Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Wendy’s vstoupí na český trh, kde KFC slaví už 30 let. Allegro sjednocuje identitu a Knowlimits je p

❜❜ Téměř polovinu všech pracovních úkolů nyní zaměstnanci svěřují AI, přičemž se cítí nejlépe, když s umělou inteligencí přímo spolupracují. Ukázal to průzkum společnosti Salesforce s 6000 respondenty z celého světa.


Knowlimits potřetí největší mediálkou

Nezávislá agentura Knowlimits si podle reportu společnosti COMvergence potřetí za sebou zajistila pozici největší mediální agentury v Česku. V roce 2023 dosáhla celkového objemu mediálních služeb ve výši 192 milionů dolarů, když meziročně zaznamenala nárůst tržeb o 1,3 procenta. 

Druhá příčka patří OMD ze skupiny Omnicom Media (151 mil.), o třetí se dělí PHD ze stejné skupiny a EssenceMediacom (GroupM), jejichž obrat činil 119 milionů dolarů. 

KFC slaví 30 let na českém trhu

KFC letos slaví třicet let na českém trhu. V návaznosti na kulaté výročí uvádí od konce června kampaň „Byli jsme u toho, když…“. Zákazníci se mohou těšit na speciální akce, soutěže a na další nově otevřené restaurace.

První restaurace s plukovníkem Sandersem v logu byla otevřena 22. prosince 1994 ve Vodičkově ulici v Praze. A i když v té době nebylo KFC prvním řetězcem tohoto typu na trhu, dnes se může pochlubit největším počtem restaurací. Po celé České republice jich stojí už 127, a to jak ve velkých městech, tak i těch menších, ale i na důležitých silničních tazích či v obchodních centrech. 

Právě kampaň s názvem „Byli jsme u toho, když…“ odkazuje na fakt, jak dlouhou dobu už tu KFC společně s Čechy je. Vyjadřuje to pomocí významných momentů, které se za dobu působení KFC v Česku odehrály.

Za kreativním konceptem a jeho realizací stojí agentura Fuse, se kterou KFC dlouhodobě spolupracuje. Na kreativě se podílela i agentura PHD.



Allegro sjednocuje název a identitu

Logistický operátor Wedo by Allegro se mění na One by Allegro. Společnost tak sjednocuje název a identitu značky na všech trzích, a to s cílem přinést lepší služby zákazníkům i obchodníkům. Rebranding přichází souběžně s uvedením One Boxů, tedy vlastních výdejních boxů, na český trh. Síť již nyní čítá po celé České republice více než 140 výdejních boxů.

Cílem nově vybudované sítě je primárně zlepšení kvality poskytovaných služeb spojených s nakupováním na platformě Allegro, zákazníci se totiž mohou díky boxům těšit na rychlejší a pohodlnější doručení svých objednávek.

První One Box byl nainstalován na pražském Smíchově, zatím poslední pak v Praze Ďáblicích. One Boxy doplňují stávající síť výdejních boxů a míst, kam společnost WE|DO své zásilky doručuje. Počet míst, kde si čeští zákazníci mohou své objednávky z platformy Allegro i mimo ni vyzvednout, se tak zvýší na více než 3840.


Značky mají velký zájem o Česko

Na tuzemský maloobchodní trh za prvních šest měsíců letošního roku vstoupilo rekordních 20 značek, nejčastěji šlo o kosmetiku a gastronomické koncepty.

Nejvýznamnějším vstupem na český trh byly v prvním pololetí značky Balmain Hair Couture, Parfums Christian Dior a Le Labo, které patří do luxusního segmentu. V sekci kosmetiky dále vstoupily značky Sister’s Aroma z Ukrajiny a Spa Ceylon ze Srí Lanky. Ty patří mezi dvacítku brandů, které se nově objevily na českém trhu, což je za prvních šest měsíců rekordní číslo, uvádí společnost Cushman & Wakefield. Z 20 značek jich 19 otevřelo v Praze, pouze jedna v outletovém centru v moravských Hatích. 

Wendy’s vstoupí na český trh

Globální značka restaurací rychlého občerstvení Wendy’s se sídlem v USA oznámila v úterý 9. července plány na vstup na český trh.

Česko bude v první vlně zemí plánované evropské expanze. V Evropě dosud působila jen ve Velké Británii, ale nyní se chystá rozšířit vedle Česka i do dalších zemí. Během dekády chce otevřít stovky restaurací.

Češi a sítě: jsme nad průměrem EU

Devět z deseti Čechů používá internet, zvyšuje se počet online nakupujících a ve využívání sociálních sítí je česká populace šest procent nad EU.

Mezi roky 2019 a 2023 přibylo 1,4 milionu nových lidí, kteří nakupují na internetu. Loni byl největší růst překvapivě ve skupině 18—24 let. Šlo o 100 tisíc nově nakupujících z generace Z. V ostatních věkových skupinách nedošlo k významějšímu růstu. Co se týká sítí, pak při srovnání let 2022 a 2023 došlo k velkému nárůstu uživatelů Instagramu (o 18−20 procent) a TikToku (o 12 procent). YouTube zasahuje 95 procent internetové populace a je lídrem. 

„Facebook dosáhl svého maxima v rámci střední a mladší věkové populace a zasahuje kolem 5,5 milionu lidí. Vidíme jasný trend snižování zásahu v rámci mladých do 25 let. Facebook roste zejména u nejstarší věkové populace,“ komentoval zprávu agentury LCG New Media její výkonný ředitel Vojtěch Lambert. ■

29/2024
Marketing & Media 29/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

7/15/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Article Wendy’s vstoupí na český trh, kde KFC slaví už 30 let. Allegro sjednocuje identitu a Knowlimits je p waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Wendy’s vstoupí na český trh, kde KFC slaví už 30 let. Allegro sjednocuje identitu a Knowlimits je p (358496): (3/3) (2 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i9202/item1133907-small.jpg

 i9202/item1133908-small.jpg

 i9202/item1133911-small.jpg

 p56/vth462126-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg[p1]

 r40/vth505579-0.jpg[p1]

 r40/vth500924-0.jpg[p1]

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i9202/vth462161-1.jpg

 i9202/vth462162-1.jpg