Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

McCann má bronz, férový tendr datum, letiště rozsvítilo ranvej a Zalando koupilo About You.

❜❜Podle zprávy Platform Insights od WARC Media se očekává, že v roce 2024 globální příjmy Facebooku z reklamy překročí hranici 100 miliard dolarů. Pokud se tento cíl splní, stane se platforma společnosti Meta druhou mediální značkou po Googlu, která dosáhne tohoto milníku. 

Férové tendry mění pravidla hry 

Memorandum o férových tendrech od Asociace producentů v audiovizi (APA) vstoupí v platnost 1. ledna 2025. K prosinci 2024 jej podepsalo 98 českých produkcí a režisérů. Zavádí 11 pravidel, včetně limitu tří režisérů v tendru, transparentních podmínek a pitch fee — odměny za přípravu návrhu. Dodržování pravidel přilákalo do APA čtyři nové členy — Old & Rich Production, WeAre productions, Flux Films a Advocado Films, a inspirovalo vznik Sdružení reklamních režisérů. 

Podobné reformy fungují v Německu, které hlásí pozitivní dopad na rozmanitost a spravedlnost tendrů. 

Také na Slovensku se v létě 2024 inspirovali děním v České republice, což vedlo ke vzniku Asociácie reklamných producentov s 12 členy z největších produkcí. 

Férové tendry podporují i zadavatelé, jako T‑Mobile, zavádějící pitch fee, a česká Asociace komunikačních agentur, která je označuje za „best practice“ pro udržitelnou kreativní práci. 

Vánoční strom na letišti 

Letiště Praha zahájilo svou vánoční kampaň rozsvícením originálního vánočního stromečku vytvořeného na vedlejší ranveji 12/30 z 32 letištních vozů se zapnutými majáky a světly. 

Kampaň, jejímž mottem je „Nedržte se při zemi!“, doprovází videospot s poselstvím oslavujícím Vánoce jako čas nadhledu, bilancování a klidu s blízkými. Spot propojuje atmosféru Vánoc s prostředím letiště a vznikl díky koordinaci jednotlivých složek letiště.

Doplňuje ji webová stránka, kde si zájemci mohou vytvořit vlastní přání. Vánoční motivy se objeví také v online prostředí, na venkovních nosičích i přímo na letišti. Součástí kampaně je i charitativní program.

McCann má bronz z evropské Effie

Nejefektivnější kampaně Evropy ocenila Evropská asociace komunikačních agentur EACA 11. prosince v soutěži Effie Awards Europe.

Agenturou ročníku se stala síť McCann Worldgroup, které pomohl i bronz pro kampaň od McCann Prague 13 cest. Agentura ji připravila s Hero & Outlaw pro ČAP. Uspěla v kategorii Best of Europe: Positive Change — Non‑profit.

Pro Česko ještě získala shortlist agentura Mustard s regionální kampaní „Parents of a Girl“ pro skupinu Lego.Grand Effie dostal projekt „A Piece of Me“ pro nizozemského operátora KPN od Dentsu Creative.

Filip Černý tragicky zahynul

Český marketingový svět zasáhla tragická zpráva. Filip Černý (na snímku), dlouholetý marketingový ředitel Kytary.cz, tragicky zemřel. Pátrání, které začalo po jeho zmizení v den, kdy odjel do Krkonoš na lyže a přestal komunikovat s rodinou, skončilo smutným nálezem jeho těla v pondělí nedaleko havarovaného vozu na Jičínsku.

Černý (47) zasvětil více než 18 let kariéry společnosti Audio Partner, známé jako Kytary.cz, a pod jeho vedením se firma přeměnila z lokálního hráče na miliardového lídra e‑commerce trhu s hudebními nástroji. Vynikal schopností oslovovat různorodé hudební komunity a svou vášeň pro hudbu přenesl nejen do marketingu, ale i do projektů jako hudební veletrh Festival či magazín Front‑man. Často vystupoval na konferencích, kde sdílel své know‑how, a věnoval se konzultacím pro další e‑commerce značky.

Zalando kupuje About You

Zalando kupuje za miliardu eur About You. Obě značky zůstanou na B2C trhu oddělené, propojí však logistiku a obchodní spolupráce. Akvizice má být dokončena v létě 2025 po schválení regulátory.

Hlavní akcionáři About You, včetně Otto Group a Heartland, souhlasili s prodejem 73 procent podílu, přičemž Zalando nabízí 6,5 eura za akcii.

Zalando oslovuje přes 50 milionů zákazníků, About You pak míří na mladší cílovou skupinu s 12 miliony zákazníky. V B2B segmentu se propojí programy Scayle (About You) a Zeos (Zalando) pro lepší podporu partnerů. Transakce má posílit synergie v logistice, softwaru a službách.

Vydavatelé z Evropy se bouří

Asociace online vydavatelů, Česká unie vydavatelů (ČUV), Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) a Správce licenčních práv vydavatelů (SLPV) se připojují k výzvě evropských vydavatelských asociací adresované společnosti Google. Odmítají v něm její krok, kterým se rozhodla ve svém vyhledavači blokovat jejich obsah pro jedno procento uživatelů v osmi vybraných zemích EU. ■

51/2024
Marketing & Media 51/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

12/16/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Article McCann má bronz, férový tendr datum, letiště rozsvítilo ranvej a Zalando koupilo About You. waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering McCann má bronz, férový tendr datum, letiště rozsvítilo ranvej a Zalando koupilo About You. (383125): (2/2) (2 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 i10006/item1189470-small.jpg

 i10006/item1189472-small.jpg

 p56/vth490903-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg[p1]

 r40/vth500924-0.jpg[p1]

 r40/vth500935-0.jpg[p1]

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i10006/vth490937-1.jpg

 i10006/vth490938-1.jpg