HEADLINES
Lidé, kampaně a události,
o kterých musíte vědět.
1.
O2, AC&C a Ewing uspěly
v Sabre Awards EMEA
Operátor O2 a PR agentury AC&C Public
Relations a Ewing PR uspěly v evropském finále nejprestižnější soutěže oboru public relations Sabre Awards. Česko-slovenský projekt k výročí 17. listopadu
Svoboda není samozřejmost, který připravil mobilní operátor O2 za přispění
agentur Triad Advetising, FleishmanHillard a Seesame, v soutěži získal dvě
ocenění. Tato „provizorní internetová
železná opona“ uspěla v kategoriích
CSR a telekomunikací. Agentura AC&C
Public Relations dostala zlato v geografické kategorii za rekvalifikační projekt
Razíme cestu pro společnost LMC, provozovatele portálů Jobs.cz a Prace.cz.
Agentura Ewing PR obdržela za kampaň
pro prezidentského kandidáta Michala
Horáčka ocenění v kategorii Real-Time
Engagement paralelní soutěže In2 Sabre
Awards, která se zaměřuje na inovace
a insight. A v doplňkovém hodnocení
nejlepších PR a poradenských firem,
které sestavuje soutěž pořádající portál The Holmes Report, byla Ewing PR
na základě poskytnutých ekonomických a jiných údajů vyhodnocena jako
nejlepší agentura v regionu střední a východní Evropy. Na shortlistu soutěže tak
z Česka zůstaly dvě kampaně agentur
Zleva: Světlana
Witowská, Kristýna
Novotná a Jakub
Zelenka.
Agentury Mustard
a Cream jsou
na shortlistu festivalu
PIAF za „Mownu Lisu“
vysekanou do trávy
pomocí sekaček
Spider.
2.
Novinářská cena pro
Witowskou z České televize
Světlana Witowská z České televize se
stala čerstvou držitelkou novinářské
ceny Karla Havlíčka Borovského za rok
2017, udělované Nadací Český literární fond v Havlíčkově Brodě. Pravidelně vede rozhovory v Interview ČT24,
do širšího povědomí se dostala letos jako
moderátorka duelu prezidentských kandidátů Miloše Zemana a Jiřího Drahoše.
Podle poroty jsou její výkony při vedení
rozhovorů elegantní a zároveň důsledné.
Cenu Novinářská křepelka, udělovanou
žurnalistům do 33 let, získali Kristýna
Novotná z iRozhlas.cz a Jakub Zelenka
z Aktuálně.cz a Hospodářských novin.
Politickou redaktorku Novotnou porota
ocenila za „nasazení a důslednost dělat
novinařinu ve veřejném zájmu“ a Zelenku za „investigativní nasazení v oblasti
dezinformací a fake news“. Cenu Opus
Vitae získal Petr Uhl za „celoživotní prosazování spravedlnosti, lidských práv
a za osobní statečnost“.
3.
Sony je největším hudebním
vydavatelstvím na světě
ze skupiny Konektor, náborový projekt
Ewingu pro autobusového dopravce
Arriva, projekt krizové poezie agentury
Donath Business & Media pro developera All New Development a volební kampaň BeefBrothers pro politické sdružení
Starostové a nezávislí. Absolutním vítězem letošního ročníku soutěže Sabre
Awards EMEA se stal ekologický projekt
#toocoolforplastics, který pro řetězec
prodejen potravin Iceland připravila
agentura Weber Shandwick.
České agentury si
vezou z Amsterdamu
designové ceny.
Japonská společnost Sony oznámila,
že kupuje 60 procent akcií v hudebním
vydavatelství EMI, které spravuje práva
na 2,3 milionu nahrávek skupin Queen,
Beatles, rappera Kanye Westa i řady českých interpretů. Podle agentury Reuters
zaplatí Sony 2,3 miliardy dolarů a stane
se díky tomu 90procentním vlastníkem
EMI. Vznikne tak největší hudební vydavatelství na světě. „Investice je klíčovým odrazovým můstkem pro náš
dlouhodobý růst,“ uvedl výkonný ředitel Sony Keničiro Jošida. Firma chce
využít rychlý nárůst streamingových
služeb Spotify či Apple Music, které toto
odvětví výrazně oživily. „Jsme nadšeni,
že můžeme přivést EMI do rodiny Sony
a posílit tak naši pozici na hudebním
trhu,“ dodal Jošida.
4.
Shortlistu soutěže PIAF
dominují Češi a Slováci
České a slovenské agentury mají nejvíc
prací ve finále mezinárodní soutěže reklamní kreativity PIAF. Z 61 příspěvků
z 15 zemí, které postoupily do finále soutěže, jich české agentury mají 16, zatímco slovenské 15. Čtyři nominace patří
Bistro Agency (všechny za kampaň Češi,
děkujem! pro nadaci Člověk v tísni).
Po třech shortlistech získaly Havas Prague a spojení agentur Mustard a Cream.
Havas za kampaň pro Amnesty International a Mustard s Cream za projekt pro
svahové sekačky Spider. Dvě nominace
mají Kaspen/Jung von Matt a McCann
Prague a po jedné Brainz VR a WMC
Grey. „Od loňska se situace zlepšila
a česká kreativní reprezentace má historicky poprvé nejvyšší počet shortlistů,“
říká ředitel PIAF Marek Hlavica.
5.
Hospodářky prodávají
článek za devět korun
Na zpravodajském serveru iHNed.cz
se začalo objevovat více obsahu, který
je určen pouze předplatitelům. „Naším
cílem je výrazně zvýšit počet lidí, kteří
platí za Hospodářské noviny v digitální
podobě. Veškeré publicistické materiály, speciální datové a obsahové projekty
budou neomezeně dostupné pouze předplatitelům,“ uvedl Vladimír Piskáček,
ředitel redakcí vydavatelství Economia.
Server byl dosud zpoplatněn takzvaným
metered paywallem, kdy čtenář nevidí
žádné „zamčené“ články, ale po přečtení určitého počtu textů je vyzván, aby
si službu předplatil. Nyní bude vybraný
obsah přístupný pouze předplatitelům.
Nově je v nabídce také možnost koupit si
jednotlivý článek. Cena měsíčního předplatného je stanovena na 99 korun, cena
jednoho článku na devět korun. Mezi
výhody pro předplatitele patří to, že se
jim nezobrazují reklamy.
3
MAM_2018_22_page_02-03.indd 3
5/25/2018 5:39:24 PM