HEADLINES

Lidé, kampaně a události,

o kterých musíte vědět.

1.

O2, AC&C a Ewing uspěly

v Sabre Awards EMEA

Operátor O2 a PR agentury AC&C Public

Relations a  Ewing PR uspěly v  evropském finále nejprestižnější soutěže oboru public relations Sabre Awards. Česko-slovenský projekt k výročí 17. listopadu

Svoboda není samozřejmost, který připravil mobilní operátor O2 za  přispění

agentur Triad Advetising, FleishmanHillard a Seesame, v soutěži získal dvě

ocenění. Tato „provizorní internetová

železná opona“ uspěla v  kategoriích

CSR a  telekomunikací. Agentura AC&C

Public Relations dostala zlato v  geografické kategorii za rekvalifikační projekt

Razíme cestu pro společnost LMC, provozovatele portálů Jobs.cz a  Prace.cz.

Agentura Ewing PR obdržela za kampaň

pro prezidentského kandidáta Michala

Horáčka ocenění v  kategorii Real-Time

Engagement paralelní soutěže In2 Sabre

Awards, která se zaměřuje na  inovace

a  insight. A  v  doplňkovém hodnocení

nejlepších PR a  poradenských firem,

které sestavuje soutěž pořádající portál The Holmes Report, byla Ewing PR

na  základě poskytnutých ekonomických a  jiných údajů vyhodnocena jako

nejlepší agentura v regionu střední a východní Evropy. Na shortlistu soutěže tak

z  Česka zůstaly dvě kampaně agentur

Zleva: Světlana

Witowská, Kristýna

Novotná a Jakub

Zelenka.

Agentury Mustard

a Cream jsou

na shortlistu festivalu

PIAF za „Mownu Lisu“

vysekanou do trávy

pomocí sekaček

Spider.

2.

Novinářská cena pro

Witowskou z České televize

Světlana Witowská z  České televize se

stala čerstvou držitelkou novinářské

ceny Karla Havlíčka Borovského za rok

2017, udělované Nadací Český literární fond v  Havlíčkově Brodě. Pravidelně vede rozhovory v  Interview ČT24,

do širšího povědomí se dostala letos jako

moderátorka duelu prezidentských kandidátů Miloše Zemana a Jiřího Drahoše.

Podle poroty jsou její výkony při vedení

rozhovorů elegantní a zároveň důsledné.

Cenu Novinářská křepelka, udělovanou

žurnalistům do  33 let, získali Kristýna

Novotná z  iRozhlas.cz a  Jakub Zelenka

z  Aktuálně.cz a  Hospodářských novin.

Politickou redaktorku Novotnou porota

ocenila za „nasazení a důslednost dělat

novinařinu ve veřejném zájmu“ a Zelenku za „investigativní nasazení v oblasti

dezinformací a  fake news“. Cenu Opus

Vitae získal Petr Uhl za „celoživotní prosazování spravedlnosti, lidských práv

a za osobní statečnost“.

3.

Sony je největším hudebním

vydavatelstvím na světě

ze skupiny Konektor, náborový projekt

Ewingu pro autobusového dopravce

Arriva, projekt krizové poezie agentury

Donath Business & Media pro developera All New Development a volební kampaň BeefBrothers pro politické sdružení

Starostové a  nezávislí. Absolutním vítězem letošního ročníku soutěže Sabre

Awards EMEA se stal ekologický projekt

#toocoolforplastics, který pro řetězec

prodejen potravin Iceland připravila

agentura Weber Shandwick.

České agentury si

vezou z Amsterdamu

designové ceny.

Japonská společnost Sony oznámila,

že kupuje 60 procent akcií v hudebním

vydavatelství EMI, které spravuje práva

na 2,3 milionu nahrávek skupin Queen,

Beatles, rappera Kanye Westa i řady českých interpretů. Podle agentury Reuters

zaplatí Sony 2,3 miliardy dolarů a stane

se díky tomu 90procentním vlastníkem

EMI. Vznikne tak největší hudební vydavatelství na  světě. „Investice je klíčovým odrazovým můstkem pro náš

dlouhodobý růst,“ uvedl výkonný ředitel Sony Keničiro Jošida. Firma chce

využít rychlý nárůst streamingových

služeb Spotify či Apple Music, které toto

odvětví výrazně oživily. „Jsme nadšeni,

že můžeme přivést EMI do rodiny Sony

a  posílit tak naši pozici na  hudebním

trhu,“ dodal Jošida.

4.

Shortlistu soutěže PIAF

dominují Češi a Slováci

České a slovenské agentury mají nejvíc

prací ve  finále mezinárodní soutěže reklamní kreativity PIAF. Z 61 příspěvků

z 15 zemí, které postoupily do finále soutěže, jich české agentury mají 16, zatímco slovenské 15. Čtyři nominace patří

Bistro Agency (všechny za kampaň Češi,

děkujem! pro nadaci Člověk v  tísni).

Po třech shortlistech získaly Havas Prague a spojení agentur Mustard a Cream.

Havas za kampaň pro Amnesty International a Mustard s Cream za projekt pro

svahové sekačky Spider. Dvě nominace

mají Kaspen/Jung von Matt a  McCann

Prague a  po  jedné Brainz VR a  WMC

Grey. „Od  loňska se situace zlepšila

a česká kreativní reprezentace má historicky poprvé nejvyšší počet shortlistů,“

říká ředitel PIAF Marek Hlavica.

5.

Hospodářky prodávají

článek za devět korun

Na  zpravodajském serveru iHNed.cz

se začalo objevovat více obsahu, který

je určen pouze předplatitelům. „Naším

cílem je výrazně zvýšit počet lidí, kteří

platí za Hospodářské noviny v digitální

podobě. Veškeré publicistické materiály, speciální datové a obsahové projekty

budou neomezeně dostupné pouze předplatitelům,“ uvedl Vladimír Piskáček,

ředitel redakcí vydavatelství Economia.

Server byl dosud zpoplatněn takzvaným

metered paywallem, kdy čtenář nevidí

žádné „zamčené“ články, ale po přečtení určitého počtu textů je vyzván, aby

si službu předplatil. Nyní bude vybraný

obsah přístupný pouze předplatitelům.

Nově je v nabídce také možnost koupit si

jednotlivý článek. Cena měsíčního předplatného je stanovena na 99 korun, cena

jednoho článku na  devět korun. Mezi

výhody pro předplatitele patří to, že se

jim nezobrazují reklamy.

3

MAM_2018_22_page_02-03.indd 3

5/25/2018 5:39:24 PM