je nákladnější se dostat

k většímu zásahu tohoto publika

s tím, jak mladí opouštějí lineární

vysílání právě ve prospěch stre‑

amu. Inzerenti i agentury usilují

o to, aby pomocí kanálů „pokro‑

čilé televize“ urychlili zotavení

z náročného roku, přičemž podle

průzkumu CoLab a FreeWheel

sedmdesát procent britských

marketérů očekává, že letos zvýší

své výdaje na pokročilou televiz‑

ní reklamu.

Pavel Hejkrlík

redaktor

Inzerce

EDITORIAL

HIGH STREET

Doba pokročilé

televize je zde