HEADLINES

Lidé, kampaně a události,

o kterých musíte vědět.

1.

V Kofole věří, že

letošní léto se ponese

v duchu chytání

Pěnožroutů.

Rozhlas propustí až 120 lidí,

ostatním zvýší platy

2.

Část českých webů nešla

sdílet přes Twitter

Dva dny, od středy 6. června do pátku

8. června, nešly na Twitteru sdílet odkazy na Parlamentní listy a na sadu několika dalších, převážně proruských

a konspirativních serverů. Oficiální vysvětlení fi rma neposkytla, pravděpodobně šlo ale o zásah automatické antispamové kontroly. Cílené blokování

to zřejmě nebylo, protože řada jiných

serverů považovaných za  dezinformační šla sdílet bez problémů a  technické hlášení informovalo o  porušení

smluvních podmínek Twitteru. Krátkodobý výpadek přesto stihl výrazně

podráždit nejen redakci Parlamentních listů, ale také mluvčího prezidenta – v  obou případech došlo na  tvrdá

obvinění z cenzury. „Bez emocí lze říci,

že počet lidí a  organizací, kterým vadíme, překračuje hranice starého kontinentu,“ okomentoval situaci ředitel

Parlamentních listů Jan Holoubek.

Do  konce září by se měl počet zaměstnanců veřejnoprávního Českého

rozhlasu snížit o  120 lidí. Momentálně dává rádio práci 1543 zaměstnancům a  musí začít šetřit. Propouštění

se podle generálního ředitele Reného

Zavorala dotkne každé divize a ve výsledku má umožnit zvýšení platu zbývajícím pracovníkům. Díky tomu pak

má být Český rozhlas atraktivnější

na trhu práce. Dlouhodobě odkládané

3.

V české kampani byla

herečka z USA, prý omylem

snižování stavů je teď čím dál důležitější, protože příští rok hrozí rozhlasu

snížení příjmů o  120 milionů korun.

Stát totiž chce rozhlasu změnit odpočet DPH a zároveň neplánuje zvyšování poplatků. Rádio proto hledá úspory

ve vlastních řadách. O propouštění budou rozhodovat manažeři na  prvním

stupni řízení. Ředitel zpravodajství

Jan Pokorný například musí zrušit kolem 25 míst. Oznámení hromadného

propouštění vyvolalo rozruch mezi

poslanci, kteří si generálního ředitele

pozvali do  sněmovny. Poslanci Pirátů

a ODS se obávají, že by o práci mohli

přijít Zavoralovi kritici a novináři, kteří se věnují kauzám Andreje Babiše.

Ředitel rozhlasu se jim snažil vysvětlit, že část rušených míst budou tvořit

neobsazené pozice, dále odejdou lidé

v důchodovém věku a rádio se rozloučí i s částí lidí, kteří mají termínované

smlouvy. Jakékoliv vyřizování účtů

striktně odmítl a  na  místě se ohradil

proti stylu a tónu, jakým se s ním poslanci bavili, protože se jim ani podle

zákona nezodpovídá. Zavorala na jednání doprovázela předsedkyně Rady

ČRo Hana Dohnálková, kterou tlak

zákonodárců zarazil také. „To nebyla

debata, ale atak,“ vyjádřila se.

René Zavoral musí

v rádiu propouštět.

Znepokojení poslanci

si ho pozvali na kobereček.

Vlevo je slavná

herečka Andie MacDowellová, vpravo její

„dvojnice“, která díky

službě Bezrealitky.cz

prodala svou skromnou garsonku…

Český portál pro přímý prodej a pronájem nemovitostí Bezrealitky.cz se při

své reklamní kampani dostal do  prekérní situace. Jeho služby na ilustrovaných vizuálech propagovala žena velmi

podobná americké herečce Andie MacDowellové. Upozornil na to jeden z uživatelů Facebooku. Podle zástupce české

společnosti byla postava herečky využita omylem a při schvalování vizuálů

si nikdo ničeho podezřelého nevšiml.

Firma už všechny vizuály s  postavou

herečky stáhla z  on-linu, billboardů

i citylightů. „Prostřednictvím agentury,

která nám vizuály a ilustrace připravovala, jí bude odeslána oficiální omluva,

neboť respektujeme její právo vědět,

jak celá situace vznikla,“ dodal Hendrik Meyer, ředitel Bezrealitky.cz.

4.

Pěnožrouti lákají

na čepovanou Kofolu

Kofola spouští letní aktivační kampaň

s  cílem posílit vnímání značky a  poukázat na „jedinečnost čepované varianty“. Protagonisty jsou Pěnožrouti, malé

potvůrky lačné po pěně. Je jich celkem

150 a  jsou součástí aplikace s  rozšířenou realitou, kterou stejně jako celou

kampaň připravila WMC Grey. „Cílem

bylo vytvořit jedinečný zážitek přímo

v místě konzumace,“ říká marketingová manažerka Lucia Tarbajovská. Pěnožrouty budou moci lidé chytat ve víc než

13 tisících provozoven v Česku i na Slovensku. Soutěží se i o lístky na festivaly.

Pokud uživatelé polapí třeba Pěnera of

Ostrava, mohou získat zdarma vstup

na hudební festival Colours of Ostrava.

5.

Seznam rozšiřuje investice

do médií, vstupuje do rádií

Internetová fi rma Seznam.cz koupila

67 procent v rádiích Expres a Classic.

Informaci přinesla ČTK s  odkazem

na  změny v  obchodním rejstříku. Podrobnosti však nechtěl Seznam ani

původní vlastníci komentovat. „Podrobnější informace o směřování obou

rádií, dalších změnách a plánech rádiové skupiny budou blíže představeny

na tiskové konferenci ve středu 13. 6.,“

řekl ČTK jeden z původních vlastníků

rádií David Šimoník. Seznam by měl

dodávat zpravodajství z produkce své

vlastní redakce. Expres FM je pražské metropolitní rádio se zaměřením

na  současnou hudbu. Jeho poslechovost byla loni 25 tisíc lidí denně. Classic Praha (dříve Classic FM) hraje klasickou a  fi lmovou hudbu doplněnou

o  pořady s  hudbou jazzovou, swingovou a muzikálovou.

4

MAM_2018_24_page_04-05.indd 4

6/8/2018 2:23:41 PM