Diváci se mohou těšit na show

v hale i před O2 arenou. Podaří se

nastartovat vlnu zájmu o basketbal?

The Gray Man dělá reklamu Praze

i značkám. Stranger Things oživuje

produkty, rekordmanem je Kancl.

REBELOVÉ, KTEŘÍ VYTVOŘILI

NESKUTEČNÝ LOVEBRAND

ZNAČKA

str. 6 –7

Letos je to 60 let, co se konzistentně

a nezadržitelně celým světem valí

značka Rolling Stones.

KAMPAŇ DATARTU ZLIDOVĚLA

Podle CMO Datartu Lenky

Mastešové se „slovník“ zánovního

komunikačního konceptu od WMC

Grey ujal a v covidu byl oporou.

RETAIL

str. 19

STAVÍME GLOBÁLNÍ ZNAČKU

OD ZÁKLADŮ

ZNAČKA

str. 14 –15

Chceme vystupovat z řady, říká šéf

nového interního kreativního týmu

Kiwi.com Christophe Wechsler.

str. 24 –25

Foto na titulní straně: BOHUMIL POSPÍŠIL

PŘÍPADOVÁ STUDIE

Nové klienty, milionové investice

i hlavní cenu soutěže Lemur získal

projekt investiční gramotnosti.

Pavel Hejkrlík

redaktor

Číslo týdne

str. 20 –21

INVESTICE DO INDEXU SE

PLATFORMĚ PORTU VYPLATILA

Německo-Kazachstán. Přímý

přenos z nej zápasu české ligy tak

musel ustoupit elektronické tužce

rozebírající hru Kazachů a jejich

přechod středního pásma… Snad

se basketbal časem dočká i větší

viditelnosti a důstojnějšího zastoupení v televizním vysílání.

Tuzemský basketbal ale zcela

nepochybně doplácí na fakt, že

jak v ženské, tak i mužské lize

jsou povětšinou vítězové dopředu

jasní. Ať už šlo v minulosti o dominanci brněnských Žabovřesk, které posléze nahradil další hegemon

USK Praha. Podobně v mužské

lize získal letos Nymburk třináctý

ligový titul v řadě. Stále stejný příběh dokola totiž fanouška na větší

emoční jízdu nezavede a ač to

nezní logicky, dominancí jednoho

týmu prostě z pohledu atraktivity

liga nenávratně trpí.

Dokud domácí ligy nenabídnou divákům (a samozřejmě

i sponzorům) napětí a soupeření

či právě příběhy „outsiderů“,

z nichž může vyjít více vítězů,

je celý basketbal jako produkt

nucen zůstat alespoň na domácí

scéně bohužel už z podstaty pod

svým potenciálem. A nadále bude

prohrávat s tužkou a Kazachy. Je

to bezesporu škoda, když z i tak

malé země se umí hráči dostat do

miliardářské NBA…

200 mil.

eur navíc investoval Unilever globálně do marketingu a značek

během prvního letošního pololetí, posunul tak celkové roční výdaje

na částku 3,7 miliardy eur. Tuto strategii si hodlá udržet i v druhé

polovině roku s tím, že důraz bude klást také na digitální marketing.

03

KDYŽ SE V TELEVIZI BLÝSKNE

PRODUCT PLACEMENT

MEDIA

str. 8 –11

Letos v září se Česko dočká po

mnoha desetiletích vrcholné

basketbalové akce. Snad se výjimečné generaci kolem Tomáše

Satoranského podaří překonat

očekávání a třeba napsat další

český příběh sportovní Popelky.

Fotbalisté jej dokázali stvořit

během ME v Anglii v roce 1996,

kde tým postoupil z těžké skupiny

a prohrál až ve finále s Německem

díky pravidlu „zlatého gólu“,

které k naší smůle platilo jen na

tehdejším šampionátě. Stejně

tak o dva roky později hokejová

pohádka party z Nagana, která

v nejtěžší světové konkurenci tehdy dokázala vybojovat senzační

zlato. Vlajky visící z aut i škol či

obchodů, holení Slávy Lenera

a tiskovka po příletu v Praze,

Poborského lahůdkový dloubák,

Kadlecova penalta či Svobodova

bomba do šibenice proti Rusům.

Oba příběhy „outsiderů“, kteří

navzdory předpokladům dokázali týmovým pojetím a neskutečným odhodláním uspět, zcela po

zásluze ve vzpomínkách dominují. Ve své době udělaly reprezentaci „mladé“ České republiky ve

světě jméno.

Když letos vysílala ČT přenosy z finále mezi Nymburkem

a Opavou, museli si basketbalu

lační diváci počkat půl hodiny od

začátku živého přenosu. Na ČT

Sport totiž běželo studio k „zásadnímu“ zápasu MS v hokeji

EDITORIAL

SPORTOVNÍ MARKETING

ME V PRAZE: DOMÁCÍ VRCHOL

SPORTOVNÍ SEZONY

Basketu chybí

příběh Popelky