Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Hračky rozjíveného miliardáře

Elon Musk se toho nebojí. Minulý týden u americké Komise pro kontrolu cenných papírů nahlásil, že hodlá vybrat až miliardu dolarů prodejem akcií startupu X.ai, kde vyvíjí vlastní umělou inteligenci. Ten také nedávno představil chatbota Groka, který je údajně modelovaný podle Stopařova průvodce po galaxii. Ač podle firmy získává znalosti z internetu v reálném čase, je tak trochu rebel. A zodpoví i „pikantní“ otázky, které jiné chatboty odmítají. „Pokud nenávidíte humor, raději ho nepoužívejte,“ varuje X.ai na svém webu.

Musk si jako rebel s jednou firmou X říká o miliardu, zatímco u jeho druhého X, kdysi zvaného Twitter, se řeší, jestli náhodou nezbankrotuje. Opět se od něj odvrátili velcí zadavatelé a jen dokonce roku může X přijít o 75 milionů dolarů. Odhaduje se, že mu letos příjmy z reklamy klesnou na 1,9 miliardy dolarů z loňských čtyř. (A to podle Reuters musí firma ročně platit 1,2 miliardy na úrocích za úvěry.) Disney, Warner Bros, Apple či IBM na síti zastavily kampaně poté, co se jejich reklamy objevily u nacistických příspěvků. Antisemitismem přispíval nebo ho minimálně podporoval i sám Musk. A co udělal, když se začali inzerenti stahovat? Poslal je nevybíravě do míst, kam Slunce nesvítí.

Nechtěl bych v tuhle chvíli být Lindou Yaccarino, která se jako respektovaná mediální manažerka postavila do čela Twitteru, aby partnery uklidnila a nalákala zpět. Šéfovat ale něčemu, kde vám majitel neustále háže klacky pod nohy, až to vypadá, že chce firmu položit sám? Ony pak veškeré její pokusy o to, aby X vypadalo jako regulérní byznys, a ne jako hračka rozjíveného miliardáře, vyznívají tak nějak marně. A tak když minulý pátek na X uvedla, že jen během prosince nově přišlo na síť 10 milionů lidí, bylo jediné, co mě napadlo: „A mohl bych je vidět?“


Jakub Křešnička
redaktor

50/2023
Marketing & Media 50/2023

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

12/11/2023

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Sending statistics …

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 p56/vth426138-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i8017/vth426139-1.jpg

 i8017/vth426199-1.jpg