Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Stopka pro greenwashing, Soukupa v TV Barrandov, úbytek vody v přírodě i hledání generálního partner

❜❜ Evropský trh digitální reklamy dosáhl historického maxima, když v roce 2023 vzrostl o 11,1 procenta na hodnotu 81,7 miliardy britských liber. Podle srovnávací zprávy IAB Europe AdEX pro rok 2023 tak roste rychleji než americký, který přidal 7,3 procenta.

Radegast šetří vodu v přírodě

Pivovar Radegast plánuje jako první pivovar v Česku zadržet v krajině do roku 2030 více vody, než sám spotřebuje. Svého závazku chce dosáhnout podporou projektů na zadržování vody v krajině.

Do těch už investoval přes osm milionů korun a ve spolupráci s Lesy ČR letos podpoří dalších deset projektů na výstavbu či obnovu tůní po celé zemi. Vodu bude zadržovat také zlepšením vodozádržné schopnosti půdy, a to díky zavádění postupů regenerativního zemědělství.

Dopad jednotlivých opatření vyhodnotí Výzkumný ústav vodohospodářský T. G. Masaryka.


Penny je partner českého fotbalu

Řetězec Penny ze skupiny Rewe se nově stal generálním partnerem mužského i ženského národního týmu. Penny s českým fotbalem dosud spolupracovalo na mládežnické, regionální a gamingové úrovni.

Rozšířené partnerství, které bylo uzavřeno na dva roky s opcí, znamená, že mužská reprezentace získala po čtyřech letech od odchodu mobilního operátora T­‑Mobile generálního sponzora.

Podle informací iSport.cz má dát maloobchodní řetězec do fotbalu 30 milionů korun ročně. „Penny do českého fotbalu vstoupilo poměrně nedávno a s partnerstvím na nižších úrovních projevilo spokojenost. Po pozitivních jednáních došlo k zásadnímu posunu na nejvyšší úroveň,“ uvedl Petr Fousek, předseda Fotbalové asociace ČR a představenstva společnosti STES, která spravuje obchodní a marketingová práva reprezentace.

 

Frenštát má nové logo a identitu

Město Frenštát pod Radhoštěm představilo své nové logo a vizuální identitu z dílny brněnské design & digital agentury Unifer. Cílem spolupráce bylo vytvořit originální, moderní, srozumitelnou a nezaměnitelnou vizuální prezentaci.

Nové logo je inspirováno tradičními symboly města a jeho okolí. V logu lze rozpoznat nejen Beskydské vrcholky, kapli sv. Cyrila a Metoděje na Radhošti, ale také podloubí radnice nebo rohy boha Radegasta, patrona celého regionu.


Košík zahajuje sezonu grilování

Košík.cz kampaní startuje grilovací sezonu. Chce být vidět hlavně v digitálu, zapojí influencery a zaměří se i na nové regiony. Úpravy se dočkal též klíčový spot, s nímž Košík pracuje v průběhu celého roku. Firma počítá se dvěma sadami digitálních 15sekundových spotů, doplněných o klíčový vizuál pro bannery. Pracovat s nimi bude také na Slovensku, kde se Košík představil na začátku tohoto měsíce.

Součástí kampaně je rovněž „microsite“, která vedle výběru produktů přináší také rady pro „grillmastery“. Recepty pro ni budou vznikat ve spolupráci s influencerkou Aničkou z Receptů od Aničky, samotnou kampaň podpoří také Karolína Four nebo Domi Pokludová.


Soukup přišel o TV Barrandov

Český mediální trh má nového hráče. Je jím obchodník s pohledávkami Jan Čermák, který dokázal získat absolutní kontrolu nad TV Barrandov. Éra jejího dosavadního majitele  Jaromíra Soukupa skončila.

Ke klíčovému momentu došlo už před měsícem na valné hromadě (až nyní z ní byl publikován zápis). Díky fondu IFIS se podařilo odvolat Soukupa z představenstva, když ho nahradil právě Čermák. Zároveň bývalou provozní ředitelku agentury Médea Jitku Věkovou vyměnila v dozorčí radě Čermákova manažerka Andrea Geyer.

Podle Deníku N šlo o dlouho chystaný plán, který vznikl poté, co se Soukup zavázal, že pokud za něj Čermák uhradí některé pohledávky, připadne mu zbývající 50procentní podíl. „Prodávat to nyní nechceme, to bychom se připravili o hlavní potenciál. Za rok dva, až se podaří zvednout sledovanost ze současných necelých tří procent na zhruba pět sedm, bychom to prodali,“ řekl Čermák Deníku N.


Dáváme stop greenwashingu

Pod hashtagem #stopgreenwashing se v MAM klubu uskutečnil první z workshopů nazvaný Greenwashing & Green Claims: nová legislativa, nová pravidla. 

Sérii přednášek odstartovala šéfredaktorka Marketing & Media Radana Čechová, která účastníky uvedla do problematiky s pomocí praktických ukázek, návodů i „checklistů“. Ivana Hekerle a Jana Bábiková z poradenské společnosti CIRA Advisory, jež workshop s MAM spolupořádá, dodaly, jak se v pravidlech komunikace udržitelnosti projeví nová legislativa EU. Nevydařené kampaně a jejich dopady na značky pak ukázal redaktor MAM Jakub Křešnička.

Živá diskuse s účastníky mimo jiné probrala, jak se zodpovědnost za greenwashing projevuje do dodavatelského řetězce marketingu a komunikace, a naznačila tak směr dalších akcí, které se tématu budou věnovat. Další z workshopů se školením se bude konat 26. června. ■

25/2024
Marketing & Media 25/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

6/17/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Article Stopka pro greenwashing, Soukupa v TV Barrandov, úbytek vody v přírodě i hledání generálního partner waiting for thumbnails …

Sending statistics … done (609 ms)

Rendering Stopka pro greenwashing, Soukupa v TV Barrandov, úbytek vody v přírodě i hledání generálního partner (353909): (2/2) (2 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i9105/item1124884-small.jpg

 i9105/item1124893-small.jpg

 p56/vth456423-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg[p1]

 r40/vth500924-0.jpg[p1]

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i9105/vth456745-1.jpg

 i9105/vth456746-1.jpg