Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Slovenské agentury sbírají ceny, ale rostou obavy o média veřejné služby. Nova sází na kriminálky a 

Velké jazykové modely neodpovídají na vaše otázky správně, ale dávají vám shluk textu ve tvaru odpovědi, uvedl spisovatel Charles Stross. Došel k tomu, když po kritice nepřesnosti nové generace modelů Google Gemini otestoval i Bard od Microsoftu.

RTVS bude mít nižší rozpočet

Už druhou letošní úpravu financování Rozhlasu a televize Slovenska (RTVS) představila nedávno jmenovaná čtvrtá vláda premiéra Roberta Fica (Smer-SD). Po letním zrušení koncesionářských poplatků, jež nahradil příspěvek ze státního rozpočtu ve výši 0,17 procenta HDP, snížil ho kabinet v rámci úsporných opatření na minimálně 0,12 procenta. To má státní kase uspořit 54,8 milionu eur. Ač vláda uvádí, že uvažuje o povolení vyšších příjmů z reklamy, kritici návrhu z řad odborníků i opozice mluví o snaze vládních stran ovládnout veřejnoprávní média. Podezření podtrhlo i vyjádření ministryně kultury Martiny Šimkovičové (nominována SNS), podle níž rozpočet stačí na pokrytí základních funkcí a zabezpečí „ve vysílání RTVS zájmy státní kulturní politiky“.

Paměť národa a OAK vzdávají hold disidentkám

Působivou kampaň, která vzdává hold hrdinkám odboje, pro Paměť národa vytvořila agentura OAK Prague Terezy Svěrákové a Tomáše Dvořáka. Spot vytvořený s Bistro Films, který je zatím nasazen online a příští rok se objeví i v TV, ukazuje s režií Marka Partyše příběh spisovatelky Věry Jirousové, jenž přibližuje voiceover jejího syna Tobiáše Jirouse. „Patří mu velké poděkování, stejně jako studiím Kabelovna a Jaroslavu Kratochvílovi, Igoru Paletovi, Doře Pružincové,“ uvedla Svěráková.

Aktuální spot, jehož vznik uspíšila úspěšná protestní hladovka Jiřího Gruntoráda a Johna Boka, kteří jí mimo jiné vyzývali k řešení problému nízkých penzí disidentů a disidentek, je součástí širších aktivit. OAK s Pamětí národa jimi chtějí připomenout ženy — hrdinky odboje — a upozornit na jejich další příběhy.

Nova představila jarní program

Skupina Nova představila programové schéma pro jaro. Trumfy lineárního vysílání mají být kriminálky Policie Hvar, Specialisté či Odznak Vysočina, platforma Voyo přinese očekávanou šestidílnou sérii Metoda Markovič: Hojer či poslední třetí řadu Ivety. Finále na hlavním kanále čeká také dobový seriál Zlatá labuť, hned dvojité vysílací porce se dočká Jedna rodina a připraveny jsou i premiérové díly Ulice, Výměny manželek, Utajeného šéfa nebo kvízové show Superlov. „Nová sezona bude plná premiérových návratů oblíbených stálic nejrůznějších žánrů,“ uvedla ředitelka programu TV Nova a Voyo Silvia Majeská

Ceny Slovensku z Evropy i ze světa

Slovenské agentury si během minulého týdne připsaly další úspěchy na evropských i světových soutěžích.

Nejdříve ve středu ocenila nejefektivnější evropské kampaně soutěž Effie. V ní jediný český zástupce —McCann Prague s projektem 13 minut pro ČAP — získal umístění na shortlistu. Bronz v kategorii Positive Change: Social Good — Brands si odnesl bratislavský Triad za kampaň „Hovorte úprimne o duševnej nepohode“ pro pojišťovnu Uniqua. Stříbro pak v kategorii Positive Change: Social Good — Non-profit získala agentura This is Locco za kampaň bojující proti ruské propagandě „Nastěnka“ pro Zastoupení Evropské komise na Slovensku.

This is Locco pak zabodovala i ve čtvrtek na globální kreativní soutěži hodnocené novináři Epica (v ní Česko nemělo ani zástupce na shortlistu). Získala stříbro (retail) a dva bronzy (mediální inovace a brandový obsah) za projekt „Hokejová mrkva“ pro slovenský Kaufland, s nímž už bodovala na festivalu Golden Drum, kde byla oceněna jako Nezávislá agentura roku. Úspěch Slovenska pak ještě doplnila agentura Jandl Marketing, která na Epice získala bronz v kategorii Gender Equity za projekt Nezničitelné vlajky pro Dúhový Pride. ■

50/2023
Marketing & Media 50/2023

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

12/11/2023

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Sending statistics …

Rendering Slovenské agentury sbírají ceny, ale rostou obavy o média veřejné služby. Nova sází na kriminálky a  (328372): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i8017/item1074814-small.jpg

 p56/vth426138-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg

 r40/vth500935-0.jpg

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i8017/vth426168-1.jpg

 i8017/vth426169-1.jpg