Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Rozjíždí se soutěžní sezona, startují Česká cena za PR — Lemur a Zlatý středník. Young Lions zve mla

❜❜ „Stejně jako ostatní jsem zklamaný, že lidé nechtějí za náš online obsah platit,“ uvedl Jim Mullen, CEO Reach (vydavatel Mirror). „Musím mít ‚page views‘, takhle prodáváme reklamu, a reklamní bannery přinášejí příjmy. Vím, že to není ideální. Nemluvíme o zapojení a kvalitě.“

Česká cena za PR přijímá přihlášky

Už 19. ročník České ceny za PR — Lemur odstartovala Asociace public relations (APRA) spuštěním nového webu s online systémem přihlašování a seminářem pro přihlašovatele. Zájemci mohou projekty hlásit do 28. března (do 29. února za výhodnější cenu). Vyhlášení výsledků proběhne 20. června v holešovickém DOXu. Vítězové kategorií skupiny Komunikační disciplíny získají zdarma přihlášku do mezinárodní soutěže SABRE Awards, která je partnerem České ceny za PR.

„Letos jsme přidali novou kategorii, která ocení dlouhodobé budování reputace. Přihlášeny mohou být projekty, jež se minimálně po dobu tří let snažily o změnu reputace společnosti nebo o posun vnímání značky a mají za sebou prokazatelné výsledky. Také jsme pro všechny připravili praktický manuál, jak správně napsat přihlášku do soutěže, který najdou na novém webu,“ říká Anna Balíčková, členka výkonné rady APRA.

ADC Awardslákají designéry

Ve 31. ročníku soutěže ADC Czech Creative Awards dostane design prostor v novém samostatném bloku sedmi soutěžních kategorií, ohodnotí ho speciální Art Jury, jejíž členy klub představí začátkem února. „Rozhled porotců může svým výběrem vytáhnout potenciál designu v komunikaci svěřené značky,“ říká Lumír Kajnar, který se na definici nových kategorií podílel.

ADC identifikoval několik jednotlivců, studií a agentur, jejichž práce z loňského roku by stálo za to přihlásit. Obdrží symbolickou cenu ADC Šťouch, vedle níž je má k přihlášce motivovat též sleva na registrační poplatky. Práce je možné do soutěže přihlašovat na webu adcawards.cz. Zvýhodněná cena pro „early birds“ přihlášky platí do 31. ledna, finální uzávěrka je 29. února.

WPP spojuje PR agentury

Po globální fúzi VMLY&R a Wunderman Thompson pod značku VML, sjednocuje globální komunikační skupina WPP také PR agentury Hill & Knowlton a BCW. Od 1. července letošního roku začnou fungovat pod společnou značkou Burson.

Globálním CEO sjednocené agentury byl jmenován Corey duBrowa, dosavadní nejvyšší šéf BCW. AnnaMaria DeSalva, aktuální šéfka Hill & Knowlton, je nově globální předsedkyní představenstva Burson. Agentura je pojmenována po Haroldu Bursonovi, kterého časopis PR Week v roce 1999 označil za nejvlivnějšího PR profesionála století. Podle PR Weeku bude agentura Burson globálně největší firmou v oboru z hlediska tržeb. Celkově bude zaměstnávat šest tisíc lidí na 43 trzích a mimo jiné poskytovat služby více než polovině společností z přehledu Fortune 100.

Fúze má pomoci škálovat inovace a ekonomický růst pro klienty nejen v sektorech, jako je zdravotnictví či technologie. Právě technologické firmy ale pod tlakem ekonomického vývoje v posledních letech škrtaly výdaje na komunikaci. I kvůli tomu loni WPP snížila výhled svého růstu do rozmezí půl až jedno procento, zatímco předtím počítala s růstem o 1,5 až tři procenta.

Startuje soutěž Young Lions

Už 16. ročník soutěže pro komunikační profesionály do 31 let Young Lions přijímá do 1. března přihlášky. Vítězové v tradičních kategoriích Digital, Marketers, Media, PR a Print získají právo reprezentovat ČR na světovém finále během Cannes Lions. Tam už dvakrát uspěli David Červený a Judita Ružičková ze Zaraguzy. Loni se probojovali na shortlist a v roce 2022 získali pro Česko první medaili po dekádě (na fotografii).

Mezi novinky ročníku patří, že vítězové budou vyhlášeni až během Awards & Networking Night. Příběhy úspěšných z Young Lions také představí nová podcastová série „Shine Bright Like a Star“. „Největší novinku máme pro ty, kteří se chtějí rozvíjet nad rámec samotné soutěže během celého roku. Pro ně v průběhu roku spustíme Young Lions Club, platformu pro inspiraci, vzdělávání a setkávání,“ dodal René Jež, ředitel Young Lions (více na mam.cz).

Zlatý středník má novou Grand Prix

PR Klub zahájil 22. ročník soutěže Zlatý středník. „Představujeme novou Grand Prix Měření efektivity a zároveň jsme posílili váhu tohoto kritéria napříč kategoriemi. Proto je kladen důraz na co nejpřesnější uvedení rozpočtu v přihláškách a na způsob vyhodnocování výsledků,“ uvedl Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu.

Proměnou prošel soutěžní systém, nově nabízí přehledné registrace projektů, ale i správu faktur nebo později objednávku vstupenek či příjem zmíněných zpětných vazeb. Cenově odstupňované registrace probíhají do 31. března. Nejvýhodnější přihlášky jsou do 7. února.

Už popáté se také soutěž otevírá přihlašovatelům ze Slovenska. V předchozím ročníku, kdy poroty hodnotily rekordních 659 přihlášek, se projektem roku stala kampaň Slovenské spořitelny a Zaraguzy „Moji milí Slováci“. ■

05/2024
Marketing & Media 05/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

1/29/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Article Rozjíždí se soutěžní sezona, startují Česká cena za PR — Lemur a Zlatý středník. Young Lions zve mla waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Rozjíždí se soutěžní sezona, startují Česká cena za PR — Lemur a Zlatý středník. Young Lions zve mla (340241): (2/2) (2 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i8714/item1092048-small.png

 i8714/item1092049-small.png

 p56/vth438775-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg[p1]

 r40/vth500924-0.jpg[p1]

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i8714/vth438838-1.jpg

 i8714/vth438839-1.jpg