Diváci se mohou těšit na show
v hale i před O2 arenou. Podaří se
nastartovat vlnu zájmu o basketbal?
The Gray Man dělá reklamu Praze
i značkám. Stranger Things oživuje
produkty, rekordmanem je Kancl.
REBELOVÉ, KTEŘÍ VYTVOŘILI
NESKUTEČNÝ LOVEBRAND
ZNAČKA
str. 6 –7
Letos je to 60 let, co se konzistentně
a nezadržitelně celým světem valí
značka Rolling Stones.
KAMPAŇ DATARTU ZLIDOVĚLA
Podle CMO Datartu Lenky
Mastešové se „slovník“ zánovního
komunikačního konceptu od WMC
Grey ujal a v covidu byl oporou.
RETAIL
str. 19
STAVÍME GLOBÁLNÍ ZNAČKU
OD ZÁKLADŮ
ZNAČKA
str. 14 –15
Chceme vystupovat z řady, říká šéf
nového interního kreativního týmu
Kiwi.com Christophe Wechsler.
str. 24 –25
Foto na titulní straně: BOHUMIL POSPÍŠIL
PŘÍPADOVÁ STUDIE
Nové klienty, milionové investice
i hlavní cenu soutěže Lemur získal
projekt investiční gramotnosti.
Pavel Hejkrlík
redaktor
Číslo týdne
str. 20 –21
INVESTICE DO INDEXU SE
PLATFORMĚ PORTU VYPLATILA
Německo-Kazachstán. Přímý
přenos z nej zápasu české ligy tak
musel ustoupit elektronické tužce
rozebírající hru Kazachů a jejich
přechod středního pásma… Snad
se basketbal časem dočká i větší
viditelnosti a důstojnějšího zastoupení v televizním vysílání.
Tuzemský basketbal ale zcela
nepochybně doplácí na fakt, že
jak v ženské, tak i mužské lize
jsou povětšinou vítězové dopředu
jasní. Ať už šlo v minulosti o dominanci brněnských Žabovřesk, které posléze nahradil další hegemon
USK Praha. Podobně v mužské
lize získal letos Nymburk třináctý
ligový titul v řadě. Stále stejný příběh dokola totiž fanouška na větší
emoční jízdu nezavede a ač to
nezní logicky, dominancí jednoho
týmu prostě z pohledu atraktivity
liga nenávratně trpí.
Dokud domácí ligy nenabídnou divákům (a samozřejmě
i sponzorům) napětí a soupeření
či právě příběhy „outsiderů“,
z nichž může vyjít více vítězů,
je celý basketbal jako produkt
nucen zůstat alespoň na domácí
scéně bohužel už z podstaty pod
svým potenciálem. A nadále bude
prohrávat s tužkou a Kazachy. Je
to bezesporu škoda, když z i tak
malé země se umí hráči dostat do
miliardářské NBA…
200 mil.
eur navíc investoval Unilever globálně do marketingu a značek
během prvního letošního pololetí, posunul tak celkové roční výdaje
na částku 3,7 miliardy eur. Tuto strategii si hodlá udržet i v druhé
polovině roku s tím, že důraz bude klást také na digitální marketing.
03
KDYŽ SE V TELEVIZI BLÝSKNE
PRODUCT PLACEMENT
MEDIA
str. 8 –11
Letos v září se Česko dočká po
mnoha desetiletích vrcholné
basketbalové akce. Snad se výjimečné generaci kolem Tomáše
Satoranského podaří překonat
očekávání a třeba napsat další
český příběh sportovní Popelky.
Fotbalisté jej dokázali stvořit
během ME v Anglii v roce 1996,
kde tým postoupil z těžké skupiny
a prohrál až ve finále s Německem
díky pravidlu „zlatého gólu“,
které k naší smůle platilo jen na
tehdejším šampionátě. Stejně
tak o dva roky později hokejová
pohádka party z Nagana, která
v nejtěžší světové konkurenci tehdy dokázala vybojovat senzační
zlato. Vlajky visící z aut i škol či
obchodů, holení Slávy Lenera
a tiskovka po příletu v Praze,
Poborského lahůdkový dloubák,
Kadlecova penalta či Svobodova
bomba do šibenice proti Rusům.
Oba příběhy „outsiderů“, kteří
navzdory předpokladům dokázali týmovým pojetím a neskutečným odhodláním uspět, zcela po
zásluze ve vzpomínkách dominují. Ve své době udělaly reprezentaci „mladé“ České republiky ve
světě jméno.
Když letos vysílala ČT přenosy z finále mezi Nymburkem
a Opavou, museli si basketbalu
lační diváci počkat půl hodiny od
začátku živého přenosu. Na ČT
Sport totiž běželo studio k „zásadnímu“ zápasu MS v hokeji
EDITORIAL
SPORTOVNÍ MARKETING
ME V PRAZE: DOMÁCÍ VRCHOL
SPORTOVNÍ SEZONY
Basketu chybí
příběh Popelky