Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Časy se mění a s nimi také design Birellu, komunikační koncept O2 nebo soutěž IMC Awards.

„Nestanovujeme si umělý strategický cíl typu ‚musíme mít x procent tržeb z inovací‘,“ uvedl CEO Coca‑Coly James Quincey při setkání nad čtvrtletními výsledky firmy. „Shodou okolností asi 25 procent růstu pochází z inovací, ale není to tak nastaveno,“ dodal.

Souboj spotůpatřil Pokáčovi

Poradenská Partners Banka odstartovala 6. března, od 2. dubna spustila první reklamní kampaň s Pokáčem a 3. května zvítězila v MAM Souboji spotů. Pokáčova reklamní brnkačka od agentury Moebius posbírala nejvíce hlasů a míří do hlavního turnaje o nejoblíbenější reklamu roku 2024.

Reklamní spot Partners Banky a agentury Moebius napodobil úspěch předchozích vítězů kvalifikačních kol Souboje spotů – Pražskou energetiku, Bauhaus a Habánské sklepy. Spot, který buduje znalost značky, posbíral necelých 70 procent odevzdaných hlasů.

Na druhém místě dubnového kola se umístil spot 12. hráč agentury WMC Grey pro Pivorary Staropramen. První dva spoty budou již tradičně otestovány společností Behavio. Výsledky najdete za týden v MAM 20/2024. 

Máte novou reklamu? Kontaktujte nás na e-mailové adrese redakce@mam.cz.


Birell upravuje logo a design

Značka nealkoholického piva Birell letos nejprve uvedla novou řadu Birell Active, kdy vůbec poprvé v Česku představila ochucené nealkoholické pivo s přidaným kofeinem; teď přistupuje ke kompletní změně designu obalů a všech materiálů reprezentujících značku.

Nový design obalů získá během dubna a května i kompletní stávající portfolio nápojů značky Birell zahrnující ochucené i neochucené varianty nealkoholického piva.

Součástí změny je i úprava loga Birellu. Za návrhem nové vizuální identity stojí londýnská agentura Purple Creative, samotnou podobu balení si vzala na starost italská agentura Smith Lumen, jež získala několik ocenění za produktový design značek.

IMC Czech Awards se mění na Impact

Do svého již 21. ročníku právě vstupuje soutěž, která oceňuje to nejlepší z českého integrovaného marketingu, tedy kampaně, které nespoléhají primárně na televizi, ale zapojují další formy a prvky přímé komunikace.

Její první ročník odstartoval v roce 2003 pod názvem Český direkt, o sedm let později s rozšířením soutěžních kategorií byla přejmenována na Český direkt & Promo a v roce 2017 byla již jako IMC Czech Awards integrována do evropské platformy. Z té se stal Impact Awards, mění se tedy také české kolo a stává se z něj Impact Czech Awards, s novým webem impactczechawards.cz. Aktuálně jsou otevřeny registrace, konec early birds je plánován na 22. květen a uzávěrka pak na 22. červen.


O2 s novým konceptem

Operátor O2 se po letech budování pozice technologického lídra chce více přiblížit lidem. 

Představil nový komunikační koncept, který zastřešuje slogan „Více ze života“, jenž používal už před více než dvaceti lety ještě pod značkou Eurotel. Podkladem pro novou strategii byly hodiny hloubkových rozhovorů se zákazníky ve výzkumu od Kantaru. Pomohl vydefinovat čtyři strategické oblasti pro směřování brandu — více možností díky digitálnímu ekosystému, více spojení díky Inteligentní síti, více bezpečí díky ochraně od O2 a více rovnováhy díky digitálnímu zdraví.

Nový komunikační koncept nadále pracuje s postavou inteligentní sítě Evy, kterou polidšťuje. A také více zapojuje zákazníky. Vše podtrhuje i nová vizuální identita O2, kterou připravila londýnská agentura Wolff Olins a aktuálně startuje i na dalších trzích, kde značka působí. Zahrnuje mimo jiné nový font „On Air“ od legendárního studia Monotype, novou modrou barvu nazvanou „Beyond Blue“, výraznější modré gradienty i typické bubliny. Jediné, co zůstává v původní podobě, je minimalistické logo O2.

Koncept Více ze života spoluvytvářela interní agentura O2 Free Andy Agency spolu s pražskou pobočkou VCCP. Obě agentury se také podílely na první kampani v novém konceptu, která se od začátku května věnuje 5G síti a službě Data naplno. Objevuje se online, v TV, OOH, tisku, prodejnách i dalšách kanálech.

Reportéři bez hranic varují

Podle výroční zprávy Reportérů bez hranic (RSF) je novinářská svoboda nejvíce ohrožena politiky. Právě politický faktor — jeden z pěti indikátorů používaných RSF pro sestavování indexu novinářské svobody — poklesl nejvíce, v globálním průměru o 7,6 bodu.

Zpráva zmiňuje třeba Argentinu, která v žebříčku klesla o 26 míst na 66. pozici a kde v prezidentských volbách zvítězil Javier Milei s nepřátelským postojem k tisku. Jako další příklad dává násilí vůči novinářům během voleb v několika afrických zemích. Do hledáčku RSF se ale dostalo i Slovensko (kleslo o 12 míst na 29. příčku), kde byla během parlamentních voleb Monika Tódová první novinářkou čelící útoku s pomocí deepfaků. Česko meziročně spadlo o tři místa na 17. pozici a RSF jako nebezpečí zmiňuje vysokou koncentraci médií v soukromých rukách a online nenávist vůči novinářům.

Na špičce žebříčku novinářské svobody se stále drží Norsko, uzavírá ho Eritrea. ■

19/2024
Marketing & Media 19/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

5/6/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Article Časy se mění a s nimi také design Birellu, komunikační koncept O2 nebo soutěž IMC Awards. waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Časy se mění a s nimi také design Birellu, komunikační koncept O2 nebo soutěž IMC Awards. (349789): (2/2) (2 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i9005/item1115875-small.jpg

 i9005/item1115877-small.jpg

 p56/vth451868-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg[p1]

 r40/vth500924-0.jpg[p1]

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i9005/vth451905-1.jpg

 i9005/vth451910-1.jpg