Žebříček Lidé, kampaně, události. To „nej“ z minulého týdne. který se oproti minulému roku zhod‑ notil o třetinu. Významný nárůst zaznamenalo i Lego, automobilka Ni‑ ssan a společnost Adobe.

1.

Banka Zuno po pěti letech v Česku končí Nízkonákladová banka Zuno, pa‑ třící do skupiny Raiffeisen Bank International (RBI), oznámila ko‑ nec svých aktivit na českém i slo‑ venském trhu, kde vystupuje pod značkou Tatra banka. Nové klienty přestane přijímat 21. října, stáva‑ jící klientelu pak převede postup‑ ně na sesterskou Raiffeisenbank do poloviny příštího roku. „O dal‑ ších krocích budeme všechny naše klienty informovat s dostatečným předstihem,“ sdělil médiím gene‑ rální ředitel Zuno Oyvind Oanes. Zuno Bank vstoupila na český trh v polovině roku 2011, od roku 2010

působila na Slovensku, k původ‑ ně avizovanému vstupu na další trhy už nakonec nedošlo. V Česku a na Slovensku měla ke konci srpna celkem 266 tisíc klientů, ke konci loňského roku to bylo 280 tisíc. Ma‑ teřská RBI se snažila prodat Zuno přinejmenším od začátku roku 2015. Loni v září informovala lucembur‑ ská skupina ABH Holdings, že pode‑ psala smlouvu o koupi Zuno, letos v březnu však od toho odstoupila. „Kdy zmizí i značka Zuno, je zatím předčasné spekulovat. Pokračuje‑ me v jednáních s investorem, který má zájem o koupi platformy banky, díky čemuž by Zuno mohla fungovat jako servisní bankovní společnost,“ odpovídá na otázku o budoucnos‑ ti tiskový mluvčí banky Vladimír Michna. Reklamní kampaně připra‑ vuje pro Zuno slovenská agentura Gunpowder. Banka investovala le‑ tos podle dat Nielsen Admosphere do reklamy přes 157 mil. korun, nej‑ více do TV spotů.

▲ Jednu z prvních relací zpráv Seznamu uváděla Zuzana Hodková, která naposledy působila jako ekonomická reportérka ČT.

▲ Zuno nasadilo na léto krátké sportovní odkazy do vysílání sportovních pořadů, zaměřila se na cyklisty a běžce.

▶▶ Obchod budoucnosti s digitálními prvky si Tchibo nadělilo k 25. výročí působení na českém trhu.

2.

4.

Rencar brání smlouvu Seznam spustil Zprávy, s dopravním podnikem redakce má přes třicet lidí Seznam spustil 4. října svůj zpravo‑ dajský portál. Více než třicetičlennou redakci vede Jakub Unger. Prvním hlavním materiálem je reportáž Sabi‑ ny Slonkové o policejním prezidento‑ vi, který veřejně urážel vládu. „Důraz na video dáváme najevo na první po‑ hled, velká obrazovka se vám nabíd‑ ne u většiny našich zpráv hned na‑ hoře pod titulkem. Zároveň jsou ale všechny zprávy doprovázeny i kla‑ sickým textem, který rozšíří popis události o další souvislosti a fakta,“ píše redakce v úvodním článku. Pro‑ jekt chystal Seznam od jara. Řídí ho osobně generální ředitel Pavel Zima. Videoprodukce nemá Novinkám konkurovat, ale doplňovat je. „Chce‑ me mít náš obsah více pod kontrolou a chceme si vybírat vlastní témata,“ vysvětlil Zima. Seznam využije zku‑ šenosti s produktovými inovacemi. „Jsme přesvědčeni, že bychom videa udělali lépe než v Borgisu. Nejde o to, že bychom s nimi byli nespokojení,“ dodal s odkazem na vydavatele Prá‑ va, kterého Seznam částečně vlastní a s nímž provozuje Novinky.cz.

3.

Nejcennější značkou světa zůstává Apple Podle žebříčku stovky nejcennějších značek světa, který zveřejnila společ‑ nost Interbrand, hodnota Applu letos stoupla o pět procent, na více než 178 miliard dolarů (4,3 bilionu Kč), a to i přes klesající popularitu telefo‑ nů iPhone. Na druhém místě se drží Google, jehož hodnota stoupla o jede‑ náct procent na více než 133 miliard dolarů. Třetí místo drží Coca‑Cola, ale její hodnota klesla o sedm pro‑ cent. Bramborovou medaili získal Microsoft, který nicméně zvýšil hod‑ notu značky o osm procent. Nejvíce rostoucími značkami jsou Facebook, který vzrostl o 48 procent, a Amazon,

Pražský dopravní podnik chce, aby společnost Rencar vyklidila reklamní plochy v městské hromadné dopravě. Magistrát i dopravní podnik tvrdí, že podle posudků je stávající smlou‑ va z roku 1997, uzavřená až do roku 2031, neplatná. „Dopravní podnik prostě musí zvýšit výnos z proná‑ jmu reklamních ploch. Zatím na nich vydělává jedna jediná firma, a DPP to není,“ uvedla primátorka Adriana Krnáčová (ANO). Rencar argumenty města i DPP odmítá, k vypovězení smlouvy podle něj není důvod a do‑ pravci prý zajišťuje nadstandardní příjem z reklam, který je údajně vý‑ razně vyšší než je na trhu běžné.

5.

Tchibo otevřelo „obchod digitální budoucnosti“ Společnost Tchibo otevřela v praž‑ ské Metropoli Zličín prodejnu vy‑ bavenou interaktivními digitálními displeji. Zákazníci si zde mohou vy‑ zkoušet například chytrou převlé‑ kací kabinku s pomocí technologie RFID, kde jim interaktivní displej doporučí, které kousky a jak zkom‑ binovat. Nebo přímo z kabinky po‑ žádat obsluhující personál o jinou velikost, barvu apod. Přes displej si lze rovněž objednat kávu či zákusek. Zajímavým prvkem jsou i elektro‑ nické cenovky fungující na bázi wi‑fi.

3 02-03_mm41.indd 3

7.10.2016 18:10:10