Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Oslavujme s kytkou, ale i s mozkem

Na začátku stál nápad, který jistě nebyl nijak špatný — připomenout výročí legendárních tenisek SL72. Ani volba spojit kampaň s krásnou a úspěšnou ženou nebyla zlá. Jenže to by nesměla být dáma netající se svou kritikou Izraele, často hraniční. A právě tady se začal rodit nový kontext, který od nevinné oslavy ikonických kecek obrátil pozornost k 11 zavražděným izraelským sportovcům z mnichovské olympiády v roce 1972. 

Je na každé značce, s kým chce být v očích veřejnosti spojovaná, ale propojit do jednoho vizuálu tuto tragédii s propalestinskou aktivistkou je skutečně marketingový „majstrštyk“. Zajímalo by mě, čím bylo selhání způsobeno. Stojí za ním ignorace (současné) geopolitické situace, neznalost historie, život v bezpečné bublině „global marketing department“ kdesi v „headquarters“? Nedozvím se to. Tím, kde se ztrácí mozek marketérů mezi reálným životem a jejich notebookem, se zabývali jiní, znalejší, ale obávám se, že uspokojivou odpověď dosud nemáme. Adidas se omluvil, Hadid zvažuje žalobu, Adidas se omluvil podruhé. Uvidíme, co bude.

Možná bychom ale měli pozornost obrátit jinam. Na letošní olympiádě výrobce obuvi On Holding více než ztrojnásobil počet sportovců, které obul. Ačkoli jich je zatím v disciplínách lehké atletiky, triatlonu a tenisu šestašedesát, značka se stává velkým konkurentem Nike i Adidasu. Jak se tomuto švýcarskému brandu podařilo probojovat na výsluní, si přečtete v následujícím dvojčísle MAM 3233/2024. Tento týden se v oblasti sportu určitě inspirujte myšlenkami z rozhovoru s Petrou Hájkovou z Rouvy. Čeká na vás ale také aktuální mediální téma o retail médiích nebo studie o tom, jak využívání AI dokáže „zploštit“ kreativitu v týmu. Přeji vám s MAM dobrou zábavu.


Radana Čechová
šéfredaktorka

31/2024
Marketing & Media 31/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

7/28/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Sending statistics …

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 p56/vth464026-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg

 r40/vth500935-0.jpg

 r40/vth497596-0.jpg

 r40/vth497604-0.jpg

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i9268/vth464027-1.jpg

 i9268/vth464152-1.jpg