HEADLINES

6.

denně. V segmentu bezplatných deníků

vykazuje rozrůstající se okruh čtenářů

titul E15, ale nadále vede deník Metro

z  mediálního domu Mafra. Suplementům vévodí Blesk Magazín TV s více než

jedním a čtvrt milionem čtenářů. Hned

za  ním je TV magazín, který dosahuje

955 tisíc čtenářů a třetí příčku tradičně

obsadil Magazín Dnes s 669 tisíci čtenáři. Nejčtenějšími časopisy jsou Nedělní

Blesk (517 tisíc) a Rytmus života (456 tisíc). Oproti minulým měřením vzrostla

čtenost ekonomickým časopisům a dále

pak titulům o  motorismu, magazínům

o  bydlení a  časopisům zabývajícím se

péčí o  zdraví. V  měření se také prvně

objevily dva další tituly Bauer media

a to měsíčník Nostalgie (50 tisíc) a Rytmus života Retro (208 tisíc).

Investor Mička koupil módní

značku Kara Trutnov

Finanční skupina C2H, kterou vlastní

investor Michal Mička, koupila tradičního trutnovského výrobce kožené a kožešinové módy Kara. Devadesátiprocentní

podíl přišel na  „nižší stovky milionů“

korun, prodejcem je dosavadní jediný

vlastník Zdeněk Rinth. Ten si v Kaře nadále udrží desetinový podíl. Mičkův holding C2H vytváří módní skupinu, kam

už patří pánská značka Pietro Filippi.

Zázemí nového vlastníka by mělo Kaře

umožnit další rozvoj, například zřízení

e-shopu, zlepšení komunikace nebo případnou zahraniční expanzi. Trutnovský

podnik dosud provozuje 37 prodejen

v Česku a 10 na Slovensku. Historie podniku Kara sahá do začátku 50. let minulého století.

Michal Mička v posledních letech investoval

hlavně do technologických firem. Teď ho

nejvíc zajímají módní

značky.

7.

Češi čtou nejvíc Blesk. Rostly

Lidovky a Hospodářky

Nejnovější data z  výzkumu Media projekt za 4. čtvrtletí 2017 a 1. čtvrtletí 2018

ukázala, že tiskové tituly oslovují většinu české populace. Noviny a  časopisy

nečte jen jeden z  10 obyvatel ve  věku

12 až 79 let. První místo ve  čtenosti

tradičně obsadil Blesk (959  tisíc čtenářů na  vydání) následovaný MF  Dnes

(572 tisíc). Ke změně nedošlo ani na třetím místě, kde je znovu deník Právo

(242 tisíc). Výrazně si polepšily Lidové

noviny, kterým vzrostl počet čtenářů

o  9,2  procent na  213 tisíc oproti 195 tisícům ve třetím a čtvrtém čtvrtletí loňského roku. Hospodářské noviny čte

v  současnosti 165  tisíc lidí (v  minulém

výzkumu to bylo 157 tisíc). Mezi regionálními mutacemi Deníku bodoval Jihomoravský deník, který čte 78 tisíc osob

Tiskový inzerát

společnosti Ikea

sloužil zároveň jako

těhotenský test.

Agentura Åkestam

Holst teď bodovala

na globálních ADC

Awards.

Výkonná ředitelka PR

Klubu předá funkci

svému nástupci. Kdo

to bude, není zatím

jasné.

8.

BBDO má nejlepší světovou

agenturu i síť

9.

Sexistické prasátečko bude

letos naposledy

Anticena Sexistické prasátečko, která

„oceňuje“ nejsexističtější reklamy v Česku, bude letos vyhlášena naposledy. Důvod pro MAM za  pořadatelskou organizaci Nesehnutí uvedla Petra Havlíková,

koordinátorka programu Ženská práva

jsou lidská práva: „Letos je to opravdu

naposledy. Chceme se věnovat i dalším

tématům souvisejícím s  rovností mužů

a žen. Desátý ročník je k ukončení vhodná příležitost. Obáváme se i toho, že by

se tato anticena mohla vyčerpat a  nesloužit svému účelu, kterým bylo přimět

veřejnost diskutovat o  sexistické reklamě. To se podle našeho názoru povedlo,

takže je vhodný moment na  to předat

štafetu veřejnosti.“ Sexistické prasátečko je rozděleno na  cenu veřejnosti

a cenu odborné poroty. Loni se veřejnosti nejvíc nelíbil příspěvek Free Radia

na Facebooku. Slogan „Cesta k úspěchu

nemusí být složitá, pokud jí rozumíte“

v něm doprovází fotka souložícího páru

na pracovním stole.

10.

Adéla Jansová odchází

z PR Klubu

Nejlepší světovou agenturou roku

2017 se stala BBDO New York. BBDO

Worldwide se také stala nejlepší agenturní sítí. Vyplývá to z globálních výsledků soutěže ADC Awards. Ocenění

putovalo k agenturám a nezávislým

profesionálům celkem ze 34 zemí. V nejdůležitějších kategoriích uspěly převážně americké subjekty. Značkou roku se

stala technologická firma Apple. Nejlepší světovou produkční společností byla

vyhlášena americká Furlined. Evropské

subjekty zvítězily v kategorii malých

agentur a designových studií. Nejlepší

malou agenturou se stala švédská Åkestam Holst. Tato společnost například

pro prodejce nábytku Ikea připravila

tiskovou reklamu na dětskou postýlku,

která zároveň sloužila jako těhotenský

test a tak rovnou ukázala, zda je produkt

pro zákazníka vhodný. Nejlepší malou

designovou firmou se stalo londýnské

Magpie Studio. Bodovala i socha „Nebojácné dívky“ na Wall Street od McCann

New York. Ocenění uděluje organizace

The One Club for Creativity. Jsou určena

nejlepším počinům na poli reklamy, designu a inovací.

Profesní organizace PR Klub hledá nového člověka na  exekutivu. Dosavadní výkonná ředitelka Adéla Jansová

z osobních důvodů pozici po dvou letech

opouští. Nástupce by měl být vybrán

nejpozději do  začátku července. Předsedou klubu zůstává Petr Langer. Mezi

úkoly nového ředitele nebo ředitelky

bude patřit spoluvytváření a naplňování vize sdružení, aktivní hledání zdrojů

financování, komunikace s členskou základnou stejně jako organizace soutěže

Zlatý středník.

4

MAM_2018_20_page_04-05.indd 4

5/11/2018 5:46:18 PM