HEADLINES
Lidé, kampaně a události,
o kterých musíte vědět.
1.
V Kofole věří, že
letošní léto se ponese
v duchu chytání
Pěnožroutů.
Rozhlas propustí až 120 lidí,
ostatním zvýší platy
2.
Část českých webů nešla
sdílet přes Twitter
Dva dny, od středy 6. června do pátku
8. června, nešly na Twitteru sdílet odkazy na Parlamentní listy a na sadu několika dalších, převážně proruských
a konspirativních serverů. Oficiální vysvětlení fi rma neposkytla, pravděpodobně šlo ale o zásah automatické antispamové kontroly. Cílené blokování
to zřejmě nebylo, protože řada jiných
serverů považovaných za dezinformační šla sdílet bez problémů a technické hlášení informovalo o porušení
smluvních podmínek Twitteru. Krátkodobý výpadek přesto stihl výrazně
podráždit nejen redakci Parlamentních listů, ale také mluvčího prezidenta – v obou případech došlo na tvrdá
obvinění z cenzury. „Bez emocí lze říci,
že počet lidí a organizací, kterým vadíme, překračuje hranice starého kontinentu,“ okomentoval situaci ředitel
Parlamentních listů Jan Holoubek.
Do konce září by se měl počet zaměstnanců veřejnoprávního Českého
rozhlasu snížit o 120 lidí. Momentálně dává rádio práci 1543 zaměstnancům a musí začít šetřit. Propouštění
se podle generálního ředitele Reného
Zavorala dotkne každé divize a ve výsledku má umožnit zvýšení platu zbývajícím pracovníkům. Díky tomu pak
má být Český rozhlas atraktivnější
na trhu práce. Dlouhodobě odkládané
3.
V české kampani byla
herečka z USA, prý omylem
snižování stavů je teď čím dál důležitější, protože příští rok hrozí rozhlasu
snížení příjmů o 120 milionů korun.
Stát totiž chce rozhlasu změnit odpočet DPH a zároveň neplánuje zvyšování poplatků. Rádio proto hledá úspory
ve vlastních řadách. O propouštění budou rozhodovat manažeři na prvním
stupni řízení. Ředitel zpravodajství
Jan Pokorný například musí zrušit kolem 25 míst. Oznámení hromadného
propouštění vyvolalo rozruch mezi
poslanci, kteří si generálního ředitele
pozvali do sněmovny. Poslanci Pirátů
a ODS se obávají, že by o práci mohli
přijít Zavoralovi kritici a novináři, kteří se věnují kauzám Andreje Babiše.
Ředitel rozhlasu se jim snažil vysvětlit, že část rušených míst budou tvořit
neobsazené pozice, dále odejdou lidé
v důchodovém věku a rádio se rozloučí i s částí lidí, kteří mají termínované
smlouvy. Jakékoliv vyřizování účtů
striktně odmítl a na místě se ohradil
proti stylu a tónu, jakým se s ním poslanci bavili, protože se jim ani podle
zákona nezodpovídá. Zavorala na jednání doprovázela předsedkyně Rady
ČRo Hana Dohnálková, kterou tlak
zákonodárců zarazil také. „To nebyla
debata, ale atak,“ vyjádřila se.
René Zavoral musí
v rádiu propouštět.
Znepokojení poslanci
si ho pozvali na kobereček.
Vlevo je slavná
herečka Andie MacDowellová, vpravo její
„dvojnice“, která díky
službě Bezrealitky.cz
prodala svou skromnou garsonku…
Český portál pro přímý prodej a pronájem nemovitostí Bezrealitky.cz se při
své reklamní kampani dostal do prekérní situace. Jeho služby na ilustrovaných vizuálech propagovala žena velmi
podobná americké herečce Andie MacDowellové. Upozornil na to jeden z uživatelů Facebooku. Podle zástupce české
společnosti byla postava herečky využita omylem a při schvalování vizuálů
si nikdo ničeho podezřelého nevšiml.
Firma už všechny vizuály s postavou
herečky stáhla z on-linu, billboardů
i citylightů. „Prostřednictvím agentury,
která nám vizuály a ilustrace připravovala, jí bude odeslána oficiální omluva,
neboť respektujeme její právo vědět,
jak celá situace vznikla,“ dodal Hendrik Meyer, ředitel Bezrealitky.cz.
4.
Pěnožrouti lákají
na čepovanou Kofolu
Kofola spouští letní aktivační kampaň
s cílem posílit vnímání značky a poukázat na „jedinečnost čepované varianty“. Protagonisty jsou Pěnožrouti, malé
potvůrky lačné po pěně. Je jich celkem
150 a jsou součástí aplikace s rozšířenou realitou, kterou stejně jako celou
kampaň připravila WMC Grey. „Cílem
bylo vytvořit jedinečný zážitek přímo
v místě konzumace,“ říká marketingová manažerka Lucia Tarbajovská. Pěnožrouty budou moci lidé chytat ve víc než
13 tisících provozoven v Česku i na Slovensku. Soutěží se i o lístky na festivaly.
Pokud uživatelé polapí třeba Pěnera of
Ostrava, mohou získat zdarma vstup
na hudební festival Colours of Ostrava.
5.
Seznam rozšiřuje investice
do médií, vstupuje do rádií
Internetová fi rma Seznam.cz koupila
67 procent v rádiích Expres a Classic.
Informaci přinesla ČTK s odkazem
na změny v obchodním rejstříku. Podrobnosti však nechtěl Seznam ani
původní vlastníci komentovat. „Podrobnější informace o směřování obou
rádií, dalších změnách a plánech rádiové skupiny budou blíže představeny
na tiskové konferenci ve středu 13. 6.,“
řekl ČTK jeden z původních vlastníků
rádií David Šimoník. Seznam by měl
dodávat zpravodajství z produkce své
vlastní redakce. Expres FM je pražské metropolitní rádio se zaměřením
na současnou hudbu. Jeho poslechovost byla loni 25 tisíc lidí denně. Classic Praha (dříve Classic FM) hraje klasickou a fi lmovou hudbu doplněnou
o pořady s hudbou jazzovou, swingovou a muzikálovou.
4
MAM_2018_24_page_04-05.indd 4
6/8/2018 2:23:41 PM