Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Záplava komentářů i tvrzení

Jen vyšlo předchozí dvojčíslo Marketing & Media, byla slavnostně představena nástupová kolekce pro olympiádu v Paříži. Rázem snad všichni Češi na chvíli odložili stranou expertízu na fotbal, aby se stali ne-li módními policisty, tak rovnou návrháři se specializací na pojetí národní symboliky. A tu národní hrdost leckteří neváhali „sportovně“ zdůraznit vulgaritami opepřenými rasismem, xenofobií i homofobií. Komentáře musely sportovce vyloženě nabíjet nadšením do reprezentace tak milých fanoušků. Alespoň český T-Mobile se ozval a konečně se také viditelněji opřel do boje proti nenávistným projevům, který už několik let ukázkově vede sesterský Slovak Telekom nebo německá matka Deutsche Telekom. Co na to říká Český olympijský výbor, si můžete přečíst na straně 14 aktuálního vydání.

Ale dějí se i důležitější věci, než je kolekce pro jeden slavnostní den. Třeba postupy týkající se udržitelnosti. Té se mimochodem v MAM věnujeme od dob, kdy nám ještě chodily „olympijským komentářům“ podobné reakce, proč vůbec mrháme prostorem na takový „pomíjivý trend“. Jak upozorňujeme v hlavním tématu tohoto vydání, které začíná na straně osm, mílovými kroky se blíží nová směrnice EU o zelených tvrzeních. A ta si důrazně došlápne na všechny marketingové hříchy, kterých se značky a agentury dopouštějí nevědomě i cíleně. Kdo bude chtít oslovovat svou udržitelností, nebo už jen naznačovat, bude ji muset umět pořádně dokázat. Je to tak náročné a zabíhá do tolika oblastí, že z toho může člověk problematikou nepolíbený vcelku snadno „zezelenat“. Na trhu je zájem to pochopit, jak mimo jiné ukazují workshopy MAM s CIRA Advisory, vždy plané a s živou diskusí. Další je naplánovaný na 21. srpen, tak si ho nenechte ujít.


Jakub Křešnička

redaktor

29/2024
Marketing & Media 29/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

7/15/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Sending statistics …

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 p56/vth462126-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg

 r40/vth500935-0.jpg

 r40/vth497596-0.jpg

 r40/vth497604-0.jpg

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i9202/vth462127-1.jpg

 i9202/vth462158-1.jpg