MARKETING & MEDIA

Ⓣ Média a trh

Nastal čas změnit mediální tendry?

Počet mediálních tendrů meziročně roste

dvojciferným tempem. Výběrová řízení jsou

delší, nákladnější. Jak z toho ven?

str. 18–13

Zadavatelé a značky

Když nemáte pozornost, dejte tam Hitlera

Čas od času značky podlehají pokusu vytěžit

Hitlera, po Kefírerovi přichází Dick-tator.

str. 6–7

Zadavatelé a značky

Díky vylepšené realitě

si navrhnete pokoj z gauče

Začínáme pracovat s uživatelským obsahem

a příští rok spustíme AR nástroj v aplikaci,

říká Charlotte Miles, šéfka marketingu Ikey

str. 14–17

Kreativita a kampaně

Jedna notifikace oslovila miliony

Doručovací službě PedidosYa se podařilo

ovládnout argentinské oslavy po katarském

mistrovství světa ve fotbale.

str. 18–19

Zadavatelé a značky

Od televize ustupujeme, je nákladná

a má pro nás stále menší zásah

Jak moc změní po třiceti letech Dino Toys

svou marketingovou strategii, prozrazuje

v rozhovoru šéf firmy Jan Šlemín.

Kazmo, hoď ho

do stroje!

„Kazmův film je celovečerní masturbací. Je to

nejfádnější film všech dob. Bublina praskla,“

píší kritici o celovečerní Onemanshow Kamila

Bartoška. Jejich profese jim velí hodnotit produkt,

jehož předpremiéru sledovali v sále spolu s bijcem

Vémolou či lobbistou Rittigem. „Jet set na druhou,

že se toho Ivan Jonák nedožil!“ poznamenal k obecenstvu Vilém Rubeš.

Přitom to, co z hlediska filmařiny viděli a do

čeho se snažili co nejpichlavěji trefit, produkt

nebyl. Produkt je to všechno okolo, možná

i včetně marketingu, a samotný snímek je jen

nástrojem, jak celou show aspoň z části zaplatit.

Jako se Luděk Sobota ve filmu Jáchyme, hoď ho do

stroje vrací do biografu, aby se naučil prát, mají se

fanoušci Kazmovo kejklí (a také drobného hazardu) vracet před plátno, aby rozluštili šifru.

Bude to stačit na pokrytí údajně 70milionového rozpočtu? Pokud ano, byla by to možná první

epizoda Onemanshow, která skončí v plusu. Že

finanční stránka projektu nikdy nebyla jeho silnou

stránkou, přiznal před třemi lety po svém odchodu režisér Markus Krug, který stál za příběhovými

linkami stuntů a byl tím, kdo z hlediska morálních

věcí držel nohu na brzdě.

Film měl premiéru ve čtvrtek a první zprávy

hovořily o velkém zájmu. Do sálů se přelila masivní

pozornost, kterou si budováním příběhu dokázal

Kazma vybudovat na sociálních sítích, obcházením

populárních podcastů, „crinch“ vystoupením ve

Snídani s Novou či těžko uvěřitelnou reportáží na

Primě o záhadných kamenech kdesi na louce.

Co to vypovídá? Nic nového — když dokážete

uvařit dobrou omáčku, a může to být i v Prostřenu, vaše cílovka dokáže sníst i kamenné knedlíky.

A ještě při tom mlaskat.

Petr Žaloudek

redaktor

Titulní strana: Radana Čechová, Rudolf Novák, foto: iStock

str. 20–22

Média a trh

Disney vyhlíží lepší budoucnost

Skupina Disney za třetí finanční čtvrtletí

zvýšila tržby, ale spadla do ztráty.

str. 23

Kreativita a kampaně

Testování II.: balancování

mezi nudou a přehlcením

Raději spot zkraťte a stavte jen na

silných momentech, ušetříte a budete

srozumitelnější.

str. 24–25

8%

Číslo týdne

je tempo, jakým na profilech v síti

LinkedIn přibývají dovednosti související

s AI (únor 2022 – červen 2023). Počet

uživatelů s AI dovednostmi je oproti roku

2016 devítinásobný. (Zdroj: LinkedIn,

Future of Work, srpen 2023.)