Marketing & Media
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Padouch, nebo hrdina?

Říká vám něco jméno Luigi Mangione? Je podezřelý z vraždy Briana Thompsona, CEO americké pojišťovny UnitedHealthcare. Hned, jak se po zatčení objevilo jeho jméno na veřejnosti, prosákly na web fotky z jeho sítí. A protože mu to seklo, je z něj hit internetu. „Gay twitter“ už ví, jak ho napravit, a spustil několik „meme trendů“, které jako obvykle pomalu, ale jistě přebírají další a další influenceři. True crime tvůrci a podcasty mají o témata postaráno. Řeší se i konspirační teorie, že jde o „obětního beránka“, protože pachatel by přeci nechodil s důkazy, přiznáním i použitou zbraní do McDonald’s, odkud na něj upozornili policii. 

Nechybí ani reakční marketing. Tedy zatím neoficiální. Mezi kolážemi už na pomoc „bratrovi“ spěchá Mario. A také seriózní média musejí vysvětlovat, že tweet od Burger Kingu, v němž řetězec říká „My nepráskáme“, je fotomontáž. Je otázka, kdy se toho chytí samy značky. Přeci jen s o něco méně kontroverzní podnikatelkou Norou Kabrheľovou, dříve Mojsejovou, sklízí úspěch na sítích slovenský Kaufland. 

Zajímavé je, že většina komentářů je na straně údajného vraha. Vidí v něm obránce obyčejných lidí před chamtivými pojišťovnami deformujícími americký zdravotnický systém. Debata o jeho fungování bude určitě rezonovat napříč médii také. 

Za zmínku stojí i to, že na oficiálních fotografiích po zatčení Mangione vypadá o poznání podezřeleji. Možná policie nechce opakování příběhu Jeremyho Meekse. Člena gangu Crips zavřeli před deseti lety za držení zbraně a přepadení. Ale díky „sexy mugshotu“ se z něj stala hvězda sítí a po propuštění model a herec. Každopádně jsem zvědavý, kdy na Netflixu i Maxu bliknou upozornění na nové dokumenty o Mangionem, pokud tedy rovnou Ryan Murphy nechystá hraný seriál. 


Jakub Křešnička 

redaktor 

51/2024
Marketing & Media 51/2024

Časopis Marketing & Media je prestižním a vlivným oborovým médiem. Věnuje se byznysové komunikaci, reklamě a médiím. Každý týden přináší exkluzívní rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže a s těmi, kteří zodpovídají za marketingové rozpočty. Obsahem inspiruje, odhaluje trendy a podporuje kritickou diskuzi. Aktuální vydání je k dispozici v digitální podobě. Budeme rádi, když si tištěnou verzi předplatíte.

12/16/2024

PředplatitUkázka

Nenechte si ujít

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Téma čísla: Společenská odpovědnost | CSR ve sportu je víc než jen charita

Zatímco mnohé značky se teprve učí, jak efektivně využít sportovních partnerství, jen hrstka je už o krok dál. Podporou CSR aktivit svazů a klubů mohou pomoci nejen dobru, ale i svým brandům.

11/2025

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Papírové ubrousky otevřely cestu k lidem

Nápaditý a velice účinný nosič sdělení zvolila agentura VML pro oslovení těžko dostupných komunit.

11/2025

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Téma čísla: Zákaznická zkušenost | Značky hledí do propasti, za niž si mohou samy

Jak zvrátit propad v důvěře zákazníků, jenž vzniká nesouladem mezi příslibem značek a reálnou zkušeností, kterou lidem dopřávají?

08/2025

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

AI mění nejen kreativní proces, ale i roli marketérů

Klíčem není jen používání umělé inteligence, ale také správná volba platformy, zaznělo na AI Restartu.

08/2025

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Téma čísla: Kinoreklama v nové éře | VOD není pro „biják“ zabiják

Ač se kinoreklama promítá do celkových mediálních výdajů jen nepatrně, dokáže značkám odvést stále výbornou službu. Růst streamovacích platforem totiž kina zasáhl méně, než by se možná čekalo.

06/2025

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Se Suchým únorem roste i zájem o nealko alternativy

Výzva láká stále více lidí i značek, pro které je kromě podpory zdravého životního stylu i byznysovou příležitostí.

06/2025

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Téma čísla: Influencer marketing jako placený kanál | Nakopnout influencery je efektivní

Rozpočty značek na influencer marketing i tento rok rostou. Některé z nich navíc alokují část mediálních investic na takzvaný „boosting“ obsahu tvůrců. Tento trend začíná být takřka nevyhnutelný.

03/2025

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

V krizi nemáte moc prostoru vymýšlet nějaké zázraky

Při krizi musíte informační prostor dostatečně rychle zaplnit pravdivými informacemi, jinak ho začnou plnit fámy a spekulace, říká Jan Patawa z MV ČR.

03/2025

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 Forum Media, s.r.o.

Františka Křížka 362/1

170 00 Praha 7

IČ: 06754066

DIČ: CZ06754066

www.mam.cz

predplatne@mam.cz

+420 735 707 420, 9.00–18.00

Sending statistics …

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

Marketing & Media: theme set to 8881

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r40/appLogo-48.png

 r40/pubLogo-56.png

 p56/vth490903-1.jpg

 p56/vth513225-1.jpg

 r40/vth509357-0.jpg

 r40/vth509372-0.jpg

 r40/vth505567-0.jpg

 r40/vth505579-0.jpg

 r40/vth500924-0.jpg

 r40/vth500935-0.jpg

 r40/vth497596-0.jpg[p1]

 r40/vth497604-0.jpg[p1]

 r40/vth493414-0.jpg[p1]

 i10006/vth490904-1.jpg

 i10006/vth490936-1.jpg