MARKETING & MEDIA
Ⓣ Média a trh
Nastal čas změnit mediální tendry?
Počet mediálních tendrů meziročně roste
dvojciferným tempem. Výběrová řízení jsou
delší, nákladnější. Jak z toho ven?
str. 18–13
Zadavatelé a značky
Když nemáte pozornost, dejte tam Hitlera
Čas od času značky podlehají pokusu vytěžit
Hitlera, po Kefírerovi přichází Dick-tator.
str. 6–7
Zadavatelé a značky
Díky vylepšené realitě
si navrhnete pokoj z gauče
Začínáme pracovat s uživatelským obsahem
a příští rok spustíme AR nástroj v aplikaci,
říká Charlotte Miles, šéfka marketingu Ikey
str. 14–17
Kreativita a kampaně
Jedna notifikace oslovila miliony
Doručovací službě PedidosYa se podařilo
ovládnout argentinské oslavy po katarském
mistrovství světa ve fotbale.
str. 18–19
Zadavatelé a značky
Od televize ustupujeme, je nákladná
a má pro nás stále menší zásah
Jak moc změní po třiceti letech Dino Toys
svou marketingovou strategii, prozrazuje
v rozhovoru šéf firmy Jan Šlemín.
Kazmo, hoď ho
do stroje!
„Kazmův film je celovečerní masturbací. Je to
nejfádnější film všech dob. Bublina praskla,“
píší kritici o celovečerní Onemanshow Kamila
Bartoška. Jejich profese jim velí hodnotit produkt,
jehož předpremiéru sledovali v sále spolu s bijcem
Vémolou či lobbistou Rittigem. „Jet set na druhou,
že se toho Ivan Jonák nedožil!“ poznamenal k obecenstvu Vilém Rubeš.
Přitom to, co z hlediska filmařiny viděli a do
čeho se snažili co nejpichlavěji trefit, produkt
nebyl. Produkt je to všechno okolo, možná
i včetně marketingu, a samotný snímek je jen
nástrojem, jak celou show aspoň z části zaplatit.
Jako se Luděk Sobota ve filmu Jáchyme, hoď ho do
stroje vrací do biografu, aby se naučil prát, mají se
fanoušci Kazmovo kejklí (a také drobného hazardu) vracet před plátno, aby rozluštili šifru.
Bude to stačit na pokrytí údajně 70milionového rozpočtu? Pokud ano, byla by to možná první
epizoda Onemanshow, která skončí v plusu. Že
finanční stránka projektu nikdy nebyla jeho silnou
stránkou, přiznal před třemi lety po svém odchodu režisér Markus Krug, který stál za příběhovými
linkami stuntů a byl tím, kdo z hlediska morálních
věcí držel nohu na brzdě.
Film měl premiéru ve čtvrtek a první zprávy
hovořily o velkém zájmu. Do sálů se přelila masivní
pozornost, kterou si budováním příběhu dokázal
Kazma vybudovat na sociálních sítích, obcházením
populárních podcastů, „crinch“ vystoupením ve
Snídani s Novou či těžko uvěřitelnou reportáží na
Primě o záhadných kamenech kdesi na louce.
Co to vypovídá? Nic nového — když dokážete
uvařit dobrou omáčku, a může to být i v Prostřenu, vaše cílovka dokáže sníst i kamenné knedlíky.
A ještě při tom mlaskat.
Petr Žaloudek
redaktor
Titulní strana: Radana Čechová, Rudolf Novák, foto: iStock
str. 20–22
Média a trh
Disney vyhlíží lepší budoucnost
Skupina Disney za třetí finanční čtvrtletí
zvýšila tržby, ale spadla do ztráty.
str. 23
Kreativita a kampaně
Testování II.: balancování
mezi nudou a přehlcením
Raději spot zkraťte a stavte jen na
silných momentech, ušetříte a budete
srozumitelnější.
str. 24–25
8%
Číslo týdne
je tempo, jakým na profilech v síti
LinkedIn přibývají dovednosti související
s AI (únor 2022 – červen 2023). Počet
uživatelů s AI dovednostmi je oproti roku
2016 devítinásobný. (Zdroj: LinkedIn,
Future of Work, srpen 2023.)