HEADLINES
6.
denně. V segmentu bezplatných deníků
vykazuje rozrůstající se okruh čtenářů
titul E15, ale nadále vede deník Metro
z mediálního domu Mafra. Suplementům vévodí Blesk Magazín TV s více než
jedním a čtvrt milionem čtenářů. Hned
za ním je TV magazín, který dosahuje
955 tisíc čtenářů a třetí příčku tradičně
obsadil Magazín Dnes s 669 tisíci čtenáři. Nejčtenějšími časopisy jsou Nedělní
Blesk (517 tisíc) a Rytmus života (456 tisíc). Oproti minulým měřením vzrostla
čtenost ekonomickým časopisům a dále
pak titulům o motorismu, magazínům
o bydlení a časopisům zabývajícím se
péčí o zdraví. V měření se také prvně
objevily dva další tituly Bauer media
a to měsíčník Nostalgie (50 tisíc) a Rytmus života Retro (208 tisíc).
Investor Mička koupil módní
značku Kara Trutnov
Finanční skupina C2H, kterou vlastní
investor Michal Mička, koupila tradičního trutnovského výrobce kožené a kožešinové módy Kara. Devadesátiprocentní
podíl přišel na „nižší stovky milionů“
korun, prodejcem je dosavadní jediný
vlastník Zdeněk Rinth. Ten si v Kaře nadále udrží desetinový podíl. Mičkův holding C2H vytváří módní skupinu, kam
už patří pánská značka Pietro Filippi.
Zázemí nového vlastníka by mělo Kaře
umožnit další rozvoj, například zřízení
e-shopu, zlepšení komunikace nebo případnou zahraniční expanzi. Trutnovský
podnik dosud provozuje 37 prodejen
v Česku a 10 na Slovensku. Historie podniku Kara sahá do začátku 50. let minulého století.
Michal Mička v posledních letech investoval
hlavně do technologických firem. Teď ho
nejvíc zajímají módní
značky.
7.
Češi čtou nejvíc Blesk. Rostly
Lidovky a Hospodářky
Nejnovější data z výzkumu Media projekt za 4. čtvrtletí 2017 a 1. čtvrtletí 2018
ukázala, že tiskové tituly oslovují většinu české populace. Noviny a časopisy
nečte jen jeden z 10 obyvatel ve věku
12 až 79 let. První místo ve čtenosti
tradičně obsadil Blesk (959 tisíc čtenářů na vydání) následovaný MF Dnes
(572 tisíc). Ke změně nedošlo ani na třetím místě, kde je znovu deník Právo
(242 tisíc). Výrazně si polepšily Lidové
noviny, kterým vzrostl počet čtenářů
o 9,2 procent na 213 tisíc oproti 195 tisícům ve třetím a čtvrtém čtvrtletí loňského roku. Hospodářské noviny čte
v současnosti 165 tisíc lidí (v minulém
výzkumu to bylo 157 tisíc). Mezi regionálními mutacemi Deníku bodoval Jihomoravský deník, který čte 78 tisíc osob
Tiskový inzerát
společnosti Ikea
sloužil zároveň jako
těhotenský test.
Agentura Åkestam
Holst teď bodovala
na globálních ADC
Awards.
Výkonná ředitelka PR
Klubu předá funkci
svému nástupci. Kdo
to bude, není zatím
jasné.
8.
BBDO má nejlepší světovou
agenturu i síť
9.
Sexistické prasátečko bude
letos naposledy
Anticena Sexistické prasátečko, která
„oceňuje“ nejsexističtější reklamy v Česku, bude letos vyhlášena naposledy. Důvod pro MAM za pořadatelskou organizaci Nesehnutí uvedla Petra Havlíková,
koordinátorka programu Ženská práva
jsou lidská práva: „Letos je to opravdu
naposledy. Chceme se věnovat i dalším
tématům souvisejícím s rovností mužů
a žen. Desátý ročník je k ukončení vhodná příležitost. Obáváme se i toho, že by
se tato anticena mohla vyčerpat a nesloužit svému účelu, kterým bylo přimět
veřejnost diskutovat o sexistické reklamě. To se podle našeho názoru povedlo,
takže je vhodný moment na to předat
štafetu veřejnosti.“ Sexistické prasátečko je rozděleno na cenu veřejnosti
a cenu odborné poroty. Loni se veřejnosti nejvíc nelíbil příspěvek Free Radia
na Facebooku. Slogan „Cesta k úspěchu
nemusí být složitá, pokud jí rozumíte“
v něm doprovází fotka souložícího páru
na pracovním stole.
10.
Adéla Jansová odchází
z PR Klubu
Nejlepší světovou agenturou roku
2017 se stala BBDO New York. BBDO
Worldwide se také stala nejlepší agenturní sítí. Vyplývá to z globálních výsledků soutěže ADC Awards. Ocenění
putovalo k agenturám a nezávislým
profesionálům celkem ze 34 zemí. V nejdůležitějších kategoriích uspěly převážně americké subjekty. Značkou roku se
stala technologická firma Apple. Nejlepší světovou produkční společností byla
vyhlášena americká Furlined. Evropské
subjekty zvítězily v kategorii malých
agentur a designových studií. Nejlepší
malou agenturou se stala švédská Åkestam Holst. Tato společnost například
pro prodejce nábytku Ikea připravila
tiskovou reklamu na dětskou postýlku,
která zároveň sloužila jako těhotenský
test a tak rovnou ukázala, zda je produkt
pro zákazníka vhodný. Nejlepší malou
designovou firmou se stalo londýnské
Magpie Studio. Bodovala i socha „Nebojácné dívky“ na Wall Street od McCann
New York. Ocenění uděluje organizace
The One Club for Creativity. Jsou určena
nejlepším počinům na poli reklamy, designu a inovací.
Profesní organizace PR Klub hledá nového člověka na exekutivu. Dosavadní výkonná ředitelka Adéla Jansová
z osobních důvodů pozici po dvou letech
opouští. Nástupce by měl být vybrán
nejpozději do začátku července. Předsedou klubu zůstává Petr Langer. Mezi
úkoly nového ředitele nebo ředitelky
bude patřit spoluvytváření a naplňování vize sdružení, aktivní hledání zdrojů
financování, komunikace s členskou základnou stejně jako organizace soutěže
Zlatý středník.
4
MAM_2018_20_page_04-05.indd 4
5/11/2018 5:46:18 PM