Letos čekají promotéři rekordní
zájem. Jenže vstupenky už jsou
nakoupené většinou za „staré“ ceny.
Bude to ekonomicky fungovat?
S VR BRÝLEMI AŽ K REAKTORU
NEBO DO SKLADU PALIVA
Zájem škol i veřejnosti je obrovský,
říká vedoucí Infocenter skupiny ČEZ
Kateřina Bartůšková.
VIRTUÁLNÍ REALITA
str. 8 –11
DÍKY ESG RATINGU SE MOHOU
FIRMY ZAČÍT POROVNÁVAT
Nový žebříček v rámci Cen SDG
ukáže firmám, jak jsou na tom
konkurenti ve stejném segmentu.
UDRŽITELNOST
str. 12 –13
MARKETING JE JAKO STALKING,
PROTO SE MU LIDÉ VYHÝBAJÍ
Reklamy diváky nebaví, nevěnují jim
pozornost a v metrikách to není znát,
zaznělo na konferenci WFA.
REKLAMA
str. 14 –15
KDYŽ MĚNÍTE FUNGUJÍCÍ
ZNAČKU DESETI MILIONŮM LIDÍ
Vlastní brand nám dává lepší
manévrovací prostor, popisuje šéfka
brandu telco z PPF Lenka Rosolová.
str. 22 –23
Foto na titulní straně: BOHUMIL POSPÍŠIL
Společnost ČEZ je partnerem
aktuálního vydání MAM.
REBRANDING
str. 20
Správa železnic si za devět milio‑
nů korun na několik dnů pronaja‑
la francouzský rychlovlak TGV od
francouzské SNCF. Během června
s jeho pomocí chce propagovat
přípravu vysokorychlostních
tratí a budoucnost železniční
dopravy u nás.
Ovšem ona komunikovaná
„česká budoucnost“ bude sym‑
bolizována soupravou TGV PSE
vyrobenou formou Alstom v roce
1980, tedy spíše reliktem z minu‑
losti. Ale jak jinak to také udělat?
Takový Šinkanzen, ač je ještě
mnohem rychlejší, by z Japonska
nedojel a podobné platí pro čín‑
ské maglevy, které dokáží jezdit
až 600 km/h. Takže 42 let starý
stroj „odvedle“ je vlastně fajn
a srdce železničních nadšenců
určitě zaplesá i tak.
A posun na železnici je vidět,
ne že ne. Za časů mých studií
a tehdy probíhající modernizace
koridoru cesta do rodného města
zabrala běžně přes pět hodin,
teď trvá tři a čtvrt. Tak třeba
rychlovlaky za dvacet let, než se
tratě zmodernizují, ukrojí další
hodinku.
Mediálním prostorem zhusta
vířily také dvě dopravní nehody,
každá se přitom ubírala zcela od‑
lišnou mediální cestou. V případě
hokejisty Jaromíra Jágra, který
EDITORIAL
boural s vozem Kia s tramvají
a odešel se štěstím nezraněn, šlo
především o rychlou reakci na
danou situaci ze stran značek,
jejichž je ambasadorem.
Kaufland toho na Facebooku
využil pro fotomontáž nehody
s Jágrovou usmívající se hlavou
vystrčenou z okna a směrovkou
do Kauflandu na cestě se sděle‑
ním „Když spěcháte na středeční
akce do Kaufu“ s humornou
nadsázkou.
Automobilka Kia pak odkázala
na výsledky evropských nárazo‑
vých testů, které vyšly tentýž den
a v nichž model EV6 získal pět
hvězdiček. Obě firmy zároveň ne‑
opomenuly nabádat k opatrnosti
na silnících. Díky osobě české
68 se nehodě výrazně věnovala
i zpravodajská média z řady
zahraničních zemí a příspěvky
měly značný dosah.
Z jiného mediálního soudku je
pak nehoda herečky Dády Patra‑
sové. Ta se naopak z mediálního
pokrytí týkala čistě tuzemské
scény a na rozdíl od Jágra ji
v narativech doprávazel o mnoho
méně pozitivní tón. Celá story se
stala „žrádlem“ pro bulvár…
Pavel Hejkrlík
redaktor
Inzerce
Číslo týdne
6,8 mil.
recenzí a hodnocení e‑shopů zanechali spotřebitelé za
uplynulý rok v rámci programu Ověřeno zákazníky, který
provozuje nákupní rádce Heureka. Každou minutu zákazníci
udělili v průměru 13 hodnocení, která ostatním pomohla při
rozhodování a výběru e‑shopu.
03
FESTIVALY
FESTIVALOVÝ NÁŠUP
NEZASTAVÍ ANI INFLACE
Zpátky do
budoucnosti CZ