Letos čekají promotéři rekordní

zájem. Jenže vstupenky už jsou

nakoupené většinou za „staré“ ceny.

Bude to ekonomicky fungovat?

S VR BRÝLEMI AŽ K REAKTORU

NEBO DO SKLADU PALIVA

Zájem škol i veřejnosti je obrovský,

říká vedoucí Infocenter skupiny ČEZ

Kateřina Bartůšková.

VIRTUÁLNÍ REALITA

str. 8 –11

DÍKY ESG RATINGU SE MOHOU

FIRMY ZAČÍT POROVNÁVAT

Nový žebříček v rámci Cen SDG

ukáže firmám, jak jsou na tom

konkurenti ve stejném segmentu.

UDRŽITELNOST

str. 12 –13

MARKETING JE JAKO STALKING,

PROTO SE MU LIDÉ VYHÝBAJÍ

Reklamy diváky nebaví, nevěnují jim

pozornost a v metrikách to není znát,

zaznělo na konferenci WFA.

REKLAMA

str. 14 –15

KDYŽ MĚNÍTE FUNGUJÍCÍ

ZNAČKU DESETI MILIONŮM LIDÍ

Vlastní brand nám dává lepší

manévrovací prostor, popisuje šéfka

brandu telco z PPF Lenka Rosolová.

str. 22 –23

Foto na titulní straně: BOHUMIL POSPÍŠIL

Společnost ČEZ je partnerem

aktuálního vydání MAM.

REBRANDING

str. 20

Správa železnic si za devět milio‑

nů korun na několik dnů pronaja‑

la francouzský rychlovlak TGV od

francouzské SNCF. Během června

s jeho pomocí chce propagovat

přípravu vysokorychlostních

tratí a budoucnost železniční

dopravy u nás.

Ovšem ona komunikovaná

„česká budoucnost“ bude sym‑

bolizována soupravou TGV PSE

vyrobenou formou Alstom v roce

1980, tedy spíše reliktem z minu‑

losti. Ale jak jinak to také udělat?

Takový Šinkanzen, ač je ještě

mnohem rychlejší, by z Japonska

nedojel a podobné platí pro čín‑

ské maglevy, které dokáží jezdit

až 600 km/h. Takže 42 let starý

stroj „odvedle“ je vlastně fajn

a srdce železničních nadšenců

určitě zaplesá i tak.

A posun na železnici je vidět,

ne že ne. Za časů mých studií

a tehdy probíhající modernizace

koridoru cesta do rodného města

zabrala běžně přes pět hodin,

teď trvá tři a čtvrt. Tak třeba

rychlovlaky za dvacet let, než se

tratě zmodernizují, ukrojí další

hodinku.

Mediálním prostorem zhusta

vířily také dvě dopravní nehody,

každá se přitom ubírala zcela od‑

lišnou mediální cestou. V případě

hokejisty Jaromíra Jágra, který

EDITORIAL

boural s vozem Kia s tramvají

a odešel se štěstím nezraněn, šlo

především o rychlou reakci na

danou situaci ze stran značek,

jejichž je ambasadorem.

Kaufland toho na Facebooku

využil pro fotomontáž nehody

s Jágrovou usmívající se hlavou

vystrčenou z okna a směrovkou

do Kauflandu na cestě se sděle‑

ním „Když spěcháte na středeční

akce do Kaufu“ s humornou

nadsázkou.

Automobilka Kia pak odkázala

na výsledky evropských nárazo‑

vých testů, které vyšly tentýž den

a v nichž model EV6 získal pět

hvězdiček. Obě firmy zároveň ne‑

opomenuly nabádat k opatrnosti

na silnících. Díky osobě české

68 se nehodě výrazně věnovala

i zpravodajská média z řady

zahraničních zemí a příspěvky

měly značný dosah.

Z jiného mediálního soudku je

pak nehoda herečky Dády Patra‑

sové. Ta se naopak z mediálního

pokrytí týkala čistě tuzemské

scény a na rozdíl od Jágra ji

v narativech doprávazel o mnoho

méně pozitivní tón. Celá story se

stala „žrádlem“ pro bulvár…

Pavel Hejkrlík

redaktor

Inzerce

Číslo týdne

6,8 mil.

recenzí a hodnocení e­‑shopů zanechali spotřebitelé za

uplynulý rok v rámci programu Ověřeno zákazníky, který

provozuje nákupní rádce Heureka. Každou minutu zákazníci

udělili v průměru 13 hodnocení, která ostatním pomohla při

rozhodování a výběru e­‑shopu.

03

FESTIVALY

FESTIVALOVÝ NÁŠUP

NEZASTAVÍ ANI INFLACE

Zpátky do

budoucnosti CZ