Doporučujeme

Editorial

DVA TÝDNY VE SVĚTĚ BYZNYSOVÉ KOMUNIKACE

Stručná zpráva o střídání stráží v letenské redakci MAMu

Nejdůležitější události sleduje, komentuje a do souvislostí zasazuje Filip Rožánek. str. 6—7

SCÉNA

T

DESTINAČNÍ MARKETING

Jak přilákat turisty a cestovatele a jak zajistit, aby chtěli přijet znovu, zjiš'toval Jiří Hořčica. str. 8—15

TÉMA

SPORTOVCI COBY SUPERNOVY MARKETINGU

Proč česká sportovní scéna nezrodila obchodní zázrak, jakým je Cristiano Ronaldo, ví Martina Vincencová. str. 18— 21

TREND

SPOR O PODOBU MARKETINGU KVIFF POKRAČUJE

Do diskuze o efektivitě marketingu KVIFF vstupuje byznysmen z holdingu Accolade Milan Kratina. str. 16 — 17

NÁZORY

FESTIVALOVÉ „NA ZDRAVÍ!“ Jak se firmy pokoušejí zapůsobit na návštěvníky letních festivalů, sledoval Jan Klika.

Ondřej Fér, šéfredaktor Pište nám na adresu [email protected]

str. 22—23

RETAIL

SEDMDESÁT LET FENOMENÁLNÍHO LAND ROVERU Příběh značky, kterou miluje anglická královna i umělecké osobnosti, popsal Štěpán Bruner.

BRAND STORY

Číslo týdne

60

Tolik nových provozoven otevře ve Velké Británii řetězec Tesco. Vize „New Tesco“ si klade za cíl zastavit razantní nástup diskontů Lidl a Aldi.

03

str. 26 — 27

Encyklopedie tvrdí o editorialu následující: „Jde o sdělení programových cílů redakce, první článek v časopise. Šéfredaktor či známá osobnost se obrací ke čtenářům. Píše o tom, co je v čísle periodika obsaženo, nebo píše úvahu na aktuální téma, nebo jde o úvodní slovo osobnosti či její zkušenost nebo příběh ze života.“ Dovolím si tvrdit, že tato definice není úplná. Editorial je především článek, na který se při výrobě časopisu uzávěrku co uzávěrku čeká. Šéfredaktoři tvrdí, že čekají do poslední chvíle, aby udrželi příslovečný prst na tepu doby. Toto vysvětlení svědčí o značné kreativitě při vymýšlení výmluv, faktem ale je, že šéfredaktor se k psaní editorialu jednoduše nedostane dřív, než za minutu dvanáct. Tento editorial se rodil bez zpoždění. Mohou za to události, které se v uplynulých dvou týdnech odehrály přímo v letenské redakci časopisu Marketing & Media. Dlouholetý šéfredaktor Filip Rožánek se ujal vedení digitálních aktivit MAMu. Neumím si představit lepší volbu. Filip je prostě člověk, který se pro digitál narodil. Je na místě mu tady poděkovat za péči a odbornost, s níž Marketing & Media vedl, i za to, že časopis provedl složitým přechodem k novému vydavateli na začátku letošního roku. Změna, která se udála ve vedení MAMu, s sebou nepřináší žádnou revoluci. Představuje pokračování změn, které redakce společně s Filipem Rožánkem zahájila. Marketing & Media si dlouhodobě drží pozici autoritativního oborového média. Naším současným cílem je otevřít MAM jako informační platformu i místo pro kritické přemýšlení o světě byznysové komunikace širšímu čtenářskému okruhu. Souběžně s tištěným MAMem a jeho digitálními podobami se budeme věnovat také pořádání konferencí, workskopů a oborových setkání. Domníváme se, že umožnit lidem, kteří se pohybují v komunikační branži, aby se setkávali v otevřené a profesionální atmosféře, je mimořádně důležité. Ostatně už na podzim se v pražském DOXu uskuteční konference Forum Media, na kterou vás srdečně zvu. Přeji vám příjemné dny,

MAM_2018_31_page_02-03.indd 3

7/27/2018 6:31:39 PM