ZAOSTŘENO NA HIGH STREET
Prestižní české nákupní adresy se
otřásly v základech. Už neplatí, že se
na ně probojují jen luxusní značky.
DOBRÉ STUDIO CHCE KAŽDÝ
Firmy se přestávají bát tvorby
vlastního obsahu, chápou, že musí
zaujmout, říká Petr Vlček z AVT.
AV TECHNIKA
str. 8–11
FAST FOODY A VÝDEJNÍ BOXY
Řetězce rychlého občerstvení zavádějí
automatické boxy na výdej jídla.
Zažijí automaty na jídlo renesanci??
RETAIL
str. 12 –13
BOŘISLAVKA S NOVÝM STYLEM
Oceňované centrum na Evropské
dostalo novou vizuální identitu
včetně loga a vlastního písma.
str. 20 –21
Foto na titulní straně: BOHUMIL POSPÍŠIL
DESIGN
str. 14 –15
Za posledních pár let se změnil
způsob, jak lidé sledují videoob‑
sah, na co se dívají a proč. Pande‑
mie tento trend ještě výrazně
urychlila, změny se dotýkají
celého ekosystému od diváků
přes marketéry, až po tvůrce
obsahu a umělce.
Společnost eMarketer odha‑
duje, že už v letošním roce bude
sledovat streamovaný obsah
až 106 milionů amerických
domácností, což bude více než
v případě tradičních placených
kanálů. Díky televizím s připo‑
jením na internet se očekává, že
podíl nelineárního obsahu bude
stoupat i nadále.
Například YouTube uvádí, že
i když většina lidí sleduje videa
stále primárně na mobilech, už
120 milionů amerických do‑
mácností si pouští jejich videa
v televizi namísto konzumace
klasického lineárního obsahu.
Podle dat společnosti Comscore
tvoří 82 procent streamovaného
obsahu jen pět platforem —
Netflix, YouTube, Amazon Prime,
Hulu a Disney+, a jen dvě z těchto
platforem prodávají reklamu.
Z hlediska dosahu a stráveného
času vede YouTube, odpovídá
41 procentům.
Podle odborníků přichází doba
„advanced TV“, která přináší
lepší dynamické možnosti pro TV
reklamu třeba v oblasti sofistiko‑
vanějšího targetingu na základě
dat. Pro zadavatele je nezbytné
plánovat napříč všemi TV formá‑
ty od klasického vysílání až po
video‑on‑demand. Platí to zejmé‑
na pro oslovení mladší generace,
jelikož je nákladnější se dostat
k většímu zásahu tohoto publika
s tím, jak mladí opouštějí lineární
vysílání právě ve prospěch stre‑
amu. Inzerenti i agentury usilují
o to, aby pomocí kanálů „pokro‑
čilé televize“ urychlili zotavení
z náročného roku, přičemž podle
průzkumu CoLab a FreeWheel
sedmdesát procent britských
marketérů očekává, že letos zvýší
své výdaje na pokročilou televiz‑
ní reklamu.
Pavel Hejkrlík
redaktor
Inzerce
EDITORIAL
HIGH STREET
Doba pokročilé
televize je zde