Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Reknihy fandí mámám, T-Mobile memům, Knihobot růstu a MAM behaviorálním přístupům.

Podle nedávné zprávy společnosti Forrester by digitální ekonomika měla do roku 2028 dosáhnout hodnoty 16,5 bilionu dolarů, což představuje 17 procent celosvětového hrubého domácího produktu (HDP). 

Češi jsou špička v online nákupech

Češi patří mezi evropskou špičku v online nákupech, 78 procent obyvatel ČR v posledním roce alespoň jednou nakoupilo na internetu. Téměř 40 procent ze všech nákupů Češi provedli na zahraničních e-shopech, zájem o zahraniční nákupy rychle roste především u mladé generace.

Za nákupy na web přitom pravidelně vyrážejí všechny generace, minimálně jednou v posledním roce nakoupil i každý třetí senior. Češi v online nákupech patří mezi nejaktivnější v Evropě, více nakupují jen obyvatelé Skandinávie či Nizozemci, průměr v EU je 70 procent.

Naopak výrazně menší dosah má zatím online byznys v jižní Evropě. V Rumunsku, Řecku či na Kypru nakupuje online jen každý druhý.


Umělecká díla jako memy

T-Mobile pokračuje s komunikací nového portfolia mobilních tarifů Next. Tentokrát se v aktivační online kampani zaměřuje na nabídku pro mladé a studenty do 26 let. Produktová kampaň z dílny týmu Ticino (Ogilvy) má vlastní kreativní koncept postavený na dotváření notoricky známých uměleckých děl v populárním meme stylu.

Komunikace se soustředí na tři klíčové produktové benefity, které nabízejí jednotlivé tarify: neomezená data o víkendech, pohodlné nákupy zdarma s prémiovou službou Alza+ nebo bezpečnostní složku Securita, která chrání před podvodnými stránkami a krádeží přihlašovacích údajů a je součástí všech tarifů.

Součástí kampaně je i mediální spolupráce s platformou HeyFomo.cz a spolupráce s vybranými influencery. Ti budou mít za úkol představit na svých kanálech tarify NextU originální a vtipnou formou v souladu s odvážnou kreativou — cílem je ukázat, jak tarify pro mladé NextU mění pravidla hry.


Knihobot chce růst v Německu

Český knižní secondhand Knihobot získal investiční injekci čtyř milionů eur na svůj růst v Německu.

Pod značkou Bookbot loni expandoval Knihobot do Rakouska a Německa a na další růst zde nyní získal od investorů 4 miliony eur. Pro startup, který je v Česku jednou z nejrychleji rostoucích firem, jde o dosud nejvyšší investici. Vedoucím investorem se stal fond Genesis Growth Equity Fund I, přidala se k němu ale i investiční skupina Miton, která Knihobotu poskytla finance poprvé už v roce 2021.


Chcete porozumět spotřebitelům?

Přijďte na MAM class, kde přední expertka na neuromarketing Hana ­Kloučková a uznávaný odborník na kognitivní předpojatosti Štefan Sarvaš odhalí klíčové faktory ovlivňující lidské podvědomí a jeho vliv na nákupní chování. Dozvíte se, proč se zákazníci často nerozhodují racionálně, jaké jsou principy behaviorálního marketingu, co jsou to šťouchy a jak je efektivně využít v marketingové praxi. Nepromeškejte příležitost získat cenné poznatky a návod na strategii. Počet míst je omezen, proto se registrujte co nejdříve.


Reknihy fandí mámám

S blížícím se začátkem školního roku přichází tradiční dilema — jak pořídit učebnice pro děti a přitom co nejvíce ušetřit. Už pošesté Reknihy spouštějí prodej učebnic z druhé ruky a přinášejí tak studentům i rodičům možnost ušetřit peníze i životní prostředí.

V kampani Back to School darují projektu jedno procento ze zářijového obratu formou poukázek na nákup učebnic a dětských knih a zároveň podpoří i organizaci samotnou.


Econea mění majitele

Svůj první byznys plán měla Econea.cz načmáraný na papírovém ubrousku. Dnes dosahuje obratu přes 100 milionů v „eko/bio“ segmentu drogerie a kosmetiky a síly spojuje s dalšími velkými hráči na trhu.

Pod vlastnická křídla si Econeu nově přebírá firma Pavla Boušky Felicea Equity z fondu Vafo Group — a do svého obchodního portfolia více než čtyřicítky firem připisuje také společnosti Country Life, Bio Nebio, Lifefood a Puro shop. Vzniká tak uskupení se stejnou myšlenkou udržitelnosti a zdravého životního stylu, ale s různým sortimentem.


Experiment ukázal přínosy Erasmu+

Dům zahraniční spolupráce spouští novou kampaň. Jejím hlavním poselstvím je ukázat, jak zásadně může zahraniční zkušenost ovlivnit životy lidí.

Jedním z hlavních nástrojů kampaně je dokument, který zachycuje experiment, jehož cílem bylo zmapovat přínosy zahraničních výjezdů a inspirovat veřejnost, ale také slouží jako edukativní materiál. Film poukazuje na to, že zahraniční zkušenosti vedou k vyšší životní spokojenosti. ■

35/2024
Marketing & Media 35/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

8/26/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Article Reknihy fandí mámám, T-Mobile memům, Knihobot růstu a MAM behaviorálním přístupům. waiting for thumbnails …

Sending statistics … done (642 ms)

Rendering Reknihy fandí mámám, T-Mobile memům, Knihobot růstu a MAM behaviorálním přístupům. (362575): (2/2) (1 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i9352/item1142736-small.jpg

 i9352/item1142739-small.jpg

 p56/vth467180-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg[p1]

 r40/vth500924-0.jpg[p1]

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i9352/vth467543-1.jpg

 i9352/vth467545-1.jpg