V sousedním Polsku v minuém týdnu finišovala kampaň před prezidentskými volbami, které proběhly v neděli. Rozhodne se mezi stávajícím prezidentem Andrzejem Dudou a jeho vyzyvatelem z řad opozice a starostou Varšavy Rafałem Trzaskowskim. Ten odmítl účast v televizní debatě na státní televizi TVP, protože podle něj by debata byla vedena ve prospěch jeho protikandidáta, jelikož TVP podporuje Dudovu kampaň a je pod vlivem vládnoucí strany Právo a Spravedlnost. Stejný krok však učinil i sám Duda v případě pozvání do debaty na soukromé stanici TVN. Trzaskowski pak soupeři nabídl další média, jak provládní TVP a wPolityce, tak i spíše opoziční TVN a Gazeta Wyborcza. Přesto ke společnému vystoupení nedošlo a diváci u obrazovek tak mohli sledovat „debatu“, která byla monologem kandidáta. Podle zprávy Wirtualne Media se na Dudu dívaly na TVP přes tři miliony Poláků, soupěř Trzaskowski měl na TVN přes dva miliony diváků. Oba kandidáti se před diváky neutkali tváří v tvář, což je u takové události, jako prezidentská volba, určitě unikátní. Šance obou byly podle průzkumů těsně před volbami naprosto vyrovnané.
Na kampaň s populárním dědou Homolkou v podání nezapomenutelného herce Josefa Šebánka z trilogie o rodině Homolkových vsadil Plzeňský Prazdroj s kreativní agenturou VCCP Prague v kampani Chuť zážitků pro značku Birell. V novém spotu chce VCCP ukázat explozi emocí, které nyní lidé po několikaměsíčních peripetiích znovu mohou venku zažívat. Využívá k tomu slavné ódy dědy Homolky o tom, že příroda je chrám. Koncept navazuje na strategii komunikace značky, jejímž mottem je „Chuť zážitků“. Spot v délce 30 vteřin byl nasazen v Čechách a na Slovensku. O produkci se postarali Armada Films a režie se chopil Tomáš Řehořek.
Na Václavském náměstí 55 byla začátkem července otevřena gelateria Grom. Jde o první prodejnu této značky v některé z bývalých zemí východního bloku. Svou řemeslnou zmrzlinu vyráběnou z kvalitních ingrediencí a bez použití barviv, aromat či konzervačních látek se dva kamarádi Federico Grom a Guido Martinetti rozhodli vyrábět v roce 2003 v italském Turíně. Zmrzliny Grom si zakládají na kvalitních ingrediencích, z nichž některé pocházejí z vlastní orga-
nické farmy Mura Mura v Piemontu, čokoládu dováží z Ekvádoru, pistácie z Blízkého východu. S konceptem byli zakladatelé tak uspěšní, že značku v roce 2015 koupil globální gigant Unilever. Lidé si ji mohou vychutnat od New Yorku přes Paříž až po Dubaj, celkem jde o více než 60 měst. Na českém trhu je značka dostupná už přes půl roku, kelímky se dají koupit například v prodejnách Albert, Tesco nebo Marks & Spencer. Objednat si je zákazníci mohou také přes Rohlík.cz nebo Dámejídlo.cz. V Praze bude Grom konkurovat dražším zmrzlinárnám Crème de la Crème, Puro a Angelato.
Rada ČTK opět kompletní Posledním členem Rady české tiskové kanceláře byl zvolen Aleš Mareček navržený poslaneckým klubem ČSSD. Ve funkci nahradil Michaelu Marksovou, která se stala politickou náměstkyní ministra zahraničí Tomáše Petříčka. Sedmičlenná Rada ČTK je tak opět kompletní. Sněmovna nezvolila poslední dva členy v Radě českého rozhlasu ani posledního člena Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Inzerce
05
Grom na Václaváku
ZPRÁVY
Šebánek, příroda a Birrell
Foto: GROM / UNILEVER
Polská debata jako monolog